Ga naar inhoud


CanalDigitaal en de nieuwe codering orca.


erwin05-verwijderd

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag over de nieuwe codering van CD die er aan zit te komen.

 

Koop ik nu een sat ontvanger met 1 interne kaartlezer zonder een ci slot bv de amiko mini SE HD of de vu+ zero worden deze ontvangers later met een firmware update gereed gemaakt voor het nieuwe coderings systeem orca van CD???

 

Ontvangers met een ci slot, kunnen die nieuwe ci module daar voor gebruiken ontvangers zonder ci slot niet.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Misschien is er iemand die er een softcam voor maakt, maar of die daarmee publiek gaat?

 

Een CI slot is op dit moment een eis, en geen garantie.

 

Voorlopig is er nog niet aangegeven wanneer die nieuwe codering gebruikt gaat worden en voor welk platform.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Over een aantal jaren, ja.

Toen we Seca kregen gingen de irdeto ontvangers toch ook niet op zwart, dat heeft toen nog ruim 5 jaar geduurd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder CI+ ondersteuning is dat antwoord volmondig "Ja". De Neotion Viaccess ORCA module is een CI+ die officieel althans niet zal werken in een CI slot. Er bestaan diverse ontvangers waarvan CI+ modules van UPC in werken. De benodigde certificaten schijnen bekend te zijn. Voor de binnenkort te introduceren ORCA modules zullen deze certificaten eerst gevonden moeten worden.. Aannemelijk is dat dit natuurlijk niet vanaf dag 1 van introductie zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die laatste witte module heeft toch ook + aan boord?

Of M7 die + al of niet zal gebruiken, weten we niet. Maar zal die witte module dan nog werken in een linux ontvanger mochten ze die + activeren?

Satelliet ontvangst en pc's. iets wat zo snel evolueert, dat het met moeite een levensduur heeft van 5 jaar.

Maar een ontvanger zonder ci, zou ik toch ook niet meer kopen. Al loopt een ci niet zo lekker in een enigma ontvanger.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sattv4iedereen

Als het '+' gedeelte van de nieuwe witte CI wordt geactiveerd dan zal een Enigma2 ontvanger daar in eerste instantie NIETS mee kunnen. Overigens kan dat niet 'aangezet' worden, er zal dan een OTA upgrade van de CI firmware plaats moeten vinden. Maar in mijn geval geldt (en met mij denk ik velen) als CDS/TVV overgaan naar CI+ dan is het einde CDS abonnement en terug naar de kabel.. In mijn geval al gebeurd, door het gezeur met de nano 01 heb ik besloten over te stappen naar Ziggo via een Irdeto kaart..

Zelfs ALS de CI+ wel in een Enigma2 ontvanger zou werken dan nog steeds het probleem dat de CI+ beperkingen van kracht zijn (wel of niet mogen/kunnen opnemen b.v.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Maar in mijn geval geldt (en met mij denk ik velen) als CDS/TVV overgaan naar CI+ dan is het einde CDS abonnement en terug naar de kabel.. In mijn geval al gebeurd, door het gezeur met de nano 01 heb ik besloten over te stappen naar Ziggo via een Irdeto kaart..

Zelfs ALS de CI+ wel in een Enigma2 ontvanger zou werken dan nog steeds het probleem dat de CI+ beperkingen van kracht zijn (wel of niet mogen/kunnen opnemen b.v.)

De kabelaar (o.a. Ziggo) gebruikt toch al jaren (een) CI+ (module) die nog niet echt AAN is gezet?

Wat is dan het verschil met CD/TVV?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eduard07

Goed lezen! Ik gebruik een Ziggo IRDETO kaart. Deze werkt met de goede RSA key gewoon in je Enigma2 ontvanger. De CI+ module is door Ziggo inderdaad nog niet volledig in '+' modus gezet. Ze hebben alleen de 'CI+' enable bit op 1 gezet zodat je TV of ander apparaat een gecertificeerde CI+ module moet ondersteunen. Om exact deze reden doen de AlphaCrypt modules (CI) het niet meer terwijl ze prima in staat waren om Irdeto-2 kaarten te verwerken.

De specifieke CI+ functies als 'skip advertisment' en 'block recording' staan inderdaad nog niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk weet ik (en heb hierboven gelezen) dat Ziggo Irdeto gebruikt. Maar de discussie ging over CI+. Dus daar heb ik op gereageerd. 

 

Sinds wanneer doen de Alphacrypt modules het niet meer? 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...