Ga naar inhoud


Spionageschotels AIVD en MIVD verhuizing


R@oul

Aanbevolen berichten

Vandaag 03-12-2019 vermeld  Nu.NL  dat de ‘Spionageschotels van AIVD en MIVD’  verhuizen naar een nog onbekend land, het volgende.

Deze schotels verhuizen van Burum in Friesland naar het buitenland, op verzoek van het betreffende land blijft de locatie echter geheim.

Deze verhuizing is noodzakelijk omdat deze schotels gedeeltelijk gebruik maken van dezelfde frequentie als het mobiele 5G-netwerk.

Zelf denk ik dat deze dienst wel eens naar Polen zou kunnen verhuizen. In Polen op de coördinaten 50°56′25″N 20°52′46″E stond jaren geleden een compleet Satelliet station dat  op (31-07-2010) is gesloten vanwege de afnemende belangstelling voor satelliet-spraakoverdracht en mede door onenigheid van eigenaars is het station later ontmanteld..

Het station met de naam: CENTRUM USLUG SATELITARNYCH w PSARACH k/KIELCE    is gelegen tussen Kielce en Radom .

Naar ik vernomen heb was dit station op een grote storingsvrije locatie gebouwd. En daarom een goede locatie voor de Nederlandse inlichtingendiensten.

Voor meer interesse, foto's, techniek en informatie over de locatie etc. etc. typ in :

 CENTRUM USLUG SATELITARNYCH w PSARACH k/KIELCE:

Laat de vogels fluiten en probeer het zelf ook.
Lassen sie die Vögel zwitschern und versuchen sie es selbst auch.
Let the birds whistle their song and try to do it yourself.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


14 uren geleden, R@oul zei:

Spionageschotels van AIVD en MIVD

Wat moet ik me daarbij voorstellen??

 

en dan nog iets wat mij verbaast...  de nederlandse spionagedienst verhuist zijn spionage apparatuur naar het BUITENLAND????  tja.... als een geheime dienst dit soort dingen gaat doen, wat is die dienst dan eigenlijk nog waard, want je verliest de controle er over als je ze in een ander land neerzet.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vriend van vandaag kan morgen je vijand zijn... Al je kaarten op tafel leggen is geen goede zaak voor een land dat ietwat respect voor zichzelf heeft.

 

Als ik dan zie wat een ophef er in Zweden geweest is omdat er tijdelijk data verwerkt werd voor het openbaar vervoer in een datacenter/servers buiten Zweden... Dat was een te groot risiko, er zijn koppen gerold, en intussen staat alles weer in Zweden.  En dan wil Nederland dit soort dingen doen??...  

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Sverige zei:

Wat moet ik me daarbij voorstellen??

 

en dan nog iets wat mij verbaast...  de nederlandse spionagedienst verhuist zijn spionage apparatuur naar het BUITENLAND????  tja.... als een geheime dienst dit soort dingen gaat doen, wat is die dienst dan eigenlijk nog waard, want je verliest de controle er over als je ze in een ander land neerzet.

Wat je je daarbij moet voorstellen is dat deze nederlandse spionagedienst zich genoodzaakt voelt om geen storing te geven of te ontvangen van het 5G-netwerk en zich genoodzaakt voelen om te verhuizen naar een locatie waar geen problemen veroorzaakt worden in zenden / ontvangen.dat niet vermeld wordt in welk land daar kun je je ook het een en ander over afvragen.

Laat de vogels fluiten en probeer het zelf ook.
Lassen sie die Vögel zwitschern und versuchen sie es selbst auch.
Let the birds whistle their song and try to do it yourself.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Sverige zei:

Wat moet ik me daarbij voorstellen??

 

Lees jij geen kranten en volg je het nieuws niet?

Zier hier:

https://www.ad.nl/politiek/gezocht-land-dat-nederlands-spionagecentrum-wil-hebben~af514157/

en
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3391344/verhuizing-afluisterschotels-moet-sneller

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het helemaal niet van Nederland is zelfs,  wij doen het meer in opdracht voor de Amerikanen.  Ik kan me ook niet voorstellen dat wij er veel baat bij hebben om Afrikaanse satelliet telefoon gesprekken af te luisteren, die informatie gaat direct naar de Amerikanen.   

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Sprietje zei:

Lees jij geen kranten en volg je het nieuws niet?

 

Nee sprietje, ik volg geen nederlands nieuws, ik heb geen NL televisie meer, en een krant lees ik niet.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat die schotels puur communicatieverkeer opsporen en afluisteren. De informatie die daar uit komt zal neem ik aan wel veilig in Nederland verwerkt worden.

Zo'n drama zal het niet zijn, vind ik net als Luisteraar. Wel ben ik het met Sverige eens dat het riskant is dit naar het buitenland te verplaatsen, die delen dan automatisch in de informatie.

Even off topic, maar kan iemand mij kort uitleggen waarom 5G als mobiele telefoonnetwerk de satellietontvangst belemmert?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Omdat het in dezelfde frequentieband zit!

Om precies te zijn de 3,5 Gigaherz band, bij satelliet gebruikers bekend als de C band

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

5G als in 5e generatie!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de wat meer technisch geïnteresseerden.

https://www.itu.int/en/mediacentre/backgrounders/Pages/5G-fifth-generation-of-mobile-technologies.aspx

 

De 5G standaard is overigens nog niet af.

Quote: " IMT-2020, the name used in ITU for the standards of 5G, is expected to continue to be developed from 2020 onwards, with 5G trials and pre-commercial activities already underway to assist in evaluating the candidate technologies and frequency bands that may be used for this purpose. The first full-scale commercial deployments for 5G are expected sometime after IMT-2020 specifications are finalized."

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...