Ga naar inhoud


CanalDigitaal in Duitsland.Wat te doen?


DaRitz

Aanbevolen berichten

Vandaag COAX kabel en connectoren gehaald. Alles netjes aangesloten en vervolgens geprobeerd het boeltje te richten.

 

Ik had al wat moeite om de 23.5 te ontvangen en ben ik vervolgens aan de slag gegaan met de voor Duitse begrippen gangbare 19.2, maar zelfs na een uur zoeken vind ik nog altijd geen verbeterd signaal, dat kan toch niet kloppen. Ik heb de TV op het balkon gezet, zodat ik meteen kan zien of het signaal zich verbetert. Maar er verandert werkelijk helemaal niets!

 

Zouden de transponder instellingen op de ontvangen wel goed zijn?

 

Transponderfrequentie 11798

Polarisatie H

Symbolrat 27500

Modulation DVB-S2

 

Pegel is bij 19.2 ongeveer 50, maar bij 23,5 blijft hij op 1 staan.

 

Kan iemand mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Om te beginnen, welke stad of dorp heb je met je aanwezigheid vereerd?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dankjewel sprietje. Blijkbaar zat ik wel in de goede richting te zoeken.

 

De 19.2 heb ik inmiddels ook gevonden, dat is al iets. Maar nu nog die 23.5

 

Wat ik overigens vreemd vind is het feit dat er een duidelijk verschil is tussen de pegel van 19.2 en 23.5. Als ik de schotel simpelweg in de hand heb en naar een willekeurige richting richt dan heb ik bij de 19.2 altijd wel een waarde van boven de 50, terwijl de 23.5 altijd op 1 blijft. Ik ken me niet zo goed uit met wat pegel is, maar ik zou op zijn minst verwachten dat beide wel of geen waarde laten zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

update...

 

inmiddels is het mij opgevallen dat de vier aansluitingen aan de LNB niet identiek zijn. Door simpelweg de aansluiting te verwisselen heb ik Pegel en krijg plotseling een hogere waarde in de richting van 60 tot 80... gaat de goede kant op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ai,

 

Ik denk dat jij een verkeerd soort LNB hebt.

Namelijk eentje om op dit soort systemen aan te sluiten.

http://www.flandersdigital.be/satteliet-ontvangst/multiswitch-c-60_32.html

 

Zodra je signaal hebt met het juiste soort LNB, ga je best op zoek naar een zender die vertikaal uitzend.

Daarbij moet je namelijk net iets juister afstellen dan een horizontaal uitzendende zender.

(  Althans dat is me steeds gezegd geweest ) Bvb VTM.

Eens je die hebt ga je naar een zender die horizontaal uitzend, en stel je daar scherp.

Zeer waarschijnlijk ga je je richting niet meer moeten aanpassen, maar enkel je elevatie.

 

Toegegeven, vroeger met het analoge systeem ging het makkelijker.

Je kon al iets zien zonder dat je 100% juist stond.

Net zoals bij aardse golven destijds " toen alles nog beter was" en een hark op het dak.

Daar zag je wel iets, en kon je bijdraaien.

Met digitaal is dat neit meer zo makkelijk.

't Is alles, of niets.

 

Nog een tip.

 

Sta je in je kanaallijst op Canvas.

Beeld staat op zwart, en je hoort duits.

Dan sta je op Astra 1 en niet op Astra 3 uitgericht.

4,3° naar het oosten draaien geeft je dan wel de juiste richting.

 

Reden?

Die Duitstalige zit qua geluid op dezelfde frequentie, maar op een andere sat, namelijk Astra1.

Vandaar wel geluid, maar niet het juiste, en zwart beeld.

 

Hopelijk heb je er wat aan.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Denisdaf. Op de huidige LNB werd in het verleden ook Astra 3 ontvangen. Staat ook duidelijk op de LNB zelf: 19.2 en 23.5. Dus ik ga ervanuit dat de kop goed is.

 

Inmiddels kreeg ik een maximale pegel van 83. Vervolgens heb ik nog eens verder liggen surfen en kwam opeens iets tegen waarbij de transponderfrequentie gewijzigd moet worden. Nu ik deze naar 11798 gezet heb, heb ik opeens een kwaliteit van 9. Ik ontvang ook plotseling meer, maar nog niet de NPO 1, 2 en 3.

 

De kaart is bij de vorige eigenaar in gebruik geweest en wordt nu overgeschreven op mijn naam.

 

Heb ik een grote schotel nodig? Zodat ik nog meer kan ontvangen? Ook gezien mijn locatie in Duitsland.

 

Groetjes Noël

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Denisdaf. Op de huidige LNB werd in het verleden ook Astra 3 ontvangen. Staat ook duidelijk op de LNB zelf: 19.2 en 23.5. Dus ik ga ervanuit dat de kop goed is.

 

Inmiddels kreeg ik een maximale pegel van 83. Vervolgens heb ik nog eens verder liggen surfen en kwam opeens iets tegen waarbij de transponderfrequentie gewijzigd moet worden. Nu ik deze naar 11798 gezet heb, heb ik opeens een kwaliteit van 9. Ik ontvang ook plotseling meer, maar nog niet de NPO 1, 2 en 3.

 

De kaart is bij de vorige eigenaar in gebruik geweest en wordt nu overgeschreven op mijn naam.

 

Heb ik een grote schotel nodig? Zodat ik nog meer kan ontvangen? Ook gezien mijn locatie in Duitsland.

 

Groetjes Noël

Aangaande de LNB, Het kan er eentje zijn met 2 V en 2 H uitgangen.

Gevolg is dan, dat als je met coax rechtstreeks naar je ontvanger gaat, afhankelijk van welke aansluiting je nam op de LNB, je enkel de zenders op H dan wel enkel de V zenders kan zien.

 

Hier kan je makkelijk terug naar de winkel om dat te ruilen.

Ik had het per ongeluk voor in Portugal, ruilen is ook daar geen probleem, alleen het uitleggen waarom je wil ruilen is soms net iets moeilijker.

 

De LNB die je hebt is dan waarschijnlijk geschikt voor een 64cm schotel.

Als het dezelfde is als diegene die ik hier ook op een schotel heb zitten, doet die het ook goed op een 78 CM.

 

PAS OP.

Ik zeg dan wel dat die het goed doet, maar dat betekend hier op een TRIAX schotel.

Op dat vlak durven er wel eens verschillen zijn.

De ene schotel doet het daar fantastisch mee, de andere doet het dan weer stukken minder.

Dat zal kijken zijn via Google wat je daarover kan vinden.

 

Siegen als locatie mag imo met een 64 geen probleem zijn, ikzelf ga NOOIT voor 64.

Ik wil de zekerheid van regenreserve aan mijn zijde hebben.

Het zal maar eens JOUW match van de eeuw zijn die je wegens regen niet kan zien.7

Of, een laatste aflevering van de serie die je graag ziet.

Of het vrouwtje, PAS OP met zeer grote hoofdletters, als het vrouwtje haar epi moet missen omdat jij voor 64 ipv bvb 78 ging.

Ik wil op dat moment niet in je schoenen staan hoor.

64 is ok, TOTDAT,,,,,,,.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Logischerwijs moet men geen herrie in huis krijgen vanwege de verkeerde schotelkeuze. Haha.

 

Het vreemde is dat de schotel+smartcard+lnb in NL al in gebruik is geweest. Het zou dus moeten lukken met de set die ik in huis heb.

 

Wat klopt er dan nog niet???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Door de gebruikte modulatie luistert de uitrichting van de schotel erg precies.

Kijk eens of je de ongecodeerde regionale omroepen kunt ontvangen en probeer daarop het signaal te optimaliseren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de huidige LNB werd in het verleden ook Astra 3 ontvangen. Staat ook duidelijk op de LNB zelf: 19.2 en 23.5. Dus ik ga ervanuit dat de kop goed is.

 

Okee, het is dus een LNB met twee koppen, een zogenaamde duo-LNB? Dat verklaart een hoop.

 

Als je inmiddels wel signaal en ook beeld op de 19oost hebt gevonden (op diseqc 1 of A of 1/4), zit je al een flink eind op weg.

Als je dan ook op 23oost beeld wilt, moet je bij je zoekproces voor die kop Diseqc-positie 2 of B of 2/4 kiezen, of hoe dat ook heet bij jouw ontvanger.

Heb je dat gedaan?

 

Zoek dan de goede frekwenties erbij, van de juiste satellieten, en je kunt verder uitrichten.

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee, het is dus een LNB met twee koppen, een zogenaamde duo-LNB? Dat verklaart een hoop.

 

Als je inmiddels wel signaal en ook beeld op de 19oost hebt gevonden (op diseqc 1 of A of 1/4), zit je al een flink eind op weg.

Als je dan ook op 23oost beeld wilt, moet je bij je zoekproces voor die kop Diseqc-positie 2 of B of 2/4 kiezen, of hoe dat ook heet bij jouw ontvanger.

Heb je dat gedaan?

 

Zoek dan de goede frekwenties erbij, van de juiste satellieten, en je kunt verder uitrichten.

 

groet, A33

Er is een grote kans dat in de ontvanger op de Diseqc-positie 2 de Hotbird op 13 Oost staat ingesteld.

Dat moet je veranderen naar Astra 3 in het menu Antenneneinstellungen. Zie bladzijde 34 van de gebruiksaanwijzing.

Eventueel te downloaden bij Technisat.de.

 

Groeten,

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Denisdaf

Je hebt het al een paar keer over een verkeerd soort LNB in bericht 37 en 39 met twee maal horizontaal en twee maar verticaal aansluiting. Je bedoeld dus een quattro-lnb.
Aangezien het om een duo-lnb gaat is dat onmogelijk want er bestaan geen duo-lnb's of monoblocken in quattro-uitvoering, wel in quad-uitvoering dus geschikt om vier satellietontvangers op aan te sluiten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Denisdaf

 

Je hebt het al een paar keer over een verkeerd soort LNB in bericht 37 en 39 met twee maal horizontaal en twee maar verticaal aansluiting. Je bedoeld dus een quattro-lnb.

Aangezien het om een duo-lnb gaat is dat onmogelijk want er bestaan geen duo-lnb's of monoblocken in quattro-uitvoering, wel in quad-uitvoering dus geschikt om vier satellietontvangers op aan te sluiten.

 

Oops, Dat wist ik niet. Het was destijds inderdaad een enkele kop's uitvoering die me parten speelde bij een installatie in Portugal.

 

Weer iets bijgeleerd.

 

Waarvoor dank.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...