Ga naar inhoud


als je rijbewijs drijgt te verlopen


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

45 minuten geleden zei Tonskidutch:

het is misschien een ander topic maar je kan niet zomaar een bromfiets rijden > klik CBR

en als je geen rijbewijs B hebt of BE wat op mijn staat, moet je een brommerrijbewijs halen/doen.

 

Dat is dus precies wat ik zeg…….. Als je geen B rijbewijs hebt, moet je een brommer (AM) rijbewijs halen, via een examen bij het CBR.

Haal je tegenwoordig een B rijbewijs, krijg je automatisch een AM, dus brommerrijbewijs erbij.

zie hier

 

En inderdaad sinds 1july 2015 krijg je het T rijbewijs niet meer automatisch bij je B.

Was ervoor wel;

zie hier

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En om bij het topic onderwerp te blijven:

 

Op de overheid site staat vrij duidelijk dat je al 4 maanden van te voren moet gaan beginnen met je medische keuringen, dan ben je waarschijnlijk op tijd.

zie hier

 

Waarom wachten tot het laatste moment, is toch nooit slim? 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom gaf ik al eerder aan een eigen verklaring bij de gemeente te halen en bijbehorende keuring door de huisarts of andere arts te laten doen. Die medische verklaring van geschiktheid is een jaar geldig. Dus uiterlijk een half jaar voor de verlenging insturen naar het cbr maar het mag ook 11 maanden voor de verlenging. Zit je altijd op tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu op NPO radio1 CBR

11:25

helaas geen discussie erover enkel één aankondiging.

 

maar ik heb deze info ook maar even opgezocht voor wat @Vogelzang schreef (ja de oom woont in België met Nederlands Rijbewijs)

je moet wel een verklaring afgeven die op dat moment door de arts wordt bekrachtigt en indien je wel een van de vragen hebt moeten aanvinken mbt een bepaalde aandoening die je hebt, dan moet je echt wel naar de keuringsarts van het CBR.

 

voor de gezonde automobilist van 74,5 jaar oud klopt @Vogelzang zijn voorstel

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-10-2019 om 00:31 zei Vogelzang:

Ouderen wachten veel te lang om verlenging aan te vragen. Haal een een jaar voor de verlengingsdatum een eigen verklaring bij de gemeente. Liefst zijn de 10 medische vragen met nee beantwoord. Bij 75 plus of meer dient er ook een arts naar te kijken en onderzoek te doen. Die keuringsuitslag is een jaar geldig. Dus wacht niet tot 2 of 3 maanden voor de verlengingsdatum maar stuur het 6 maanden of eerder naar het CBS.

 

Dit is wel erg generaliserend....;)

 

Ik ben in oktober 75 geworden en mijn rijbewijs vervalt op 16 december.

Begin April, als je goed kunt rekenen is dit 8 maanden voor de vervaldatum, heb ik de aanvraag ingediend en op 1 mei mocht ik bij e keuringsarts verschijnen, na ja keuringsarts?

Het was een student - Huisarts in opleiding en binnen de 10 minuten stond ik weer buiten en € 50,= armer waarvoor werkelijk geen enkele inspanning is verricht.

Op het feit na dat het hierbij om een aardige studente ging heb ik aan de keuring een vreemde smaak aan overgehouden.

 

In eerste instantie kreeg ik de mededeling dat ik in september bericht zou krijgen maar omdat ik begin oktober nog steeds niet had vernomen maar gemaild.

Ik moet toegeven dat er redelijk snel werd gereageerd maar dat was het dan ook wel want er kon geen toezegging worden gedaan wanneer ik het bericht zou kunnen ontvangen wanneer de keuring rond was.

Nogmaals met wat meer druk gemaild en nu schijn ik eind december het bericht te kunnen ontvangen, dus reken maar uit......:mad:

 

Zij schijnen nu tot nader orde een nieuwe procedure door te voeren en wel uiterlijk opleveren op de vervaldatum mááááár dan in volgorde van tijdstip indienen.

Dus als er meerdere zijn waarbij de rijbewijs b.v. op 1 december vervalt dan komt diegene de het vroegst de aanvraag heeft ingediend als eerste aan de beurt.

Op zich wel net zo eerlijk maar je moet dan wel heel vroeg aanvragen.

 

Ik heb net mijn aanvraag al de deur voor de verlenging op mijn 80e, ik denk dat ik dan wel op tijd ben.....:D

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er direct geen betrekking mee heb mijn Nederlands rijbewijs ingewisselt

voor een Belgisch rijbewijs waar op staat onbewerkt geldig met basis het Nederlands

rijbewijs.

Hoe lang is zo een gezondheids verklaring geldig en ben ik er ook van betroffen

 

Antwoord is al gedeeltelijk beantwoord 1 jaar geldig

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-10-2019 om 17:44 zei Jürgen:

dus reken maar uit......

ja men moet niks voor geregeld verklaren en ergens van uitgaan wat het CBR niet kan waarmaken.....

denk dat ik een bijbaantje ga nemen als keuringsarts :grin:

 

en let op met toch in het buitenland onder weg te zijn met zo'n verlopen rijbewijs, dat kan hoge boetes met zich brengen

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste besef ik ten zeerste.

Normaliter waren wij al op 4 oktober voor 6 maanden naar Spanje vertrokken maar dat heb ik in september allemaal voor de zekerheid geannuleerd en dat was dus niet voor niets.

Gelukkig kon ik nog alles zonder kosten annuleren want anders had ik de claim bij het CBR neergelegd.

Het claimen van kosten die n.a.v. een vertraagde oplevering van het CBR te wijten zijn is overigens mogelijk, aldus een van het CBR ontvangen mailbericht.

Ik kan feitelijk pas weer vertrekplannen maken als ik zeker weet dat ik mijn rijbewijs ontvang en dat zou nu rond 20 december zijn.

 

Eigenlijk belachelijk, wordt ik op mijn oude dag nog door het slechte beleid van het CBR gedwongen om thuis te blijven...

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen die zwart-wit klagen over marktwerking en niet weten hoe het  "vroeger" was: de arrogantie van een overheidsinstantie zonder concurrentie kan misschien nog wel erger zijn.   

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...