Ga naar inhoud


Na cardsharing internetstreams onder vuur van aanbieders


Sprietje

Aanbevolen berichten

In Totaal TV is het volgende te lezen:

Na cardsharing internetstreams onder vuur van aanbieders

Betaalzenders en tv-aanbieders in zijn het illegaal en gratis kijken zat. Na cardsharing wordt nu ook de aandacht op internetstreams gelegd. In Nederland was er actie tegen internetstreamer janlul.com.

Het illegaal kijken via cardsharing – waarbij de smartcard met geldig abonnement via internet met tientallen en zelfs honderden kijkers wordt gedeeld – heeft de afgelopen jaren al de nodige aandacht van tv-aanbieders gekregen. In heel Europa werden er invallen gedaan waarbij apparatuur die voor cardsharing nodig is in beslag werd genomen. Tegen de eigenaren van cardshareservers werden hoge boetes en vaak ook gevangenisstraffen gevorderd. Ook in Nederland waren er enkele invallen. De rechter moet zich nog over de Nederlandse cardshare-strafzaken buigen. Contentaanbieders – zoals betaalzender FOX Sports – eisen van tv-aanbieders de uiterste inspanning om cardsharing te voorkomen. Het gevolg hiervan is dat de vrije keus voor hardware aan banden wordt gelegd en als de vrije keuze nog blijft de coderingstechniek wordt verbeterd. Klanten moeten hiervoor in sommige gevallen oudere apparatuur vervangen om in de toekomst naar bijvoorbeeld sport en films te kunnen blijven kijken.

FOX Sports pakt janlul.com aan

Steeds vaker wordt internet voor het aanbieden van gratis streams van sportevenementen of tv-zenders gebruikt. In Nederland was voetbalpiraat janlul.com actief. Via de site en Android-app kon men naar wedstrijden uit de Eredivisie en Formule 1 kijken. Betaalzender FOX Sports heeft de streamaanbieder echter succesvol het zwijgen opgelegd. De domeinnaam staat inmiddels op naam van de eigenaar van de betaalzender. Inhoudelijk wil FOX Sports alleen kwijt dat het niet gaat om een kwajongen van 16 jaar die vanaf zijn zolder te werk ging of dat het niet om een gewiekste zakenman gaat. Het zit er volgens de betaalzender ergens tussen in.

XBMC/Kodi mediaspeler juridisch onderwerp

Internetstreams kunnen niet alleen met pc of tablet bekeken worden. In Nederland winnen XBMC/Kodi mediaspelers als Raspberry Pi aan populariteit. De meeste mediaspelers in deze soort moeten door de gebruiker zelf met addons ópgebouwd’ worden. Hiervoor is enige technische kennis noodzakelijk. Steekt men er tijd in dan is de beloning wel dat gratis via internetstreams op het televisietoestel naar duizenden betaalzenders over de gehele wereld gekeken kan worden. Op dit moment is met gebruik van enkele addons het zelfs mogelijk om naar de belangrijkste Nederlandse tv-zenders en betaalzenders zonder abonnement te kijken. Er zijn zelfs bedrijven in Nederland die – overigens wel tegen te hoge prijs – mediaspelers volledig geïnstalleerd leveren. De koper hoeft het apparaat alleen nog aan het internet te koppelen en kan direct gratis naar livestreams kijken. De verkoop van deze voor geïnstalleerde apparaten is overigens juridisch voer geworden. Een verkoopverbod wordt geëist maar de Nederlandse rechter vindt het een te technisch onderwerp met teveel haken en ogen. Hij heeft de zaak naar het Europese Hof van Justitie doorverwezen. In ieder geval tot deze uitspraak mogen de apparaten verkocht worden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Meer concurentie en beter aanbod zou beter zijn. Laat staan dat in belgie dan ook nog veel plaatsen waar ze mensen laten wonen het nog steeds verboden is digitale tv te nemen, of onmogelijk, omdat het abonnement op de organisatie staat. Tis niet omdat mensen woonbegeleiding nodig hebben, dat ze geen o.a. Voetbal willen zien. Wat doen ze dan, ze schrijven zich in bij X en 5 min voor het begin van de match krijgen ze een ip adres per mail.

Dat is uiteraard niet de juiste gang van zaken, maar bepaalden willen betalen om het legaal te zien, maar veel van die organisatie's willen nog niet met hun tijd mee digitale tv te zien. En hier zitten we dan op bepaalde plaatsen nog geheel verouderd waardoor iptv niet beschikbaar is.

Die 2 sportzenders bij proximus, kan ik niet ontvangen, ook al wil ik ervoor betalen.

Dat contentaanbieders dan eerst eens zien, dat hun content in gans hun verzorggebied te ontvangen is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de bekende Nederlandse tweedehands website barst het inmiddels van de aanbiedingen, de een nog mooier dan de ander. Zo ongeveer alles lijkt voor de providers inmiddels aan gruzelementen geschoten. Te gek voor woorden dat ze de controle hebben verloren.

Ze gaan die controle wel terug krijgen, misschien niet voor 100%, maar de eerlijke abonnee zal de dupe,' worden en zijn portemonee weer mogen bovenhalen.

Wat dacht je van bvb een verplicht retourkanaal bij bepaalde contentzenders. Ik kan nog diverse zaken opnoemen, maar dan zal ik weer verwijten naar mijn hoofd krijgen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat komt dus uit de voetbalhoek, alwaar corruptie al decennia de overhand heeft, poen scheppen daar draait het dus om.

geoblocking,het aanpakken van cardsharing het aanpakken van illegale streamingdiensten dat gebeurt voornamelijk onder druk van de sportindustrie die hebben het meeste te verliezen daar draait tegenwoordig de hele zooi om daar gaat veel en veel teveel geld in om miljarden zelfs

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Las ik niet ooit eens dat sport ( zien) een basis recht is van de mens?

Al wil ik 500€ per maand neerleggen om het te zien, spijtig, kan niet, netwerk verouderd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Las ik niet ooit eens dat sport ( zien) een basis recht is van de mens?

 

Brood en spelen.

Dat was toch al zo bij de Romeinen.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohhhh Jarco moest ook weer een stukje inleveren, komt ieder jaar wel met een verhaaltje over cardsharing en ik heb nog steeds niets gezien in de kranten, journaals etc. dat er werkelijk iets is opgelost. Sterker nog Fox zet nieuwe codering aan en wij met onze linux ontvangers kunnen met legaal abbo niet eens kijken op bepaalde zenders.........en jan illigaal heeft gewoon beeld via xxx servertje uit verweggistan.

aangepast door hugogertie
  • Like 1

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die streamsite is toch echt uit de lucht gehaald.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en wij met onze linux ontvangers kunnen met legaal abbo niet eens kijken op bepaalde zenders.........

Dat komt doordat de softcam eigenlijk ook niet legaal is. (En dus ook niet kan worden ondersteund.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...