Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden, erwinnaar zei:

Hoe doen al die doktoren dat dan, hebben die een super weerstand opgebouwd door aanzien/aanhoren enz. enz. van bezoekers? Handje hier, handje daar, praatje zus, praatje zo noem maar op. 

 

2 procent gaat dus de pijp uit, 98 procent dus niet, wat is dan het probleem, het aantal procenten dat gedoogd wordt? 

Ik begrijp je vraag niet volledig als de vraag aan mij gericht is, vooral in combinatie met je laatste zin.

 

Maar als ik het goed begrijp wat je vraagt: Verstandige artsen wassen hun handen steeds weer na bezoek van een patiënt en maken vaak ook de deurkruk even schoon, ook al heb je ook domme artsen net als in elk ander beroep.

Af en toe wijs ik m'n arts erop dat ik iets gemeens onder de leden heb en dat hij/zij dat zeker moet doen na mijn bezoek, zoals laatst bij m'n tandarts. Die was er blij mee.

Maar dat is de enige manier om als arts oud te worden. En een deel legt domweg het loodje, zoals bv. bij ebola, ook al neem je maatregelen.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Noop.

Een virus kan via al je ingangen c.q. levend weefsel binnenkomen.

Dus mond/neus en daarmee slokdarm (spijsvertering)/luchtpijp (longen), penis/vagina, anus, ogen en mogelijk ook oren. De huid is een degelijke barriere, ook al zijn daar ingangen, of eerder uitgangen maar je kent de huidontstekingen (pukkels/puisten)  waarbij bacteriën een ingang vonden bij talg- of evt. zweetklieren (en dus hebben virussen ook die optie, ook al zal dat niet snel gebeuren).

Een enkele die binnenkomt pakt je afweer wel maar komen er veel binnen dan wordt het een probleem.

 

Meestal "overleven" virussen niet lang buiten een lichaam (een rare term in dit opzicht want virussen leven niet volgens de definities van wat leven is), algemeen maximaal een paar dagen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg het virusverhaal maar mondjesmaat en begrijp niet echt waar alle commotie nu precies om is.

Maar wat kun je nu het beste doen om het virus te neutraliseren of voorkomen?

 

De ene zegt dat je met monddoekjes moet lopen, de andere zegt dat je je lichaam is goede conditie moet houden, etc..

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, drz zei:

Maar wat kun je nu het beste doen om het virus te neutraliseren of voorkomen?

Vernam vanmorgen dat een ziekenhuis op de Filipijnen  het virus bestreden heeft met een aids cocktail

Voorkomen boek in hotel ziekenhuis een isoleer kamer.

 

Nu maar weer met de benen op de grond

 

De verspreiding van het virus loopt blijkbaar ook via de stoelgang.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, minplus zei:

Een virus kan via al je ingangen c.q. levend weefsel binnenkomen.

en dat met die stoelgang was al een week geleden in het nieuws... @luisteraar

 

een hele hoop Chinezen wonen in heel kleine appartementjes als familie met oma en opa onder de eetkamertafel, zeg maar tafeltje dekje...

Alle voorzieningen worden gedeeld en er zijn zelfs nog appartementen gebouwen met gemeenschappelijk toilet en geen badkamers, dus men gaat naar een van de vele badhuizen, om zich te verschonen. De "HUB" van virussen. Je kunt beter een kont kapje opdoen.

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
21 uren geleden, luisteraar zei:

Hoorde net

 

6 uren geleden, luisteraar zei:

Vernam vanmorgen

 

1 uur terug, luisteraar zei:

Het nieuws heeft de bewoording aangepast 

 

26 minuten geleden, luisteraar zei:

Het nieuws komt los ,blijkbaar misverstand

Kan je niet beter stoppen met dit soort nieuws hier te plempen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...