Ga naar inhoud


Verdwijnen Discovery, Eurosport etc.


el  renegade

Aanbevolen berichten

2 hours ago, Noordzee said:

 

 

Jij noemt het onbetaalbaar. Ik vind de abonnementen bij Canal Digital al geruime tijd veels te duur. Al ruim een jaar geleden heb ik opgezegd en ik ben sindsdien FTA-kijker. En de klant wil niet steeds meer voor minder. Nee, deze klant wil een klein uitgekleed pakket voor maximaal 10 euro per maand. Zoiets als de vroegere Settopbox/HD-Light-pakketten.      

Betaal pakketten over de gehele EU zijn te duur, maar dat komt door al die abnormale rechten die tegenwoordig betaald moeten worden. En ik als klant wil ook zo´n uitgekleed pakket maar dan wel met de opties dat je dan als klant Discovery, Fox of iets anders naar wens kan toevoegen. Heb je dat niet nodig hou je jezelf bij een standaard pakket met de publieke omroepen plus de commerciele Nederlandse zenders. Zo kan iedereen naar wens TV kijken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 minuten geleden, de vrije fries zei:

 wat is er mis met tv oranje?

 

hier in het noorden en oosten is men in tegenstelling tot het westen nog trots op onze afkomst

we wonen in nederland of belgie en niet in engeland

 

vroeger in de jaren 60 en 70 zat er nog een melodie in maar tegenwoordig is het meeste

engelstalig "muziek" een takken herrie.

 

ik zelf heb nooit radio 538 of 3 FM op staan maar luister altijd naar zenders als radio continu , WDR 4 e.d

wat muziek zenders via de tv betreft heb ik dagelijks  192 TV , tv oranje en schlager tv op staan

 

ben  echt blij met de komst van Ment tv

 

maar natuurlijk is het jammer dat de discovery zenders gaan verdwijnen

 

ment word in belgie onder de muziekkenners genoemd als zender met 2de rangs artiesten soms, onbekende artiesten die 1 singeltje maken en voorstellen op ment en daarna nooit meer iets over gehoord.

het is een genre dat niet door iedereen graag bekeken word, 

geef mij dan liever bv de 192 TV, mooie muziek voor op de achtergrond met soms eens een nummer dat onbekend is bij velen maar toch prachtig is, geen TOP5 hits.

aangepast door digitaal kijker

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal alleen maar verder achteruit gaan en waar dat aan ligt weten we allemaal.

 

Ik heb enkele weken geleden mijn Triax schotel vervangen voor een Visiosat Bi-satellite G2 maar heb nu al spijt.

Er stond laatst een bericht dat Johnson ook alle BBC zenders misschien laat coderen (betaalzenders) op de 28.2 en ook een bericht over de Duitse zenders ergens in 2023.

 

Het landschap veranderd.

 

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk wel slim om dat nu te laten escaleren. Geen olympische spelen, voorlopig geen wielrennen of andere sporten waar Discovery de rechten voor heeft. Niemand mist nu Eurosport.

Ik hoop wel dat ze uitsluitend zenders in HD gaan toevoegen, anders is het weer niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Codering van de BBC is nog ver weg. BJ wil(de) de BBC ombouwen naar een betaalpakket, omdat de BBC volgens hem (te) anti-Brexit zou zijn geweest. (Hetgeen ikzelf niet heb kunnen constateren, trouwens. Eerder het tegendeel. Dus kennelijk toch wel in het midden zat. ) Maar het was BJ kennelijk niet propagandistisch genoeg. Hij geeft mogelijk zelf de voorkeur aan zenders met uitgesproken meningen (en halve waarheden en leugens) a la FOX. (Net als suikeroompje Donald.)

 

Wat 2023 m.b.t. de Duitse tv betreft: ik hou zelf rekening met de mogelijkheid dat we in dat jaar de Duitse RTL en Pro7/Sat1 gaan kwijtraken wanneer ze de SD transponders uitschakelen. De Duitse PO zie ik niet zomaar coderen.  

Maar ik hou er evenveel rekening mee dat ze ook dan zoveel kijkers en reclamegeld gaan verliezen, dat ze de HD+ codering gaan stoppen. Zo storm loopt die nog steeds niet. 

 

Kortom @Erwin05,  het is allemaal koffiedik kijken. Er zijn nog nergens concrete plannen over.  Hoe de wereld er in 2023 uitziet?  Het lijkt opeens heel ver in een tijd waarin we niet eens meer (kunnen) voorspellen hoe de wereld er in september uitziet!  Voorlopig kun jij genoeg vooruit met je Visiosat. Gewoon maar genieten van de vele zenders in een tijd van veel thuis zitten!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch ook al in het verleden voorgekomen, dat bepaalde PaytV Zenders een nieuw contract willen voor meer geld en dat de TV provider dan zegt te gaan stoppen.

En tot het laatste moment wordt achter de schermen erover onderhandeld.

In enkele gevallen kwamen ze dan toch tot een akkoord en soms ook niet.

dus het afwachten zoals ceesv al schreef.

Wonderfull life

Katie Mulea

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, zeeteefje zei:

Eigenlijk wel slim om dat nu te laten escaleren. Geen olympische spelen, voorlopig geen wielrennen of andere sporten waar Discovery de rechten voor heeft. Niemand mist nu Eurosport.

Ik hoop wel dat ze uitsluitend zenders in HD gaan toevoegen, anders is het weer niks.

Daar is weinig slims aan. Het komt gewoon op dit moment zo uit. De distributieovereenkomst loopt af en dan ga je praten over een nieuwe overeenkomst, Dit had niet gebeurt in deze coronacrisis als het contract nog een jaar had doorgelopen.

 

Het gaat gewoon om harde euro’s. Distributeurs als Canal Digitaal willen gewoon minder en zeker niet meer gaan betalen voor doorgifte. Lineair kijken via distributeurs wordt nu al minder door Nederlanders gedaan en men is bang dat als door hogere doorgiftevergoedingen abonnementen nog duurder gaan worden er nog meer abonnees afhaken. Daarnaast stelt men dat de waarde van zenders is afgenomen door de overvloed aan herhalingen en commercials. Ook wordt door distributeurs vaker gewezen opeisen OTT-platformen van de contentaanbieders waar meer op te zien is dan op de lineaire zenders. Dit maakt de waarde van zenders volgens distributeurs ook minder. In het geval van Discovery zijn er de online diensten Dplay en Eurosport Player met tamelijk veel exclusieve contant die niet of pas later lineair te zien is.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Het is toch ook al in het verleden voorgekomen, dat bepaalde PaytV Zenders een nieuw contract willen voor meer geld en dat de TV provider dan zegt te gaan stoppen.

En tot het laatste moment wordt achter de schermen erover onderhandeld.

In enkele gevallen kwamen ze dan toch tot een akkoord en soms ook niet.

dus het afwachten zoals ceesv al schreef.

Ik denk dat het definitief is . Waarom de aankondiging van de nieuwe zenders ? Stel dat ze er bij komen met de andere die zouden verdwijnen . Waar is de plaats op de transponder.??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een geklooi de laatste jaren net verleden jaar mijn abo CD satelliet opgezegd omdat ik erg tevreden was met Ziggo internet en tv maar die kwamen met die nieuwe Nextbox dus dacht laat eens proberen, na 2 uur kijken en uiterst tevreden bleken plots de Film1 kanalen niet meer te werken welke ik ooit zolang als ik lid zou blijven zou kunnen bekijken, maar volgens Ziggo had ik met het in gebruik nemen van de nieuwe box een compleet nieuw contract afgesloten en gelden de aanbiedingen van voorheen niet meer, daarop heb ik gelijk alles keurig in een doos gepakt en onmiddellijk retour gestuurd en alle betalingen ook per direct stopgezet, na erg veel mail en praten met de meneer voor de moeilijke gevallen ( ja die is er dus echt) heb ik voet bij stuk gehouden en was per direct mijn abo afgelopen , Daarna een abo via Online afgesloten en vandaag verneem ik dat Discovery en Eurosport gaan verdwijnen dus ga ik maar weer op zoek naar een andere provider ..........        

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Terradon zei:

Wat een geklooi de laatste jaren net verleden jaar mijn abo CD satelliet opgezegd omdat ik erg tevreden was met Ziggo internet en tv maar die kwamen met die nieuwe Nextbox dus dacht laat eens proberen, na 2 uur kijken en uiterst tevreden bleken plots de Film1 kanalen niet meer te werken welke ik ooit zolang als ik lid zou blijven zou kunnen bekijken, maar volgens Ziggo had ik met het in gebruik nemen van de nieuwe box een compleet nieuw contract afgesloten en gelden de aanbiedingen van voorheen niet meer, daarop heb ik gelijk alles keurig in een doos gepakt en onmiddellijk retour gestuurd en alle betalingen ook per direct stopgezet, na erg veel mail en praten met de meneer voor de moeilijke gevallen ( ja die is er dus echt) heb ik voet bij stuk gehouden en was per direct mijn abo afgelopen , Daarna een abo via Online afgesloten en vandaag verneem ik dat Discovery en Eurosport gaan verdwijnen dus ga ik maar weer op zoek naar een andere provider ..........        

Er is via de satelliet erg veel free to air te zien, je kan je eigen provider zijn door de juiste satellieten te gaan ontvangen en een mooie lijst in een 'vrije' ontvanger te zetten. Mooie daaraan is dat het veelal zenders zijn zonder reclames tussendoor, vele in goede HD kwaliteit en dat gratis te ontvangen. 

 

Eurosport is zelfs gratis, de Duitse versie (in sd) en ik meen tlc ook (sd in het Duits). Quest HD heeft dacht ik ook veel Discovery soort programma's als Wheeler Dealers. Geheel gratis zover ik weet. 

Dan ernaast een Netflix of iets dergelijks account en zie daar, voor minder dan 17 Euro (Netflix) een volwaardig aanbod. Er zijn tevens hele streamlijsten via een collega in een vrije ontvanger te plaatsen met de publieke omroepen en regionalen. Die naam mag hier niet genoemd worden zover ik weet, maar elke maand is dan een mooie lijst in de ontvanger te plaatsen met die (legale!!) streams van de npo plus publieken.  Bespaart een hoop geld allemaal , betalen voor commerciele tv is eigenlijk wereld op de kop...

Wil je echter wel voetbal, formule 1 enz. zien dan is het ander verhaal allemaal, dan veel succes met juiste provider vinden.

 

aangepast door erwinnaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, pinolief zei:

Je persoonlijke en hypocriete mening hou je maar voor je Eduard07. Dit is een satelliet forum. Je gelul uit je bij je vrindjes van D66 of Groenlinks op Feacesbook.

Haha, ik zat me er ook toch weer over op te vreten ook...geen moderator die ingrijpt met dit gerichte zwartmaken/beïnvloeden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens ik loop lang genoeg mee in dit wereldje ik weet donders goed wat en hoe ik iets kan ontvangen al dan niet legaal ............mijn punt is als ik contractueel een overeenkomst heb en daarvoor dus betaal, tja dan wil ik dat ook en anders stop ik per direct met betalen ben wat dat betreft echt een Fries...en echte hoor 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, erwin05 zei:

Jouw handtekening wordt er wel iets korter door.🤣😂

🤣👍

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de algemene voorwaarden satelliettelevisie van CD er eens op nagekeken, vooral artikel 11.2 is interessant.

"De klant heeft het recht de overeenkomst te beëindigen indien de wijziging objectief ten nadele van de klant strekt, mits de opzegging voor de ingangsdatum van de wijziging door Canal Digitaal is ontvangen" 

Deze wijziging is toch ten nadele van ons?  We raken Discovery, TLC, Animal Planet, Eurosport 1 en 2, Investigiation Discovery, en Discovery Showcase kwijt.

Als ik het goed  begrijp komt daar maar een handje vol zenders voor terug, zoals BBC entertainment,BBC First, RTL Crime en Fightbox?

Ik heb verder nog geen post, nieuwsbrief of email ontvangen van CD, maar als deze wijziging doorgaat, is het exit CD.

Ik heb ook begrepen dat CD  minimaal 1 maand van te voren de klant moet informeren over deze wijzigingen.

 

 

11.1 Canal Digitaal heeft het recht de Diensten, de Vergoedingen, de Voorwaarden en de inhoud, volgorde, naam, omvang en samenstelling van de programma’s en/of zenderpakketten te wijzigen. Canal Digitaal maakt zulke wijzigingen minimaal vier weken voor invoering daarvan op genoegzame wijze bekend. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van ten tijde van de wijziging lopende Abonnementen. 11.2 De Klant heeft het recht de Overeenkomst te beëindigen indien de wijziging objectief ten nadele van de Klant strekt, mits de opzegging vóór de ingangsdatum van de wijziging door Canal Digitaal is ontvangen. 11.3 De volgende wijzigingen worden niet aangemerkt als een wijziging in de zin van artikel 11.1 en vormen derhalve geen grond voor opzegging: a. Verlaging van enige Vergoeding; b. Wijzigingen die noch in het voordeel, noch in het nadeel van de Klant zijn (“neutrale wijzigingen”); c. Wijzigingen die noodzakelijk zijn op grond van wetgeving of enige andere door de overheid vastgestelde regeling of maatregel of een voor de branche relevante gerechtelijke uitspraak; d. Verhoging van Vergoedingen met de inflatiecorrectie op basis van het bepaalde in artikel 6.2; e. De beslissing van Canal Digitaal om programmaonderdelen ongecodeerd uit te zenden, zodat ook personen die geen Abonnement hebben deze kunnen bekijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...