Ga naar inhoud


100 km/h


Tripleboy

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik ben op dit moment bezig te bekijken wat er nodig is bij ons voor 2 dubbele laadpalen, voor 4 stekker wagens bij ons op de zaak.

4 x 22 kW aansluitvermogen, 3-fase, 130 Ampère per fase!

Dit vermogen moet gedeeltelijk over een 150 mm2  grondkabel waar al 80 -100 Ampère belasting over loopt.

De lengte van de kabel gaat nu een rol spelen i.v.m. de maximaal toelaatbare spanningsval over de kabel.

 

We hebben een eigen middenspanning aansluiting, maar dit hakt er toch in.

Hiervoor dient de netbeheerder te kijken in hoeverre dit past in het huidige netwerk.

Wanneer er nog 2 of 3 bedrijven in de straat een verzoek indienen is de capaciteit echt op.

Dit gaat nu slechts om 4 van de ongeveer 100 wagens die dagelijks bij ons voor de deur geparkeerd worden.

 

Het mag duidelijk zijn, dat zelfs 30% van al onze medewerkers bij ons bedrijf een laadpaal willen hebben, het gehele verdeelnet op de schop mag.

 

Het extra op te wekken vermogen voor elektrisch rijden mag dan wel een klein gedeelte zijn van het totaal opgewekt vermogen, maar centrales en infrastructuur dienen gebaseerd te zijn op piekvermogen, en dat betekent dat er toch flink in centrales en netwerk dient te worden geïnvesteerd.

 

 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt nu toch ook geen 4 dieselpompen op het terrein staan? Meeste mensen rijden naar hun werken, en na 8 uur weer naar huis. Voor uitzonderingen heb je dan ook speciale oplossingen nodig.

 

Met je 390 A kun je in 8 uur tijd 700 kwh laden via externe bron. Nog wat extra zonnecellen op het dak erbij.....kom je al gauw op 7000 km die voor woon-werkverkeer gereden kunnen worden. Wat is de gemiddelde aftand?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor die E-auto's gemiddeld 200 - 300 km/dag.

Het verschil tussen een stekker auto en een diesel pomp, is dat je 30 auto's per uur met diesel kunt tanken met een bereik van 1.000 km per auto.

Met een laadzuil kan je een auto gedurende 4 uur een bereik van 250 km geven.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die e-auto's zijn auto's, die niet alleen voor woon-werk verkeer gebruikt worden.

Ik heb vestigingen die ik regelmatig bezoek, waar een trip ruim 600 km op een dag op de teller zet.

Die trip kan ik met een tank diesel 2 keer maken, en daarna in 2 minuten die verbruikte energie weer in de tank laden!

 

Wat ik aan wil geven, is dat er nog geen oplossing is voor het op grote schaal elektrisch tanken in korte tijd.

Het gehele verdeelnet zal op de schop moeten.

 

Tja, zonnepanelen, de maximale opbrengst per m2 is op dit moment onder optimale weersomstandigheden 300 Watt peak.

voor 88 kW heb je dan ongeveer 300 m2 nodig, een paneel van 1 m2 kost ongeveer € 230, alleen aan panelen een investering van.. € 70.000, en voor omvormers en verdere infrastructuur nog eens zo een bedrag.

 

En toen was het een week bewolkt en regende het.......

Moeten alsnog alle kabels in de grond vervangen worden.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
  • Moderator

100 Km per uur maatregel wordt niet opgeheven, maar de reden om de snelheid te verlagen is vervallen!

Stikstofbelasting

De bestuursrechter in Noord-Holland heeft vrijdag een streep gehaald door een vergunning voor een woningbouwproject in Egmond aan den Hoef. Voor dat project was gebruikgemaakt van de stikstofdepositieruimte in het stikstofregistratiesysteem. De rechter oordeelt dat de snelheidsvermindering niet mag worden ingezet om het stikstofregistratiesysteem te vullen. Het is niet vast te stellen of de snelheidsverlaging niet leidt tot een extra stikstofbelasting, doordat verkeersbewegingen veranderen als gevolg van de snelheidsmaatregel.

Het kabinet houdt overigens wel vast aan de snelheidsmaatregel, ook al zal de stikstofwinst niet worden ingeboekt.

https://www.boerderij.nl/100-kilometermaatregel-nutteloos-bij-stikstofaanpak

100-kilometermaatregel nutteloos bij stikstofaanpak

Citaat

Datum 1 april 2022
Betreft Hoofdlijnen van de gecombineerde aanpak van natuur, water en klimaat in het landelijk gebied, en van het bredere stikstofbeleid

 

Vergunningsverlening met behulp van het stikstofregistratiesysteem
Met de PAS-uitspraak van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State
van 29 mei 2019 kwam de vergunningverlening in Nederland nagenoeg stil te
liggen. Om op korte termijn de stikstofdepositie te laten dalen, de natuur te
herstellen en de vergunningverlening weer op gang te brengen, kondigde het
kabinet op 13 november 2019 (Kamerstuk 35334, nr. 1) een pakket maatregelen
aan, bestaande uit ammoniakreductie via voermaatregelen, de reductie van
stikstofdepositie door subsidieregeling sanering varkenshouderijen en het besluit
tot de landelijke snelheidsverlaging waardoor de maximumsnelheid overdag op
snelwegen naar 100 km/u ging.

 

      en

 

De snelheidsmaatregel niet meer gebruiken voor vergunningverlening
Het is van belang dat de stikstofruimte in het SSRS voldoet aan de (juridische)
voorwaarden om een vergunning op te baseren. De snelheidsmaatregel is
daarvoor niet langer inzetbaar. Het kabinet heeft in dit verband besloten de
snelheidsverlaging niet langer ter beschikking te stelen voor nieuwe
vergunningen. Dat heeft een aantal redenen. Een daarvan is het risico dat na elke
jaarlijkse actualisatie en vanwege de effecten van COVID-19 op de mobiliteit de
precieze opbrengst van de landelijke snelheidsverlaging niet op het vereiste
detailniveau zeker is. Eerder bent u reeds geïnformeerd dat om die reden in de
MIRT-projecten geen gebruik zal worden gemaakt van de landelijke
snelheidsverlaging in het SSRS (Kamerstuk 35925, nr. A-24). Ook heeft het
kabinet hierin betrokken dat als gevolg van het eerdere besluit van een maximale
rekenafstand, er in AERIUS Register lokaal forse veranderingen kunnen gaan
optreden in de depositie-effecten van de snelheidsmaatregel.

 

Mede namens de minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit,
Christianne Van der Wal-Zeggelink
Minister voor Natuur en Stikstof

 

Bron

https://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverheid/documenten/kamerstukken/2022/04/01/hoofdlijnen-van-de-gecombineerde-aanpak-van-natuur-water-en-klimaat-in-het-landelijk-gebied-en-van-het-bredere-stikstofbeleid/hoofdlijnen-van-de-gecombineerde-aanpak-van-natuur-water-en-klimaat-in-het-landelijk-gebied-en-van-het-bredere-stikstofbeleid.pdf

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://nos.nl/artikel/2426648-woningbouw-in-de-knel-na-nieuwe-stikstofuitspraak-rechter

 

100km/u versus 130 km/u in verband met stikstof is niet feitelijk gemeten maar een maximale rekenafstand wordt toegepast

 

hier hebben ze wel gemeten, echter kan ik de metingen niet openbaar terug vinden

https://www.diepresse.com/1579825/tempo-30-in-wien-eine-stadt-bremst-ab

Quote

De argumenten:

PRO: Het belangrijkste argument van de Groenen: de verkeersveiligheid neemt toe. Minder snelheid betekent ook minder gevaar voor andere weggebruikers omdat er minder ongelukken gebeuren. Ook zijn de gevolgen van ongevallen meestal niet zo drastisch bij lagere snelheden. Gesloten 30 km/u-zones in woongebieden kunnen ook de levenskwaliteit van de bewoners verbeteren. En tenslotte brengen de voorstanders ook het gezondheidsaspect in het spel.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig dat het helemaal niks heeft uitgehaald en bijna iedereen toch 120-130 rijd op de snelwegen.  Het is allemaal onzin die zelfbedachte stikstof flauwekul.

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En alleen in Nederland.

 

In Nederland gold een grenswaarde van 1 mol stikstof (14 gram) per hectare per jaar voor een activiteit in de nabijheid van een Natura 2000-gebied. Toen de Raad van State het Programma Aanpak Stikstof in mei 2019 ongeldig verklaarde, ging de grenswaarde vrijwel naar nul.

 

In Duitsland is een stikstofvergunning pas nodig als door een nieuwe activiteit meer dan 7 mol stikstof (100 gram) per hectare per jaar neerslaat in een Natura 2000-gebied.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...