Ga naar inhoud


100 km/h


Tripleboy

Aanbevolen berichten

Als er een direct beschikbare en veel betere oplossing zou zijn hadden we natuurlijk niet zo'n discussie.

Maar die is er niet en 100km/u is de noodoplossing van DEZE regering.

 

Of we ooit harder hebben kunnen rijden gedurende meer dan 5 minuten is de vraag? Op mijn eigen reis tijdstip na van 5~6:30 's ochtends als je eens de cruise controle op 130 kunt instellen.

kijk maar eens wat vaker naar je gemiddelde snelheid nu 130 km/u nog mag, je zult versteld staan.

 

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, Tonskidutch zei:

kijk maar eens wat vaker naar je gemiddelde snelheid nu 130 km/u nog mag, je zult versteld staan.

 

Ik wil best een filmpje van mijn dashcam online zetten waar jullie zelf kunnen aanschouwen dat de 130 amper door 1% van de automobilisten wordt gehaald.

Maar ik neem aan dat de meesten van jullie zelf ook op de weg zitten en dit weten.

De meeste automobilisten rijden rond de 110-115 gemiddeld.

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik rijd gemiddeld 20 km/h harder op de snelwegen dan de maximale snelheid, indien dit het toelaat natuurlijk.

Volgens Oostenrijk is snelheid verhogen helemaal niet slecht.LEES DIT

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, alias haha zei:

Volgens Oostenrijk is snelheid verhogen helemaal niet slecht.LEES DIT

Ook gaat Köln de snelheid verhogen.

Nu de super uitvinding van Nederland de spittstrook

Je mag 130 km/h rijden op 2 stroken nu gaan ze de spitsstrook openen en de

snelheid verlagen naar 100km/h

Ze verhogen de doorvoer capaciteit met 33% maar verlagen het weer met 30% door

de snelheid te verlagen.

Het bewijs dat spitsstrook niet veel brengt na het spitsstrook traject gaat de weg weer

naar 2 banen als de spitsstrook wat bracht zou op het 2 baans traject een file moeten ontstaan.

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-12-2019 om 17:21, kiekiek zei:

 

De regering heeft die termijn op 30 jaar gesteld en als je om je heen kijkt zijn ze al flink innovatief bezig.

Oh ja? Natuurlijk is men innovatief bezig. Ik ben ook voorstander van duurzaam milieubeleid. Maar als ze dan een termijn van 30 jaar hebben, waarom moet dan nu ineens een stikstofnorm gehanteerd worden die ondernemers en autogebruikers beperkt, en ons als economie geld kost. Smeer dat dan uit over die 30 jaar, en ga niet ad hoc dit soort idioterie bedenken om als politicus in je 4 jarige termijn aan je trekken te komen! Ik kan me hier echt druk over maken. Dat soort stompzinnigheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-12-2019 om 14:38, Tonskidutch zei:

ik lees deze woorden met afschuw... op dit forum

en niet alleen omdat het ronduit krenkend is andersdenkenden met oorlogsmisdadigers te vergelijken.

 

Beste Tonskidutch. Ik doelde geenszinds op oorlogsmisdadigers.

Ik heb genoeg familie verloren aan met name Duitse zijde om hier lacherig over te doen.

Het gaat mij om de trekjes die huidige ambtenaren vertonen om alles volgens de regeltjes te doen. Dat noem ik staatspolitie.

Jammer dat men dat in de nazitijd heeft uitgevonden, maar onze staat maakt er graag gebruik van.

Je wilt niet weten hoe correct onze ambtenaren waren in hun registratie van Joden tijdens ww2.

Genoeg daarover, wilde je niet krenken, en val je zelfs bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-12-2019 om 16:11, minplus zei:

Kretologie die ik vaker tegenkom bij mensen die weinig begrijpen van wat er aan de hand is. Helaas.

Kan me bij vorige sprekers aansluiten.

Ik zie dat mijn woordkeuze verkeerd valt. Sorry daarvoor.

Ik ben juist zeer goed op de hoogte van wat er aan de hand is, en zie dus ook trekjes die doen denken aan staatspolitie.

Nogmaals sorry voor het feit dat het woord gestapo bij u allen deze reactie oproept. Was niet zo bedoeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Tonskidutch zei:

Als er een direct beschikbare en veel betere oplossing zou zijn hadden we natuurlijk niet zo'n discussie.

Maar die is er niet en 100km/u is de noodoplossing van DEZE regering.

 

Of we ooit harder hebben kunnen rijden gedurende meer dan 5 minuten is de vraag? Op mijn eigen reis tijdstip na van 5~6:30 's ochtends als je eens de cruise controle op 130 kunt instellen.

kijk maar eens wat vaker naar je gemiddelde snelheid nu 130 km/u nog mag, je zult versteld staan.

 

Mee eens. Het gekke is echter dat men destijds ( Rutte 1,2,3 ) de max snelheid omhoog bracht naar 130, hetgeen mij op onze autosnelwegen onhaalbaar lijkt, maar nu gaat dat ineens terug naar 100! Ik vind dit korte termijn denken. ( nog steeds een kabinet Rutte...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, alias haha zei:

De energie die nodig is om die dingen te laden komt uit ons stroom net, meeste stroom netten zijn al erg oud, en ook aan vervanging toe, als bij je in de straat 10 tesla's tegelijk worden opgeladen, heb je al grote kans dat de stroom kabel in de grond al opgestookt word, want die dingen vragen in heel korte tijd nogal power.

Ik weet dat de energie centrales in Nederland nog op steenkolen stoken, dus die moet een paar tandjes bij gaan zetten, aangezien de meeste mensen hun elektrische auto's s'avonds gaan laden, en je dan helemaal niks aan je zonnepanelen gaat hebben om de steenkool gestookte centrales te ontlasten.

Ze zijn steenkool gestookt, omdat hier toch nog verhoudingsgewijs het meeste energie in zit om water te verwarmen tot oververhitte stoom en zo hun stoomturbines te laten draaien.

En ga er maar vanuit dat de stroom prijzen flink zullen gaan stijgen, want iemand gaat dit betalen.

Dit is ongeveer wat het nu kost om een elektrische wagen te rijden.:

image.png.2fba75b104f5b8a65b39f5ac40f1701c.png

Als alle auto's electrisch gaan opladen dan zal er hiervoor 15 miljard kwh per jaar nodig zijn. Het stroomverbruik nu in nl is 120 miljard kwh. Zou dan gelijk alles gaan smelten.

 

Maar er moet een smartgrid komen. Alle electrobakken met subsidie moeten verplicht overdag opladen , wind of zon. En 's avonds verplicht terugleveren aan het net, bewijsbaar. Anders 0 subsidie.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was vandaag in een inspirationcentrum van een Nederlandse grootleverancier

en zag dit filmpje wat mij enerzijds pakte en anderzijds een waarheid vertaalde...

 

https://www.worldpulse.com/community/users/victoria-vorosciuc/posts/62571

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, moonchild zei:

Het stroomverbruik nu in nl is 120 miljard kwh. Zou dan gelijk alles gaan smelten.

Mijn werkgever  is de grootse afnemer van Nederland qua stroomverbruik, ik denk dat je geen idee hebt wat daar voor kabels binnen komen, die diameters liggen echt niet in de grond

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...