Ga naar inhoud


Gaten groter maken


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Ik heb trouwens nog eens op internet gezocht maar er zijn toch maar heel weinig gatenzagen met een diameter van 68mm.
Ik heb zelf 2 sets
- een set van 26-32-38-45-50-56-63 mm
- een set van 60-68-75-83-92 mm

In de kleine set zit maat 32 waar je mooi een houten rondje van 30mm kan maken, in de grote set zit maat 68mm die nodig is voor de nieuwe lampjes.

 

gatenzaagset.gif

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Sprietje heeft met de afbeelding antwoord gegeven.

Laat in de multihouder de 30mm zaag zitten en de zaag met het gewenste formaat en je bent klaar.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 21-10-2019 om 10:27 zei ceesv:

Gebruik een profit gatenboor.

Dat is een combinatie van een boor in de oude gatmaat voor centrering in combinatie met een boor voor het nieuwe gat.

 

 

Ik had die oplossing al iets eerder aangeboden.

Ik laat mij die bitterballen iet ontlopen!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Profit loopt van 5 tot 330 mm.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei Sprietje:

@drz, dat kan helemaal niet wat je schrijft.
Punt 1 is er geen gatenzaag waar je een zaag van 30mm en een zaag van 68mm gelijktijdig in kunt steken.
Punt 2 steekt de gatenzaag van 30mm niet voor de zaag van 68mm uit zodat die ook niet als geleider kan dienen.

 

Heb je mijn foto niet gezien , zitten er echt beide in het merk is Hitachi

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk, dat bij de specifieke toepassing die Drs. Ijzerbout voor ogen staat, de genoemde prijs van minder belang is.

Het gaat erom dat in het smetteloze regips plafond nieuwe lampjes zonder schade ingebouwd kunnen worden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo beste mensen...de lampies zitten d´r in.

Een speciale boor kon ik zo snel niet op de kop tikken en ik dacht dat het wel zou lukken met de boor van 68mm en daarin een boor van 30 mm te combineren maar dat lukte niet om dat de 30 mm boor niet voor-ijlde en zodoende geen goede afloop.

 

Ik heb het als volgt gedaan:

Mijn doodgewone Bosch Akkuschrauber heeft een rem met 5 standen die gaat ratelen als die in werking gaat. Op stand 6 is de rem buiten werking.

De boor met de rem op stand 1 met de 68 mm ronde boorzaag precies over het kleine gat gezet en flink krachtig tegen het plafond van gips gedrukt.

Zodoende gaat de boor onmiddelijk in de remmen en ratelen.

Door het ratelen en daardoor sterke trillen van de boor zetten de tanden zich vast en dringen als maar dieper in het gips. Dit ongeveer een minuut lang volhouden en je hebt zonder dat de boor gedraait heeft een mooie ril in gips rondom het oude gat.

Dan de boor in stand 6 op de ril zetten en langzaam door de ril laten draaien en....hup het grotere gat zit pefekt.

Zo is het mij geluk zonde ook maar één keer uit te schieten. In feite heel eenvoudig.

Hieronder watindrukwekkende 😂 foto´s van de wekzaamheden met de oude en nieuwe lampjes.

 

 

 

 

IMG_20191025_1218292.jpg

IMG_20191025_1218496.jpg

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...