Ga naar inhoud


Na cardsharing internetstreams onder vuur van aanbieders


Sprietje

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Een slechte zaak voor iedereen.

Aan het einde van de rit zullen alleen maar verliezers zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze gaan die controle wel terug krijgen, misschien niet voor 100%, maar de eerlijke abonnee zal de dupe,' worden en zijn portemonee weer mogen bovenhalen.

Wat dacht je van bvb een verplicht retourkanaal bij bepaalde contentzenders. Ik kan nog diverse zaken opnoemen, maar dan zal ik weer verwijten naar mijn hoofd krijgen.

 

Als je dat gelooft ben je toch wel de weg kwijt. Die eerlijke abonnees zijn juist de sukkels die de auteursrechten maffia gaande houden.  Zonder hun was alle content allang gratis geweest en de wereld een stukje eerlijker.  Tuurlijk zal men technisch gezien alles uit de kast trekken om de markt te beschermen maar ook zonder dreiging draai je als betalende abonnee op voor technische vernieuwing en zal de wurggreep alleen maar vergroot worden. Ze zouden je het liefst voor elke seconde dat je kijkt of luistert 3x dubbel laten betalen. 

 

Het is niet meer van deze tijd om voor allerlei content te gaan betalen.  6/10 jongeren heeft niet eens een regulier TV abonnement meer.   Voor dienstverlening betaal ik graag mits een normale prijs, maar niet voor auteursrechten/content. Ik heb nog nooit een CD of DVD gekocht in mijn leven en ben dat ook niet van plan. Zogenaamde artiesten die 5 huizen nodig schijnen te hebben en 20 auto's. In de sportwereld gaan ook belachelijke bedragen rond, er wordt gegraaid als de pest. Over XX aantal jaar lachen we hierom, dan betaald niemand meer voor deze onzin. 

 

Wat janlul betreft, wie maakt zich daar druk om? Beetje poeha maken om een site die geen enkele moeite deed om zich te verbergen en uit de lucht is gehaald terwijl er deze week waarschijnlijk al 10 nieuwe IPTV alternatieven bij zijn gekomen.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als je dat gelooft ben je toch wel de weg kwijt. Die eerlijke abonnees zijn juist de sukkels die de auteursrechten maffia gaande houden.  Zonder hun was alle content allang gratis geweest en de wereld een stukje eerlijker.

In die zin dat de content makers geen geld meer krijgen?

Je zal maar werkzaam zijn als decor bouwer, schilder, cameraman, acteur of regisseur en geen salaris meer krijgen.

 

Vreemde voorstelling van een "eerlijke wereld".

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat gaat dit allemaal betekenen voor de eerlijke schotelkijker die zijn smartcard intern deelt via cccam?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat gaat dit allemaal betekenen voor de eerlijke schotelkijker die zijn smartcard intern deelt via cccam?

 

Domweg terug naar de echte eerlijke wereld, zoals het bedoelt is in het Verdrag van Rome. Alles FTA en alles wordt weer een openbare nutsvoorziening betaald met belastinggeld.

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf (al hebben bepaalden andere indrukken), ga ermee akkoord, dat films e.d. betaald worden, maar met normale prijzen.

Deze personen, hebben ook recht op een boterham 's avonds.

Maar als ik hier bij mijn ouders de krant las, dat een voetbalclub miljoenen uitgeeft voor een transfer, daar heb ik mijn vragen bij.

Wie vaart daar wel bij? Maar hoe meer miljoenen er daarmee gesmeten worden, dan vrees ik, dat o.a. de sport abonnee deze helpt terug te betalen. Maar omdat mensen door diverse omstandigheden het niet meer kunnen betalen, of technisch niet kan, of ze mogen niet (zie eerder bericht), dan is de stap naar ... algauw gelegd. 

Maar ik denk, dat 0% zwartkijkers naar gelijk welk content, maar gehaald kan worden, als dit content niet meer wordt uitgezonden. Maar ja, dan wordt er ook niet meer aan verdiend.

Maar op youtube vindt je enorm veel content, maar blijkbaar is daar nog niet zo druk over gemaakt, of wordt al die content toch op één of andere manier betaald? Ook deze die particulieren van een betamax cassette op youtube zetten?

En als ik dan eens bij jongeren ben jeugd puber of wat dan ook, dan zitten die via een of ander toestel youtube te zien, in plaats van naar tv.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog nooit naar een stream gekeken ook al staan er wel in de Hans-settings die ik gebruik, zou zo ook niet weten hoe je dat doet.

Heb begrepen dat dat allemaal via internet gaat, dus dat zal hier sowieso niets worden met die trage lijn van 6 bytes per minuut.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Totaal TV is het volgende te lezen:

 

Na cardsharing internetstreams onder vuur van aanbieders

 

Betaalzenders en tv-aanbieders in zijn het illegaal en gratis kijken zat. Na cardsharing wordt nu ook de aandacht op internetstreams gelegd. In Nederland was er actie tegen internetstreamer janlul.com.

 

Het illegaal kijken via cardsharing – waarbij de smartcard met geldig abonnement via internet met tientallen en zelfs honderden kijkers wordt gedeeld – heeft de afgelopen jaren al de nodige aandacht van tv-aanbieders gekregen. In heel Europa werden er invallen gedaan waarbij apparatuur die voor cardsharing nodig is in beslag werd genomen. Tegen de eigenaren van cardshareservers werden hoge boetes en vaak ook gevangenisstraffen gevorderd. Ook in Nederland waren er enkele invallen. De rechter moet zich nog over de Nederlandse cardshare-strafzaken buigen. Contentaanbieders – zoals betaalzender FOX Sports – eisen van tv-aanbieders de uiterste inspanning om cardsharing te voorkomen. Het gevolg hiervan is dat de vrije keus voor hardware aan banden wordt gelegd en als de vrije keuze nog blijft de coderingstechniek wordt verbeterd. Klanten moeten hiervoor in sommige gevallen oudere apparatuur vervangen om in de toekomst naar bijvoorbeeld sport en films te kunnen blijven kijken.

 

De servers in China  die 10.000 clients per server voorzien van cardsharing blijven vooralsnog buiten schot.

Zo blijft het dweilen met de kraan open. Zie die servers maar eens aan te pakken vanuit Europa.

 

De nieuwe Viaccess Orca codering in combinatie met de Neotion CI+ is voorlopig de enige optie om het cardsharen  op korte termijn te stoppen..

Volgens schrijven zien we de eerste resultaten dit jaar nog.

 

Het streamen van content zal voorlopig nog wel toenemen. Met de huidige wetgeving is het niet te stoppen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is te zien, hoelang het duurt, vooraleer de geheimen van deze geheim blijven bij die groten.

Of als degene die het systeem gemaakt hebben, geen ongewilde lekken hebben, voor een paar miljoenen.

Al zo lang ik tv kijk, zijn er zwart/grijs kijkers.

Alleen on interessante systemen, blijven gespaard van hackers, zoals het Belgisch kabel systeem om tv te zien.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

De servers in China  die 10.000 clients per server voorzien van cardsharing blijven vooralsnog buiten schot.

 

Heb ik hier al eens aangegeven, de servers draaien daar op volle teoeren en complete ontvangers komen met bakken tegelijk Europa. Je kan het zo gek niet bedenken en het is open en dat voor een appel en een ei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hmmmn, Februari 2015,

 

De rechtbank in het Belgische Luik heeft een hogere straf uitgesproken tegen een Belg die een illegale cardshare server exploiteerde.

De man werd eerder in Dinant tot een lagere straf veroordeeld.

De man exploiteerde een cardshareserver en kreeg daarvoor een straf van acht maanden onvoorwaardelijk of 250 uur taakstraf en een boete van achttienhonderd euro opgelegd. Als de boete niet betaald wordt dan moet de veroordeelde man bovendien drie maanden langer zitten. Een handlanger kreeg een celstraf van vijf maanden en een boete van vijfhonderd euro opgelegd.

 

De AAPA becijferde dat deze cardshareserver vanaf 2007 meer dan honderdduizend euro heeft verdiend.

Het verlies voor aanbieders is echter vele malen hoger omdat het cardshare-abonnement goedkoper dan een normaal abonnement is.

Aanbieders proberen in alle gevallen van cardsharing  de omzetschade op eigenaren van cardshareservers te verhalen.

 

Leesvoer

 

http://www.ie-forum.be/www.delex-backoffice.nl/uploads/file/IEFBE/IE-Forum_be%20Cour%20d%27appel%20de%20Li%C3%A8ge%2023%20f%C3%A9vrier%202015,%20IEFbe%201231%20%28Cardsharing%29.pdf

 

12 partijen die zich gevoegd hebben, alle providers van naam in Europa.

Conclusie, misdaad loont, totdat je tegen de lamp loopt.

 

Uit berichten uit Duitsland blijkt dat de afnemers van deze service ook nog een rekening kunnen verwachten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...