Ga naar inhoud


Factureren canal digitaal


Gast GeertJan

Aanbevolen berichten

Gast GeertJan

Canal Digitaal lijkt veel moeite te doen om klanten kwijt te raken.

Dat is wellicht een merkwaardig statement, laat ik proberen het uit te leggen:

 

Ik hou niet van automatisch incasso, en betaal eenmaal per jaar, als ik een factuur ontvang.

Toevallig zag ik er in 2019 nog niet betaald is, nog geen factuur gezien en dat had al eerder moeten gebeuren.

 

Canal Digitaal gebeld. Het blijkt dat ze "gestopt zijn met het sturen per post" en dat er een factuur per email gestuurd zou zijn, naar een email adres wat ik niet gebruik omdat ik er dagelijks aanbiedingen van Nigeriaanse prinsen, afpersmails "we hebben camerabeelden van je" en meer van dat soort rommel op ontvang.

Dat is de reden dat ik de jaarlijkse rekening verwacht per post, zoals dat voorgaande jaren ook ging. Rekeningen, spontaan per email gestuurd, komen niet aan.

 

De helpdeskmedewerker maakte opmerkingen over afsluitkosten, boetes enzovoort, maar die zijn weggestreept.

Op mijn vraag hoe we dit in 2020 gaan doen had hij geen antwoord. Me dunkt dat Canal Digitaal eenmaal per jaar een postzegel wil investeren om een vooruitbetalende klant weer een jaar aan zich te binden.

 

Ik vind dit raar - mensen krijgen de factuur niet, op een gegeven moment stopt het (dat was nog niet gebeurd maar zou wel gaan gebeuren), als er dan gebeld wordt dan zouden er allerlei boetes bijkomen. Als het tot boetes gekomen was dan was het einde-CD en had Ziggo er weer een klant bij gehad.

 

Ik begrijp niet waarom Canal Digitaal zoveel moeite afscheid wil nemen van haar klanten?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Tja, ze doen het niet goed of ze doen het verkeerd.

Maar het zou ze wel sieren, wanneer ze je schriftelijk per post in kennis hadden gesteld van hun voornemen facturen per e-mail te sturen.

 

Het is wel van deze tijd, rekeningen langs elektronische weg te delen.

Sommige bedrijven rekenen extra kosten voor papieren rekeningen, mijn bank bijvoorbeeld, voor de dagafschriften.

 

En het bedrijf waar ik voor werk weigert papieren rekeningen te accepteren, rekeningen dienen per mail gestuurd te worden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De facturen staan toch ook gewoon online onder  je kaartnummer op de Canal Digitaal website, die kun je 24/7 inzien. En wij krijgen hier al 2 jaar geen enkele post meer van geen enkel bedrijf alles gaat via de websites en email en waarschuwingen of meldingen worden ontvangen met Whatsapp.

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem je toch een email adres voor zakelijke mails. Gebruik je die verder niet. Het is lastig voor bedrijven wanneer er nog een paar klanten overblijven die per post willen ontvangen. Oplaatst is het te duur om een speciale print straat open te houden met enveloppeer  machines.

 

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

De sleutel is inderdaad zoals Peper zegt, om veel verschillende mail adressen te gebruiken... en nooit "zomaar" een mailadres geven, tenzij je er een weggooi adres voor gebruikt... dan blijft de boel schoon. 

 

Bij het Zweedse CanalDigital bestaan al jaren kosten voor een echte papieren factuur... onlangs is dat bedrag verhoogd tot 59 Kr per maand... dat is dan 708 Kr per jaar wat je kan besparen, (ruim 70 euro !) door met autogiro te betalen... automatisch afschrijven dus....

Als ik zonder extra kosten een echt factuur kan krijgen, wil ik dat uiteraard, omdat ik dat nu eenmaal beter vind... een e-factuur print ik overigens altijd uit om het in mijn administratie te bewaren.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef de voorkeur aan E-factuur of online betaal status bij de leverancier opvragen met online betalen.

Reden de post bezorging is hier slecht bv meerdere malen bemerkt dat aangetekende brieven en post

niet bezorgd werd.

Probleem de nationale wetgeving geeft aan aanbieden bij post is bewijs van afleveren 😂

Hierom geef ik altijd aan bij leveranciers ENKEL DIGITAAL

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...