Ga naar inhoud


Tomtom updaten


MrDish

Aanbevolen berichten


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

16 minuten geleden, Tonskidutch zei:

ik kreeg een tomtom als geschenk voor mijn verjaardag in 2015 die geen Europeese kaarten had alleen Benelux.

Daar ik veel door Duitsland reed kocht ik die kaarten erbij. Ik kreeg eenmalig een update een jaar later, daarna nooit meer.

De nieuwe Noorderbrug afrit kent het ding niet. Om weer 65€ uit te geven voor zo'n update vond ik echt teveel in 2017

En het zal één ieder die 'n ouder toestel heeft ook zo gaan betreffende die afweging geld uit te geven.

 

Ja dan had je een goedkope. Ik heb de GO5200. Gebruik dat ding dagelijks als ik naar mijn werk ga. Krijg dan perfecte file en flitser info. Daarnaast ieder kwartaal kaartupdates.

Voor mij geen geknoei met telefoon navigatie.

 

Tomtom stunt nog wel eens met een jaar kaartupdates voor 20 euries.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Tomtom is er toch voor om je te helpen hoe je rijden moet.toch niet  ; als je de weg al kent.

 Gebruik dat ding dagelijks als ik naar mijn werk ga. Krijg dan perfecte file en flitser info,dat weet je onderhand dan toch.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, moonchild zei:

Wat voor mobifone heb jij dan. Ze beginnen tegenwoordig bij 6 inch.......

 

Ha, ha, ha, jij kunt ook rekenen zeg.

Een 6 inch scherm op een Tom Tom heeft een scherm van 13,3 x x8 cm. Dat is 106,4 cm2

Een 6 inch scherm op een mobile telefoon heeft een effectief scherm van 11,6 x x6,5 cm. Dat is 75,4 cm2.

Het oppervlak van een 6 inch Tom Tom scherm is dus maar liefst 141 % groter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, MrDish zei:

Gebruik dat ding dagelijks als ik naar mijn werk ga. Krijg dan perfecte file en flitser info,dat weet je onderhand dan toch

 

In de randstad waar ik werk heb ik een paar alternatieven om naar en van mijn werk te komen. Rij ik op de snelweg de file in, bijvoorbeeld na een ongeluk, dan heb ik geen opties meer en sta ik stil. Mijn Tomtom geeft me echter al voordat ik ga rijden een alternatieve route. Dat heeft me al heel wat uren gescheeld.

 

Je zou denken dat je weet waar de files staan maar dat is dus niet zo. Er was soms geen peil op te trekken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Sprietje zei:

 

Ha, ha, ha, jij kunt ook rekenen zeg.

Een 6 inch scherm op een Tom Tom heeft een scherm van 13,3 x x8 cm. Dat is 106,4 cm2

Een 6 inch scherm op een mobile telefoon heeft een effectief scherm van 11,6 x x6,5 cm. Dat is 75,4 cm2.

Het oppervlak van een 6 inch Tom Tom scherm is dus maar liefst 141 % groter.

Dan had  de tomtom 181,7 cm2 qua scherm.🙂

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afmetingen Mate 20 Mate 20 Pro P20 Pro Galaxy Note 9 iPhone XS Max
Lengte (mm) 158,2 157,8 155,0 161,9 157,5
Breedte (mm) 77,2 72,3 73,9 76,4 77,4
Dikte (mm) 8,3 8,6 7,8 8,8 7,7
Gewicht (g) 188 189 180 201 208
Schermoppervlakte (cm²) 107,5 100,2 93,9 103,2 102,9

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gekloot op een telefoon vind ik ook maar niets, krijg je telefoon verteld hij niet meer waar je naar toe moet. (mede daarom gebruik ik de ingebouwde navi van de auto zelf ook niet)

Daarnaast is de verstaanbaarheid en afleesbaarheid stukken minder dan van een navi toestel. (scherm van 6,95")

Ook meer informatie met de Garmin dan wat ik ooit gebruikt heb op mijn telefoon met huidige snelheid, verwachte aankomst, wegwerkzaamheden, verkeersinformatie, flitsers, roodlicht camera's,  gevaarlijke punten, rijstrook informatie enz.

 

Gebruik daarom al jaren Garmin en die beperken zich niet tot 2 updates per jaar maar komen er soms wel 2 per maand.

Denk dat de oudste die nu in de boodschappen auto zit al aardig richting de 7 jaar gaat en ook die krijgt nog steeds gewoon zijn updates.

Niet dat die updates altijd ook up tot date zijn maar zodra ik met mijn navi voor het huis parkeer maakt hij verbinding met het thuisnetwerk en geeft aan dat er een update is die meestal binnen 1 minuut opgehaald is. (de andere 2 moeten wel aan de computer)

Ook bijzonder handig is dat je gewoon spraakcommando's kunt geven (wel eerst de radio en airco uitzetten) zodat je tijdens het rijden ook eenvoudig je route aan kunt passen.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, moonchild zei:
Afmetingen Mate 20 Mate 20 Pro P20 Pro Galaxy Note 9 iPhone XS Max
Lengte (mm) 158,2 157,8 155,0 161,9 157,5
Breedte (mm) 77,2 72,3 73,9 76,4 77,4
Dikte (mm) 8,3 8,6 7,8 8,8 7,7
Gewicht (g) 188 189 180 201 208
Schermoppervlakte (cm²) 107,5 100,2 93,9 103,2 102,9

 

Er is maar 1 telefoon die aan het beeldoppervlak van een 6 inch Tom Tom komt, de rest is kleiner maar de beeldverhoudingen van een telefoon zijn zeker niet praktisch.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...