Ga naar inhoud


Geen beeld meer op gecodeerde zenders sinds zaterdag


JoMaVi

Aanbevolen berichten


  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

redneck eyeball schreef op 20 Okt 2015 - 10:01: redneck eyeball schreef op 20 Okt 2015 - 10:01:

zet eens op NL1, netwerk kabel er uit, en wacht een uur of twee.

Kijk eens of dat het probleem verhelpt.

Telkens je de kaart in/uit haalt loopt de teller ook verder op.

Klinkt als een kaart in strafmode.

 

Echt hoe verzin je dit?  Kom op gast denk is na!

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jomavi,  heb je wel beeld op de FTA zenders? 

 

CCcam heeft een webinterface die kun je checken door http://ipadresbox:16001 op je browser in te vullen.  Uiteraard op de plek van "ipadresbox" moet je ook daadwerkelijk het IP adres van de box invullen.

 

Bij entitlements kun je de kaart info opvragen en kun je ook zien of de kaart antwoord geeft op de ECM's. 

 

card reader /dev/sci0
handled 0(0) ecms

 

Dat eerste getal is het aantal ecm's wat er komt en het getal tussen haakjes is of de kaart antwoord heeft gegeven.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Codx

Wel ontvangst van FTA zenders.

Ga vanmiddag ff kijken.

 

@astro iris

Als alles goed werkt haal ik de card niet uit de ontvanger.

Bij problemen probeer je vanalles en haal je de card er vaak uit.

 

@sarencom

Heractiveren regelmatig uitlaten voeren maar had geen resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin even met CCcam.prio te plaatsen in /etc (dezelfde dir als waar CCcam.cfg staat).. Nadat je CCcam.prio geplaatst hebt, box laten afsluiten. Na een paar minuutjes (emmertje, emmertje) de box weer aanschakelen... Voorbeelden van CCcam.prio zijn hier legio te vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku schreef op 20 Okt 2015 - 12:10:

Begin even met CCcam.prio te plaatsen in /etc (dezelfde dir als waar CCcam.cfg staat).. Nadat je CCcam.prio geplaatst hebt, box laten afsluiten. Na een paar minuutjes (emmertje, emmertje) de box weer aanschakelen... Voorbeelden van CCcam.prio zijn hier legio te vinden...

 

Als CCcam crasht merkt hij dat snel genoeg met het opvragen van de webif.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

en welke cccam gebruik je trouwens 

versie 2.3.0 of 2.21

anders eens een de cccam 2.30 proberen en box herstarten 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn mening is de kaart defect of de rechten staan totaal verkeert bij CanalDigitaal in het systeem.

Dus kan TS maar beter even gaan bellen met de club hobbyisten in Hilversum anders voorzie ik een eindeloos draadje.

 

Voor wat Cccam betreft, 2.2.1 voldoet prima. Cccam 2.3.0  kan je beter maar verwijderen als je de lekke softcam nog in je decoder hebt staan.

Meer dan één softcam moet je overigens gewoon vermijden als je die niet nodig hebt. het kan elkaar alleen maar in de weg zitten en voordeel valt er niet mee te behalen.

 

Mijn indruk met de problemen van Cccam is dat de nieuwe orca codering Viacces problemen oplevert.

Als die uitschakelt wordt in de Cccam.prio door I: 0500:051900 toe te voegen aan de prio zal de cam vermoedelijk niet zo snel meer vastlopen.

 

@Codx
True, maar dan nog is een CCcam.prio noodzakelijk voor de NL,BE en WA zenders. Dus kan hij hem maar vast meteen erin zetten niet?

 

Wat bedoel je met WA zenders.?

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja johan45

als ik cccam 2.21 (seca2)op mijn dreambox zet dan gaat mijn tvv kaartje toch niet meer goed funktioneren 

neem ik cccam 2.30 (seca3) dan loopt het heel goed ..goede update"s 

ook met scam 3.60 goede update"s 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...