Ga naar inhoud



Alphasat

Aanbevolen berichten

Donderdag geven Telenet en Norkring België een gezamenlijke persconferentie. Op het programma staan de plannen met betrekking tot DVB-T, dat zal worden gelanceerd onder de naam Teletenne. Dat meldt de Nederlandse website TotaalTV.

 

Telenet gaat op de persconferentie de commerciële uitrol van digitale ethertelevisie aankondigen en geeft uitleg over het beschikbaar te komen zenderaanbod. De verwachting is dat Telenet ook een lanceerdatum voor het digitale ethertelevisie gaat aankondigen. Norkring legt op deze persconferentie de technische mogelijkheden van haar televisienetwerk uit.

 

Bron:

Totaal TV.

aangepast door Alphasat
Link naar reactie
Delen op andere sites


benieuwd DVB-T of DVB-T2 ??

Mijn TV heeeft DVB-T , dus ....

http://www.zdnet.be/...annen-met-dvb-t

http://www.norkring.be/downloads/20120502_%20DVB-T2.pdf

dus .... DVB-T2 .... dus ....

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

voorlopig DVB-T, de zendernamen zijn nu ingevuld.

VT4, VijfTV, 8 , NJAM , kanaal Z, NGC, Nick heb ik zopas kunnen scannen maar uiteraard gecodeerd.

Tevens is EEN , Canvas en Ketnet ook gecodeerd op die frequenties, reden ?? VTM en 2BE heb ik niet gezien!

 

ik denk trouwens dat er weinig DVB-T2 tuners al in omloop zijn in Belgie, zelfs de nieuwste TV modellen hebben die niet, enkel in het UK model.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou... in Zweden en Denemarken waar ik net nog was, zie ik alleen maar DVB-T2 tv's... anders zou heel DK niets meer zien.

Ik keek overigens naar een prachtig beeld van DR HD (Deense tv) via DVB-T2... het eerste net DR1, is overigens ook haarscherp te zien, daar kan nederland nog ontzettend veel van leren.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frankrijk verplicht een tuner voor TNT-HD wat dus MPEG4 ondersteuning betekend in DVB-T.

de situatie in Scandinavië kende ik niet, blijkbaar telenet/norkring ook niet want in hun persbericht verwijzen ze ook enkel naar het VK.

het zenderaanbod zonder de VMMa is toch een beetje mager, zeker voor die prijs.

Er blijk ook een gecertificeerde decoder zonder interactiviteit (hbbtv) of opname mogelijkheid en smartcard nodig te zijn .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telenet komt met 'Teletenne'

 

Stefan Grommen -12:01

 

1194715174088.jpg

 

 

Na lang zwoegen kan Telenet uitpakken met een dvb-t-aanbod, digitale tv over de ether.

 

Teletenne vloeit voort uit de overeenkomst met Norkring België in 2010. Norkring is het bedrijf dat in 2009 het voledige zenderpark van de VRT kocht, met de bedoeling om het netwerk te verhuren. Telenet was de eerste en enige klant. Maar de voorbije twee jaar worstelde het bedrijf met het uitwerken van het aanbod, onder meer omdat de ontvangst binnenshuis nog niet optimaal bleek.

 

Vandaag staat het product Teletenne er eindelijk, meldt Telenet in een persmededeling. Met een antenne en een speciale decoder kunnen klanten in Vlaanderen en Brussel voortaan ook digitale televisie kijken. Kabel of satelliet zijn dus niet nodig. Concreet ontvangen Telentenne-klanten voor 11,50 euro per maand 13 zenders in digitale beeld- en geluidskwaliteit: Eén, Canvas, Ketnet/Op12, Vijf TV, VT4, Acht, National Geographic, MTV, Kanaal Z, Nickelodeon, Njam, Studio 100TV en Ment TV. In de nabije toekomst zal dat aanbod nog uitgebreid worden. De klant is niet gebonden aan een contract.

 

Een toolkit om Teletenne te installeren kost 129 euro. De decoder is voor de duidelijkheid niet interactief en bevat geen harde schijf. Het is dus niet mogelijk om programma's op te nemen of te bestellen.

 

In de nabije toekomst, zo klinkt het nog bij Norkring, zal het digitale commerciële ethernetwerk geüpgradet worden naar de DVB-T2-norm. Dat wil zeggen: nog betere kwaliteit.

 

Bron : Knack

Link naar reactie
Delen op andere sites

:confused: 11, 50 €/ m voor 11 zendertjes, verlegen zijn ze niet, en dan moet men eerst nog zo'n provider bak aankopen

Wat een verschil met Digitenne 9.5 € / m voor 23 zenders en daar is de 1ste decoder zelfs gratis.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt genoeg geklaagd hier in Nederland maar kijk eens bij wat een vooruitstrevend product hier wordt geïntroduceerd, bij FAQ:

 

Kan ik opnemen, terug- en verderspoelen met Teletenne?

Nee, met de huidige door Teletenne gecertificeerde decoders kun je geen programma’s, series of films opnemen, terugspoelen of verderspoelen.

Teletenne-uitzendingen kun je wel opnemen met je dvd- of videorecorder. Verbind het toestel via een scartkabel met je DVB-T decoder.

 

Tip: kijk in de handleiding van je dvd- of videorecorder voor meer info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

spijtig,dat ze geen ci module aanbieden,mijn tv ontvangt dvb-t(2) en dolby digital.ik weet nu niet hoe de hd zenders zijn van tnt,maar ik ontvang er.konden ze nu echt geen ci module uitbrengen.bvb een module en smartcard voor een aanlokkelijke prijs.

ben benieuwd wat ik zal ontvangen via telenet (gecodeerd wel te verstaan) met mijn tv toestel.dat het niet mogelijk is met eigen hardware,kan je zien in de bijlage.vindt het ook jammer dat ze geen combinatie doen.bvb als je digital kabel hebt,voor een kleine bijdrage ook het teletenne aanbod.zie het als 2de smartcard als TVV.post-40019-0-58864300-1340301671_thumb.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor codering zou het worden?

Wellicht Conax, net als Digitenne in Nederland?

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor codering zou het worden?

Wellicht Conax, net als Digitenne in Nederland?

zou het niet eerder nagra zijn?dit gebruiken ze voor dvb-c en betalen er waarschijnlijk voor.het zou verbaasd zijn,dat het conax zou zijn.maar ja,de dag van vandaag moet je in niks meer verschieten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

:confused: 11, 50 €/ m voor 11 zendertjes, verlegen zijn ze niet, en dan moet men eerst nog zo'n provider bak aankopen

Wat een verschil met Digitenne 9.5 € / m voor 23 zenders en daar is de 1ste decoder zelfs gratis.

23 is wel oud zeg, momenteel al 28 als je het voetbal niet meetelt. Die 28 kan je allemaal kijken, nou ja digitenne info is niet echt boeiend
Link naar reactie
Delen op andere sites

zou het niet eerder nagra zijn?dit gebruiken ze voor dvb-c en betalen er waarschijnlijk voor.het zou verbaasd zijn,dat het conax zou zijn.maar ja,de dag van vandaag moet je in niks meer verschieten.

Het is wel makkelijk als je al een systeem in gebuik hebt. Je weet de (on)mogelijkheden en kennis is aanwezig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

amai, 11.5 EURO voor 10 zenders ? (één, canvas en ketnet kan je nu ook al bekijken)

en wat voor 10 zenders ?? (njam, menf, ...)

VTM en Kanaal2 zijn er zelfs niet bij (remember TV Vlaanderen tijdens hun begin periode)

 

de begin prijs van DVB-T ligt hoger dan het basisaanbod van TVV

DVB-S biedt zoveel meer

waarom zouden mensen voor Teletenne kiezen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...