Ga naar inhoud


Matige ontvangst op 23,5


piet174

Aanbevolen berichten

Beste forum leden,

Heb een tijdje geleden een Duo lnb SOLO LNB 80cm RELOOK gemonteerd met de 23,5 horn in focus van de 80 cm schotel. Altijd perfecte ontvangst van Astra1 en bij helder weer ook alle Astra 3 zenders. Bij iets minder weer echter heel vaak niet alle Canal Digitaal zenders van de Astra 3. Wel altijd NPO1 en NPO3 maar geen NPO2 en bijna alle commercieel zenders zijn dan niet te ontvangen. Kan dit misschien liggen aan misschien deze duo LNB? Zou een andere duo LNB voor verbetering kunnen zorgen en zo ja welke? Volgens een deskundige die de uitlijning/positionering van de LNB gecontroleerd heeft optimaal.

Groet, Piet

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Hallo Sprietje, ik heb een soortgelijk probleem met 23,5. (aan de Costa Blanca)

Maar dan met een ruim 10% lagere signaal sterkte, op/van transponder 11739 en 11856 (met al hun zenders). Waarbij de veldsterkte gelijk is gebleven op 86 - 87%

gebruik een triax 88cm met quad LNB van Inverto. Voor de recente periode van zware regenval en storm (don - maa 22 april) werden alle zenders ontvangen met een kwaliteit van 80-81 %.  12187 / 12129 is nu terug op 78-79%

die andere twee halen amper 68% ???

mijn schotel-positie is 100% ongewijzigd. Muurvast en nog steeds op zijn eerdere merktekens.

 

is de LNB verouderd ?  (7 - 8 jaar)

Graag jouw mening over deze situatie.

Note Astra 1 en 2 zijn wel terug op hun oude nivo. (gebruik ik aparte schotels voor)

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Pillo2:

ik heb een soortgelijk probleem met 23,5. (aan de Costa Blanca)

 

mijn schotel-positie is 100% ongewijzigd. Muurvast en nog steeds op zijn eerdere merktekens.

 

is de LNB verouderd ?  (7 - 8 jaar)

 

Behoort zeker tot een mogelijkheid dat de LNB minder gevoelig is, naarmate die ouder wordt bij een warm plaats als Costa Blanca. Jammer dat het niet eenvoudig te constateren is met normale huis tuin gereedschap. Met een goede satelliet meter kan ik de gevoeligheid meten van een LNB. Niet iedereen heeft zo satelliet meter in huis liggen. Ik weet niet wat de LNB prijzen zijn in Spanje. Misschien de LNB vervangen mits de prijzen gunstig zijn?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben op basis van alle reakties gaan zoeken. Met blote oog geen zichtbare schade / water aan kables en connectors. Ook Diseq' waren droog. Uiteindlijk toch een andere LNB geprobeerd, en dat bleek de hoofdoorzaak. Arm van de Triax schotel bleek vol modder te zitten. Dus LNB heeft flink wat over zich heen gehad kwa Sahara zand-regen.

Als antw op vraag van Ventura: ik heb Euro 37,00 betaald voor een nieuwe Inverto premium black Quad LNB.

Penthe heeft zijn vakantie verblijf heel dicht bij zie ik aan zijn lokatie.

Bedankt alle betrokkenen voor jullie reakties.

 

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontken natuurlijk niet dat het probleem bij de lnb lag maar wat het Sahara zand daar mee te maken heeft begrijp ik niet. Zelfs in Nederland hebben we af en toe Sahara zand op de autoruiten zitten maar er valt ook wel eens regen zonder Sahara zand. Dan is alles weer schoon.
Maar mooi dat met een nieuwe lnb het probleem is opgelost.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt dat in de latere buien LNB en schotel weer grotendeels schoonspoelen, maar zoveel zand en drap resten was ik nog niet eerder tegen gekomen in een LNB houder-arm. De behuizing (van deze oudere LNB) heeft het dus flink te verduren gehad, en kennelijk van binnen toch vocht schade opgelopen. Was ook bar en boos dit keer gedurende 4 aaneen gesloten dagen. Bijna de hele hoeveelheid regen water van één jaar.

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...