Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten


6 uren geleden, drz zei:

Even een vraagje tussendoor: Hoe weet je nu of je een simpele griep hebt of het coronavirus?
Mijn jongste heeft koorts met hoesten en niezen..

 

Koorts met hoesten en niezen is meestal een gewone verkoudheid. Bij een griep heb je hoge koorts en doen je spieren zeer.

Ik verwacht niet dat het Wuhan-virus hier al is.

Wel opletten of het niet een rare droge hoest wordt want dan kan het kinkhoest zijn (veroorzaakt door een bacterie) en dat is flink gevaarlijk, vooral voor kleintjes.

Hopelijk is je jongste ertegen gevaccineerd.

Als hij zieker wordt idd. langs ome dok.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, drz zei:

Mijn jongste heeft koorts met hoesten en niezen

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/149642-koorts-door-een-virale-infectie.html

Wanneer de thermometer een temperatuur aangeeft hoger dan 37°C kan dit een teken zijn van een virale koorts.

 

Altijd voorzichtig zijn zeker nu er een onbehandelbare virus opgedoken is

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, luisteraar zei:

zo te zien gaat het om het oud bekende NCoV coronavirus

hee pipo,

 

je moet geen conclusies trekken

als je de pdf leest van novel coronavirus 2020 zie je dat het een "draft" is

er zijn dus geen werkzame medicijnen alleen een behandelingsprotocol

 

als jij nou niet zoveel onzin post uit je lokaal dagblad en reclame blaadjes kunnen mensen zich beter zelf informeren en wel hier https://www.who.int/

Moderator, kan men deze off topic niet eindelijk sluiten? Het slaat namelijk nergens op door een satelliet hobbyist je te laten informeren over onze gezondheid

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Moderator, kan men deze off topic niet eindelijk sluiten? Het slaat namelijk nergens op door een satelliet hobbyist je te laten informeren over onze gezondheid

Ik wil hier aan toevoegen: Wat vindt je van het weer.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zouden een offtopic-topic over een gemeen nieuw virus of over het weer afgesloten moeten worden? (Hoewel het laatste beter "Klimaatdebat" kan heten)

 

Ik hoor net dat de arts die waarschuwde en op z'n donder kreeg vandaag overleden is en dat voor het eerst een baby is besmet.

Mag daarover niet meer gepraat worden op dit forum?

Het aantal doden en besmettingen loopt trouwens hard op en niet alleen ouwetjes gaan eraan kapot.

 

Maar goed, moeten we om erover te praten naar het gruwelijke faecesboek waar ik verdom te komen?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even over het vorige.

Op een satellietforum komen mensen die meestal gemeen hebben dat ze iets met een schotel doen, al dan niet met kennis daarover.

Dat kunnen artsen, loodgieters, natuurkundigen, bakkers, boeren, rietdekkers, electronici en noem maar op zijn. Ieder met veel kennis op hun vakgebied. En via hun studie of evt. hobby's veel kennis over andere gebieden. Ongelooflijk wat sommige amateur archeologen weten op dat gebied om maar iets te noemen.

 

Het offtopic forum is een plek waar vragen gesteld en/of mededelingen gedaan worden over al die andere gebieden, zoals astronomie en naaimachines of verwarmingsketels en vaak is daar veel expertise aanwezig waardoor veel vragen beantwoord en problemen opgelost kunnen worden.

 

Ik respecteer ieder lid op dit forum zolang hij niet aan het schelden gaat of anderen afbrandt en ben er van overtuigd dat elk lid dingen heeft waarin hij erg goed is, sommigen in 1 of 2 dingen, anderen in 10 of 20 of meer dingen. En dan kun je enorm veel hebben aan wat zo iemand vertelt over een vraag of een onderwerp.

Voor mij dus geen enkele reden om topics te sluiten of te verbieden. Tenzij alles al gezegd is.

 

Maar dat geldt voor mij zeker niet voor virussen, ook al is dat een onderdeel van mijn vakgebied, want er verschijnen bijna dagelijks berichten over nieuwe ontwikkelingen en inzichten die ik ook nauwgezet volg. Waarbij ik de mazzel heb dat ik met pensioen ben en dus nog meer tijd heb om me erin te verdiepen  (of pech want dan ben je al aardig oud maar goed, als ouwe lul heb je al heel veel moeten leren) .

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

Moderator, kan men deze off topic niet eindelijk sluiten? Het slaat namelijk nergens op door een satelliet hobbyist je te laten informeren over onze gezondheid

Het is toch het offtopic topic?

Bovendien is dit het best lopende topic van dit forum, aangezien satelliet zo goed als uitgestorven is.

En een beetje slowchatten om de tijd te doden is toch prettig? :)

..ook goed voor de reclame-inkomsten :D

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koorts, hoesten en zo.. Morgen vanuit huis werken. Het zal een gewone griep zijn. Ze slaapt veel.

Dank voor je belangstelling. :)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, drz zei:

Koorts, hoesten en zo.. Morgen vanuit huis werken. Het zal een gewone griep zijn. Ze slaapt veel.

Dank voor je belangstelling. :)

Een gemene gewone verkoudheid dus en gelukkig geen griep.

Sterkte. Vrijwel niets is zo vervelend als een ziek kind.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is 15, maar dat maakt ze niet minder vervelend. 😁😂

 

Moeders was vandaag thuis gaan werken en morgen blijf ik thuis.. Normaliter doen we dat nooit maar we waren het er over eens dat we haar toch even in de gaten moesten houden met alle verontrustende berichten over het corona gedoe.

Het zekere voor het onzekere...

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

In NL is geen enkel geval van die klote virus bekend en het virus komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Werk/ben je op bv een vliegveld trein(station) bus dus waar veel vreemde mensen zijn weet ik het niet.

Ik maak me nog geen zorgen maar zal voorlopig geen lange vluchten maken met veel tussenlandingen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...