Ga naar inhoud


als je rijbewijs drijgt te verlopen


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Stel nu dat iemand wordt afgekeurd en geen auto meer mag rijden. Dan mag hij/zij vaak nog wel een 45 km brommobiel rijden. Of een 25km bromscooter. Alleen mag dat niet tijdens de periode van het nog niet gekeurd zijn en een verlopen rijbewijs hebben, want datzelfde rijbewijs heb je dus ook nodig voor de scooters en brommobielen... Maar daarna, als je afgekeurd wordt voor je gewone rijbewijs, dan mag je weer wel een brommobiel rijden. Want dan vraag je een AM rijbewijs aan. 
Of is dat nu weer anders? 🤔

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

4 uur geleden zei TangoBravo:

Stel nu dat iemand wordt afgekeurd en geen auto meer mag rijden. Dan mag hij/zij vaak nog wel een 45 km brommobiel rijden. Of een 25km bromscooter. 🤔

T B

Tenzij diegene blind is geraakt of geen ledematen meer heeft, lijkt mij dat geen probleem.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mag je met die brom mobielen de stad nog in?

Milieuzones?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-10-2019 om 12:48 zei Tonskidutch:

kun je nog een opdracht aan Pech olt geven aub, hebben we die zijn inkomen ook weer sponsoren

bah die ex politici vriendjes

Misschien moet je politieke voorkeur en organisatietalent een beetje uit elkaar houden.  Pechtold heeft jarenlang een kleine partij groot weten te maken, dus mag je van hem wel enig oplossend vermogen verwachten. Daarnaast zijn uitgebreide netwerk.     

 

Voor de duidelijkheid: ik ben (ook) geen fan van hem.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei ceesv:

Mag je met die brom mobielen de stad nog in?

Milieuzones?

 

Bejaarden en gehandicapten mogen alles.. echt alles.. Over discriminatie gesproken.. ;)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk rijbewijs heb ik nodig om op een brommer, scooter, speed-pedelec, snorfiets of brommobiel te rijden?

U heeft een bromfietsrijbewijs nodig om op een bromfiets, scooter, speed-pedelec, snorfiets of brommobiel te mogen rijden. Heeft u een autorijbewijs (rijbewijs B) of motorrijbewijs (rijbewijs A)? Dan krijgt u het bromfietsrijbewijs (rijbewijs AM) automatisch bijgeschreven op uw rijbewijs. 

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

AM krijg je in combinatie met BE, dacht ik, zei de ambtenaar nog tegen me bij verlenging

@mereltje zonder BE krijg je niks ;) en moet je voor AM lessen en afrijden (diploma halen)

 

maar met de brommer en de klassieke gitaar gaat oom niet de weg op

 

een cursus volgen is dus eigenlijk de dooddoener voor die potentiële keuringsartsen, ik kan ze eigenlijk geen ongelijk geven.

 

 

aangepast door Tonskidutch
toevoeging

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja @Tonskidutch regels zijn regels ik vind het niet meer dan normaal dat

gecontroleerd wordt of iemand instaat is in het verkeer deel te nemen.

Ik heb in B een rijbewijs wat onbeperkt geldig is voor personen auto´s

Mijn rijbewijzen voor bus vrachtwagen zware aanhangers zijn wel ingetrokken

ivm met leeftijd die ik wel kan heractiveren na een medische keuring.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden zei Tonskidutch:

AM krijg je in combinatie met BE, dacht ik, zei de ambtenaar nog tegen me bij verlenging

@mereltje zonder BE krijg je niks ;) en moet je voor AM lessen en afrijden (diploma halen)

 

nee, dit is niet waar.

Tegenwoordig als je gaat afrijden voor het B rijbewijs, en hiervoor slaagt, krijg je automatisch het AM (scooter, bromfiets, brommobiel en speedpedelec etc) EN het T (tractor) erbij.

Een BE is compleet iets anders, (officiéle term:  E achter B ) en ook daar moet je apart rij-examen doen, als je al B in bezit hebt, en met je personen wagen een zwaardere aanhanger wilt rijden.

In mijn tijd kreeg je automatisch de E achter B er gratis bij (vandaar soms de stunts met senioren in de vakantie met hun grotere caravan.)

 

 

Als je geen B rijbewijs hebt, kan/mag je gewoon examen doen in elke categorie, zoals AM  (wat veel jongeren doen voor hun scooter) en ook T rijbewijs, wat veel jongeren doen als ze met hun landbouwvoertuig op de openbare weg willen rijden.

Voor C (voertuigen met gewicht > 3500 kg) en D (voertuigen met aantal zitplaatsen >9) kan alleen examen doen als je B al gehaald hebt.

 

Voor scootmobiels, stints, segway heb je geen rijbewijs nodig, dit heeft de minister aangewezen als "bijzondere bromfietsen",  dus kenteken- en rijbewijs loos te berijden. Ze moeten wel verzekerd zijn, zoals elk motorvoertuig in Nl, en je moet 16 jaar of ouder zijn.  Gaat de scootmobiel niet harder dan 10 km/h, vervalt zelfs de eis van minimum 16 jaar. De stint eisen staan op dit moment ter discussie, en worden bijna maandelijks aangepast, voorlopig zijn ze niet meer toegestaan.

aangepast door joker55
regels scootmobiel aangepast.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei mereltje:

Wat bedoel je nu precies

Heel eenvoudig als je ouder wordt wordt je reactie en zicht vermogen minder.

Ik vind het normaal dat dat gecontroleerd wordt.

Als je de keuring te laat aangevraagd hebt ben je het zelf schuld als je de

gezondheid verklaring te laat krijgt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei joker55:

nee, dit is niet waar.

Tegenwoordig als je gaat afrijden voor het B rijbewijs, en hiervoor slaagt, krijg je automatisch het AM

het is misschien een ander topic maar je kan niet zomaar een bromfiets rijden > klik CBR

en als je geen rijbewijs B hebt of BE wat op mijn staat, moet je een brommerrijbewijs halen/doen.

ciao ciao

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...