Ga naar inhoud


Na cardsharing internetstreams onder vuur van aanbieders


Sprietje

Aanbevolen berichten

oeps, mijn Frans is slecht, maar er komen wel bekende namen voor.

Ik heb het niet, dat ze in België geen illegale exploitatie durven doen van sat aanbieders, ik heb het over het coderingssysteem van o.a. de Belgische kabel, die waarschijnlijk oninteressant is dit te kraken.

Sat is een gehele footprint, kabel, een klein gebied.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Leesvoer

 

http://www.ie-forum.be/www.delex-backoffice.nl/uploads/file/IEFBE/IE-Forum_be%20Cour%20d%27appel%20de%20Li%C3%A8ge%2023%20f%C3%A9vrier%202015,%20IEFbe%201231%20%28Cardsharing%29.pdf

 

12 partijen die zich gevoegd hebben, alle providers van naam in Europa.

Conclusie, misdaad loont, totdat je tegen de lamp loopt.

 

Uit berichten uit Duitsland blijkt dat de afnemers van deze service ook nog een rekening kunnen verwachten.

 

 

 

Lijkt indruk wekkend maar in principe zijn het dode letters als justitie niet achter de illegale praktijken van de servers aangaat.

De providers zelf kunnen niets doen want die zijn niet bevoegd.

De zaken die voorkomen is bijvangst, de mensen achter de illegale servers hebben veel ernstigere misdaden op hun kerfstok waarvoor ze berecht gaan worden. Of justitie het aandurft of de moeite neemt om ook de illegale server praktijken te vervolgen is nog niet duidelijk maar heeft zeker geen prioriteit als dit het straf proces zou kunnen verstoren.

Het illegale server gebeuren heeft voor justitie geen prioriteit, er wordt nog steeds openlijk mee geadverteerd op verkoop sites.

Het is jammer voor de providers maar in het gevecht tegen de illegale servers krijgen ze geen actieve steun van justitie.

Bovendien blijven de illegale servers buiten Europa die per server 10.000 clients bedienen zoals bijvoorbeeld China, Rusland en Ukraine niet te achtervolgen.

 

M7 kan de vicieuze cardshare cirkel doorbreken met de nieuwe Viacces orca codering in combinatie met de nieuwe Neotion CI+

Een andere weg is er niet, de weg via justitie is een doodlopende weg.

 

Streamen van content tegen gaan zie ik voorlopig nog niet gebeuren.

 

Lees hier ...

 "Brussel vindt dat Europeanen de betaalzenders van hun eigen keuze moeten kunnen bekijken via satelliet of online, waar zij zich ook in Europa bevinden."

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De illegale Chinese servers bieden een Europees betaal pakket aan voor omgerekend € 22,-- per jaar.

Daar kan een provider op prijs niet tegen concurreren, daarbij kan een provider (nog) geen Europees pakket aanbieden.

De illegale servers zijn op prijs niet te verslaan en op het totale pakket aan zenders leggen ze het helemaal af tegen de piraterij van de betaal servers.

 

De nieuwe Viaccess Orca codering in combinatie met de nieuwe Neotion CI+ is voorlopig de enige optie om het cardsharen  op korte termijn te stoppen..

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja...  maar ik blijf het onzin vinden dat de officiele providers durven te zeggen dat iedere "illegale" kijker een klant van hun geweest zou zijn. Heel veel mensen kijken illegaal omdat het 'kan' en omdat het 'goedkoop' is... ik denk dat 80 % van die kijkers nooit zouden overwegen een gewoon abonnement te nemen, dan kijken ze niet, en dus verdienen de providers geen cent extra.

Ik begrijp hun "probleem" wel, maar ik denk dat ze de werkelijkheid ook niet helemaal eerlijk voorstellen.

De enige groep mensen waarvan een deel wel klant zou willen worden van de officiele provider, zijn mensen die doordat ze in het verkeerde land wonen, geen abo kunnen nemen, en daardoor gewoon gedwongen worden om illegaal te kijken.... maar die mensen zouden toch nooit klant kunnen worden, en tellen dus ook niet mee in het verhaal van de provider.

 

Ieder moet voor zich weten of hij zoiets wil of niet...

Vroeger (toen alles beter was ;) ) keek ik ook Sky en premiere en Filmnet Nordic via geprogrammeerde kaarten... ik heb me er nooit 1 seconde schuldig over gevoeld... dat sharen nu gaat via internet, en daarvoor moet je dus een receiver hebben die aan het internet gekoppeld is en diverse programmeringen toelaat... zo iets heb ik nog nooit gehad, Technisat heeft nu wel receivers die aan het net gekoppeld kunnen worden, maar dat is voor hbbtv.... volgens mij kan je daar niet 'meer' mee.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja...  

...ik heb me er nooit 1 seconde schuldig over gevoeld...

 

De wetgever denkt daar toch heel anders over.

 

Artikel 139c

    1. Met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft hij die opzettelijk en wederrechtelijk met een technisch hulpmiddel gegevens aftapt of opneemt die niet voor hem bestemd zijn en die worden verwerkt of overgedragen door middel van telecommunicatie of door middel van een geautomatiseerd werk.

 

Wetboek van Strafrecht, Boek 2, Titel 5, Artikel 139c.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0001854/volledig/geldigheidsdatum_11-08-2015#TweedeBoek

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Napster heeft in het verleden de weg vrij gemaakt voor de consument om gratis, of bijna gratis muziek te kunnen luisteren.

Was tegen de wet maar het resultaat is dankzij Napster dat de muziek betaalbaar is geworden.

 

In dezelfde tijd was sport nog goedkoop te bekijken, nu moet daar veel te veel voor betaald worden en worden er exorbitant hoge prijzen voor geëist van de consument.

Misschien herhaald de geschiedenis zich en worden de groot geld graaiers gestopt door de onwettige praktijken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de wetgever het nu leuk vind of er anders over denkt....en zo lang er al sat tv is word er legaal en illegaal gekeken..of het goed is kun je en mag je van mening verschillen..het gebeurd..net als te hard rijden..boom plassen..natuurlijk wel ook de consequenties accepteren en niet lopen mekkeren als je gesnapt word..er is al veel op illegale manier veranderd in Nederland..of het nu radio zenders zijn of tv kijken..links om rechts om zal er vroeg of laat een maatregel komen waarin bijna iedereen zich kan vinden ..illegaal kijken is iets wat al 10 tallen jaren gebeurd..vroeger d2mac later de sky en noordelijke tv kanalen..tot op de dag van vandaag gebeurd het nog steeds..en er veranderd niks zolang men het niet legaal voor iedereen toegankelijk maakt voor een betaalbare prijs..

Vu Duo +
Wavefrontier T-90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang er grof geld mee te verdienen is, is het dweilen met de kraan open. Er worden er wel gepakt, maar per verdwijnen of opgepakte bende, staan er tientallen nieuwe, en dan heb ik het niet enkel over satelliet, maar ook onder illegale verdovingsmiddelen, namaak.

En een beetje top offic, hoelang strijden ze al tegen terrorisme? hoe meer ze proberen ze het te bestrijden, hoe meer er komen.

Als er minder illegaal zou worden willen bekeken, dan moet Hollywood, America, en de geldwolven van die sporten aangepakt worden, maar dat is zo goed als onmogelijk.

En die orca, zal goed zijn, totdat iemand die deze secreten kennen, liever geld zien, dan de geheimen, dan zal dit ook snel over zijn.

Of bij een ontslag, wraak zal nemen, en aan hackers in verweghanistan, het gehele systeem verkopen.

Mindport heft dit toch ook tegengekomen?

En pay tv aanbieders zijn nu ook niet heilig. Ooit een bbc reeks gezien, dat BskyB moedwillig andere pay tv aanbieders te laten hacken, totdat ze niks meer waard zijn, om daarna ze over te nemen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ageren tegen de geldende regelgeving levert vaak een wijziging van die regels op. Soms is dat ten goede, soms ook niet... nu kan je in een aantal langen "legaal" drugs als hasch kopen... en meer dingen in die sfeer, wat ik dan weer niet goedkeur. het is wel zo dat door het ageren tegen de wetgeving commerciele radio en tv toegelaten werd... zendschepen, piraten, diverse constructies vanuit het buitenland etc etc... en nu is het resultaat dat je wat dat betreft een erg grote keuze hebt.... Die 'pioniers' hebben ook gevangenisstraf gevreesd, geldboetes, inbeslagnemingen van hun apparatuur etc etc...  achteraf bekeken is dit het waard geweest, maar dat is uiteraard ook alleen maar mijn mening.

en zo zijn er nog voorbeelden... soms lukt het een wijziging er door te drukken, soms ook niet...  ik denk als de overheid daardoor een graantje mee kan pikken het sneller zal kunnen, dan wanneer ze er zelf niets aan over kunnen houden ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het mogelijk was, zou ik best wel een abonnement bij Sky UK willen, maar helaas...

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...