Ga naar inhoud


Is de wereld plat of rond?


astro iris

Aanbevolen berichten

Definitie van een kromme lijn:

"mijn benzine is bijna op. Flink gas geven om thuis te komen"

of

"snel doorgaan met schilderen voordat mijn verfblik leeg is"

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uren geleden, drz zei:

Definitie van een kromme lijn:

"mijn benzine is bijna op. Flink gas geven om thuis te komen"

of

"snel doorgaan met schilderen voordat mijn verfblik leeg is"

 

Nog een;

Benzine wordt voor mij nooit duurder, tank altijd voor € 25,00.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-2-2020 om 20:26, minplus zei:

Een wiskundige rechte lijn blijft een rechte lijn in de 2e dimensie. In de 3e dimensie, waarin wij meestal denken (behalve wat racisten die de 2e dimensie nog net niet halen, maar dat terzijde en in een andere dimensie) wordt het moeilijker want de evenaar is 2-dimensionaal een rechte lijn. Met 4 dimensies, ruimte-tijd, wat we ons vrijwel niet kunnen voorstellen maar we "weten" dat het er is, wordt die 3-dimensionale "rechte" lijn nog eens onbegrijpelijker maar is volgens berekeningen ook weer krom. Net als die 2-dimensionale in 3 dimensies krom zal zijn. Maar zo recht kan ik nog niet denken, blijf het me op dat punt weer 3-dimensionaal voorstellen en dus beperkt en krom.

Tiswat.😢😁

Ik ben overtuigd : de wereld is effectief plat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Platte aarde? Zelfs in de Bijbel staat al beschreven dat de aarde aan het niets is bevestigd, m.a.w. in het heelal zweeft. Dus duidelijk een wereldbol, oftewel, een planeet. Onze satelliethobby bewijst ook al dat de aarde niet plat kan zijn. Een ander mooi bewijs is het Noorderlicht, dat uitsluitend in de poolgebieden te zien is als het donker is, dus in de winter.

De platte aarde kunnen we dus in de boekenkast tussen de sprookjesboeken zetten.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je begrijpt dat het noorderlicht gewoon zij-reflecties zijn van het nagloeien van de daglichtlampen?

Wanneer deze vervangen worden door led-lampen is het noorderlicht definitief weg.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, het had te maken met de kleur van een bierflesje uit Amsterdam.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Coliseo zei:

Ik ben overtuigd : de wereld is effectief plat.

Woonplaats Vlaams Brabant...tja...nu krijgen de Hollanders nog de bevestiging dat Belgen dom zijn. Gelukkig zie ik hier ook nonsens van Hollanders passeren. Als amateur astronoom bloed mijn hart bij het zien van al deze nonsens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, de waarheid kan kwetsen... Belgen zijn dommer dan Hollanders, Vlaams-Brabanders zijn dommer dan West-Vlamingen...

Maar wat doet je denken dat ik per toeval geen "Hollander" ben die in Vlaams-Brabant woont ?

Waarom is het voor jou zo belangrijk wie dommer is dan de andere ?

Alle gekheid op een stokje : de waarheid is dat ik geen moer begreep van al die dimensies van minplus. en, inderdaad, mijn reactie miste een smiley 🙂

Mijn hart Bloedt dan ook om vast te stellen dat je mijn poging tot humor niet kom doorgronden zónder die smiley.

Amen.

Een amateur Gastronoom 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee feit is dat de groep die alles gelooft toeneemt. Dat zie je nu met dat Corona virus ook iemand zet op Internet dat knoflook eten het virus voorkomt en op het nieuws ziet ik een 15% toename in de verkoop van knoflook, de opkomende generaties worden steeds dommer op een kleine groep na die in de komende ellende mag leven want zoals altijd de meerderheid beslist en als die meerderheid te dom voor woorden is heeft de rest geen normaal leven meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...