Ga naar inhoud
Tripleboy

100 km/h

Aanbevolen berichten

Zal ff wennen zijn als ik van de duitse autobaan afkom en NL grondgebied kom.

Vol in de ankers.

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ik hoorde is het alleen overdag 07:00-19:00 uur 100kmh

Maakt niet veel uit dan sta je toch altijd in files.

België kent ook files

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 minuten geleden zei Tripleboy:

Mij zien ze nu niet meer in Holland,

nou dat ruimt op dan ...

Maar ik denk dat je het stikstof probleem niet hebt begrepen voor de NL context

vergeet niet het is er nog niet zo lang

Citaat

18 jan. 2017 - Vanaf volgend jaar mag namelijk ook overdag 130 kilometer per uur

130 ingevoerd allemaal onder zware kritiek van alle wetenschappers en ook milieu Instituten van de overheid zelf

Citaat

23 februari 2015 - 00:42

‘Maximum snelheid op 130 te stom voor woorden’

TU/Delft

nagenoeg elke automobilist was gewend aan 100 130 had nooit ingevoerd mogen worden

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minuten geleden zei Tonskidutch:

nou dat ruimt op dan ...

Maar ik denk dat je het stikstof probleem niet hebt begrepen voor de NL context

vergeet niet het is er nog niet zo lang

130 ingevoerd allemaal onder zware kritiek van alle wetenschappers en ook milieu Instituten van de overheid zelf

TU/Delft

nagenoeg elke automobilist was gewend aan 100 130 had nooit ingevoerd mogen worden

Hier is onderbouwing te vinden, en wat voor een Tesla en gelijkwaardige wagens, wat stoten die dan uit aan 100 of meer km/h.

https://www.lc.nl/economie/Zes-vragen-over-stikstof-en-waarom-het-nu-zon-probleem-is-24859973.html?harvest_referrer=https%3A%2F%2Fduckduckgo.com%2F

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

p.s.

ook is deze beslissing motorisch gezien niet weloverwogen m.b.t. de uitlaatgassen per type voertuig en aandrijfvorm, dat had ik (en anderen) ook wel gelezen enkele jaren terug op SAT4ALL toen 130 ingevoerd werd

aangepast door Tonskidutch

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gelukkig in Spanje, Frankrijk en België niet minder dan 120 en ik woon aan Nederlandse grens dus de reistijd zal er niet langer door worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Tripleboy:

en wat voor een Tesla en gelijkwaardige wagens, wat stoten die dan uit aan 100 of meer km/h.

Ook een Tesla en andere EV's verbruiken meer energie bij hogere snelheid en stoten hun stikstof alleen niet uit hun eigen uitlaat uit, maar uit die van de energiecentrale. 

T B

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hebben de klimaat gekkies het weer voorelkaar, tis wat met Nederland waar minderheidsgroeperingen het schijnbaar voor het zeggen hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Denk echter dat die partij die er voor gezorgd heeft dat het probleem ontstaan is nu eindelijk op het matje geroepen wordt door de EU en de coalitie terecht op de vingers getikt wordt door de rechter.

Maar dit 100km/u is een tijdelijke oplossing, want de rest is nog steeds niet langdurig en degelijk voorzien van een oplossing.

Snel geld maken en de rest vergeten is geen oplossing. Let maar op.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat het tijdelijk is zeggen ze wel vaker en toch blijkt het dan een broodje aap. Gaat er maar gewoon van uit dat de 100km nu permanent blijft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien dat "tijdelijk" in deze context beter kan worden gelezen als "tijdelijke oplossing", m.a.w. er moeten (veel) meer maatregelen genomen worden...?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is een heel pakket van maatregelen (NL heeft de slechtste footprint van europa)

Boeren mogen stoppen met boeren met subsidie

Het vee moet ander voer krijgen ivm met hun uitstoten 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden zei Tonskidutch:

Ja zo lachwekkend is dat niet hoor @luisteraar,

Was niet lachwekkend bedoeld wist even niet goed om uitstoten te omschrijven

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in