Ga naar inhoud


Is de wereld plat of rond?


astro iris

Aanbevolen berichten

Na 50 jaar amateur astronomie zou je toch wel moeten weten dat 3D eigenlijk optisch bedrog is.

Wanneer je één oog dicht doet is 3D weg, dus alle objecten aan de hemel zijn frisbee's of pannenkoeken.

Dat had je moeten weten want je kijkt telkens maar met één oog door de telescoop.

 

Dat ISS verhaal is eigenlijk hetzelfde verhaal. Ze spoelen telkens het bandje weer razendsnel terug en spelen het opnieuw af zodat het lijkt alsof hij weer overkomt.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


13 minuten geleden, drz zei:

Na 50 jaar amateur astronomie zou je toch wel moeten weten dat 3D eigenlijk optisch bedrog is.

Wanneer je één oog dicht doet is 3D weg, dus alle objecten aan de hemel zijn frisbee's of pannenkoeken.

Dat had je moeten weten want je kijkt telkens maar met één oog door de telescoop.

 

Dat ISS verhaal is eigenlijk hetzelfde verhaal. Ze spoelen telkens het bandje weer razendsnel terug en spelen het opnieuw af zodat het lijkt alsof hij weer overkomt.

Ik kijk met twee ogen door mijn telescoop, want ik maak gebruik van een binoviewer.  maar ja dat ken jij nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt en dat wil ik ook zo houden. :D

Hoewel ik het zeer interessante materie vind en ik zelf ook nog ergens een telescoop heb staan die ik 30 jaar geleden een keer had aangeschaft, heb ik echt geen tijd voor nog een hobby er bij.

Ik lees liever de artikelen op internet over deze onderwerpen.

Maar echt super leuke materie!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, astro iris zei:

Ik kijk met twee ogen door mijn telescoop, want ik maak gebruik van een binoviewer.  maar ja dat ken jij nog niet.

Boeiend : dan kun je reliëf zien op pakweg de maan. Zie je door het dieptezicht dan effectief de bolvorm ?

Ik zou het niet weten, want ik heb er geen ervaring mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hebben jullie nooit de Truman show gezien?

 

17 minuten geleden, Penthe zei:

Wel leuk want voor dag en nacht moet de platte aarde dan voledig omdraaien, dat zou betekenen dat er op een bepaald moment aan beiden kanten licht is van de zijkant

 

Gewoon die filmlamp dimmen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, drz zei:

Na 50 jaar amateur astronomie zou je toch wel moeten weten dat 3D eigenlijk optisch bedrog is.

Wanneer je één oog dicht doet is 3D weg, dus alle objecten aan de hemel zijn frisbee's of pannenkoeken.

Dat had je moeten weten want je kijkt telkens maar met één oog door de telescoop.

 

Dat ISS verhaal is eigenlijk hetzelfde verhaal. Ze spoelen telkens het bandje weer razendsnel terug en spelen het opnieuw af zodat het lijkt alsof hij weer overkomt.

😁

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Coliseo zei:

Boeiend : dan kun je reliëf zien op pakweg de maan. Zie je door het dieptezicht dan effectief de bolvorm ?

Ik zou het niet weten, want ik heb er geen ervaring mee.

Ongelooflijk hoe je dieptezicht hebt en inderdaad aan de polen zie je soms duidelijk de bolvorm , naargelang de lichtinval van de zon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die pannenkoek aanhangers mogen mij dan verklaren hoe een maansverduistering werkt wanneer de aarde geen bol is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is hetzelfde verhaal. Er worden verschillende projecties van de maan vertoont op het aluminiumkleurige doek in de lucht en om de zoveel tijd komt de projectie langs waarbij de lamp niet goed werkt.

.....ok, dat is natuurlijk onzin maar wat er wel aan de hand is, is het volgende.

 

Is het nooit opgevallen dat een maansverduistering altijd aan het einde van het zomerseizoen plaatsvindt?

Dat is precies de periode waarbij spinnen webben gaan spinnen en zo nu en dan verschijnt er een spin voor de maanprojectie, vergelijkbaar met een spinnetje vlak voor je observatiecamera.

Logisch toch?

 

 

 

 

 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, drz zei:

Dat is hetzelfde verhaal. Er worden verschillende projecties van de maan vertoont op het aluminiumkleurige doek in de lucht en om de zoveel tijd komt de projectie langs waarbij de lamp niet goed werkt.

.....ok, dat is natuurlijk onzin maar wat er wel aan de hand is, is het volgende.

 

Is het nooit opgevallen dat een maansverduistering altijd aan het einde van het zomerseizoen plaatsvindt?

Dat is precies de periode waarbij spinnen webben gaan spinnen en zo nu en dan verschijnt er een spin voor de maanprojectie, vergelijkbaar met een spinnetje vlak voor je observatiecamera.

Logisch toch?

 

 

 

 

 

Kan je nog meer onzin uitkramen, dacht datje een intelligentere man was. Dat maansverduisteringen aan het eind van de zomertijd vallen is nog grotere onzin, raadpleeg de hemelkalenders eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds wanneer neem jij dit topic serieus? En is je gevoel voor humor verdampt samen met de oververhitting van de aardbol?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...