Ga naar inhoud


Geen beeld meer op gecodeerde zenders sinds zaterdag


JoMaVi

Aanbevolen berichten


  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

JoMaVi schreef op 20 Okt 2015 - 17:39: JoMaVi schreef op 20 Okt 2015 - 17:39:

Open Webif kan ik gewoon benaderen.

Kan zelfs zappen naar andere zenders.

Krijg alleen beeld en geluid als ze FTA zijn.

Weet verder niet hoe Webif mij kan helpen.

 

Met scam geen beeld en geluid en nu met CCcam ook niet meer.

 

Heb een fabrieksinstelling gedaan en ga eerst weer een CCcam.prio installeren.

 

 

In de webif kun je zien of je kaart gelezen wordt, wat de datum is en of de ecm's naar de kaart gaan en of de kaart cw's (antwoord) geeft.

 

Maar ik vind het een vreemd verhaal, als de cardreader echt defect is werkt die niet eerst 1 minuut.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update om alles 'duidelijk te hebben'..

Meneer is langsgeweest met de Mutant 2400HD. Ook een oudere Grijs/Groene 'CANALDIGITAAL' CI. Deze werkt uitsluitend op MPEG2 signaal. De machine had daarop een recente OpenPli 4.0 en CCcam 2.3.0. Uiteraard ook zijn eigen smartcard..

 

Box fris geflashed met OpenPli 4.0 en uitsluitend CCcam 2.3.0. en CCcamInfo. Kanaallijst via FastScan. Gekozen zender BVN..

CCcam draait en crasht ook niet (er is immers geen ECM verkeer op een FTA zender).

CCcamInfo geeft met ingestoken kaart (correct ingestoken) op beide lezers "No card inserted". Dus niet eens: "No or unknown card inserted".

 

Kaart in de CI geeft uitsluitend beeld op de SD kanalen. Kaart in witte CI (even geleend) geeft beeld op ALLE geabonneerde kanalen.

Conclusie: Smartcard van meneer is prima in orde!

 

Vanwege mogelijk driverprobleem i.c.m. smartcard reader even OpenATV op de box gezet.. Ook hier dezelfde config en plugins. Ook hier geen detectie van de smartcard in beide sleuven... Voor de zekerheid ook mijn kaart getest. Geen detectie..

 

Heb via Google en Sat4all gezien dat er issues zijn (geweest) met de smartcard sleuven van de Mutant 2400HD en dat stemt niet tot vrolijkheid.. Het verhaal dat deze alleen op Conax zouden werken is onzin.. Ook een DigitaleTenne kaart wordt niet gezien...

 

Of de lezer pas na 3 uur werkt is natuurlijk geen optie... In deze hoedanigheid dus de conclusie dat de smartcard sleuven "kapot" zijn. Of dat nu electronisch defect of softwarematig doet niet echt ter zake....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verhaal dat deze alleen op Conax zouden werken is onzin.. Ook een DigitaleTenne kaart wordt niet gezien..

 

De Digitenne kaart zit bij mij in een Conax CI module.

Hij doet het zowel in een oudere module (uit begin deze eeuw) als in het nieuwer model (van vorig jaar).

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Prawo

Je hebt het punt gemist... Het ging om de response dat de Mutant 2400HD kaartlezers alleen Conax zou ondersteunen.. En dat is niet het geval. In mijn geval getest met een Conax kaart om de TS te overtuigen dat de kaartlezers gewoon stuk zijn (In de context: hij leest OOK geen Conax kaart). Feitelijk leest hij geen enkele kaart..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook een ontvanger met defecte readers (ET-9500).  Heb mij een triple smargo gekocht (€ 35 toendertijd) en die werkt nogal altijd perfect.

Indien er natuurlijk nog waarborg op die box zit, is een trip naar de verkoper aan te raden.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Prawo

Je hebt het punt gemist... Het ging om de response dat de Mutant 2400HD kaartlezers alleen Conax zou ondersteunen.. En dat is niet het geval. In mijn geval getest met een Conax kaart om de TS te overtuigen dat de kaartlezers gewoon stuk zijn (In de context: hij leest OOK geen Conax kaart). Feitelijk leest hij geen enkele kaart..

 

Sorry.

Zal voortaan beter lezen en me houden aan het gezegde "schoenmaker blijf bij je leest".

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat ik nou het nou pas zie. Ik denk dat de box niet stuk is in het verleden heb ik ook zoiets gehad. Heb toen een nieuwe box gehad maar het probleem was niet opgelost. s'nachts wilde ik geen stroom op de box dus zette ik na de afsluiting de box uit met de schakelaar. Als ik de box startte dan draaide de kaart ong. 1 minuut en dan was het afgelopen. Ik heb ontdekt als ik dan de box ineens uitzette met de knop achterop en dan even wachtte en dan weer aan bleef de kaart werken. Ik moet er bij zeggen het werkt bij mijn box alleen met  cccam 2.30 dus niet met 2.21. Ik heb alleen nog 1 ziggo abonnement.

Ik neem aan dat de box terug is naar de leverancier.

Overigens moet de kaart in de Mutant met de chip naar beneden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt mij toch ook niet logisch dat je de ontvanger niet mag volledig uitschakelen ..met alle gevolgen enz 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

simpel toch 

deze had gewoon geen beeld

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring leert, dat alle linuxjes, niet graag van het stroom worden afgehaald. Bij mij staan deze hoogstens in standby.

Enkel bij stroompannen, bij werken aan de elektriciteit, of bij zwaar onweer gaan die er uit.

Ken iemand, die steeds na het kijken de schakelaar uitzette, maar die heeft niet lang plezier gehad van zijn db linuxje. Het was ook altijd een gedoe om die kaarten lezend te krijgen.

Ze verbruiken wel stroom, maar dat levert niet op tegen de technische problemen die het uitschakelen met zich meebrengt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit probleem staat compleet los van het gebruiken van de netspanningschakelaar. Het is idd niet verstandig linux apparatuur zonder deze eerst netjes geshutdowned te hebben klikklak van de netspanning te pakken echter die readers moeten altijd werken en niet na enig aandringen of het volgen van een speciaal stappenplan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...