Ga naar inhoud


Geen beeld meer op gecodeerde zenders sinds zaterdag


JoMaVi

Aanbevolen berichten

Bij mij staat deze ontvanger in de deep-standby. Dan is er ook geen probleem. Het is wel zo dat er toch regelmatig iets met de stroom is. Als er onweer komt en het een dichtbij komt dan slaat zo wie zo de riedel uit. Dan zij er gelijk problemen. Heb ik met andere ontvangers nog niet gehad. Overigens vind ik de Mutant 2400HD een van de betere ontvangers.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dit probleem staat compleet los van het gebruiken van de netspanningschakelaar. Het is idd niet verstandig linux apparatuur zonder deze eerst netjes geshutdowned te hebben klikklak van de netspanning te pakken echter die readers moeten altijd werken en niet na enig aandringen of het volgen van een speciaal stappenplan.

Ik heb het ook meer geschreven als oplossing om de readers weer aan de gang te krijgen. Er is mij overigens verzekerd (softwareontwikkelaars) dat het in en uitschakelen van de ontvanger absoluut geen schade aan de ontvanger tot gevolg heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maja schreef op 26 Okt 2015 - 19:47: maja schreef op 26 Okt 2015 - 19:47:

Ik heb het ook meer geschreven als oplossing om de readers weer aan de gang te krijgen. Er is mij overigens verzekerd (softwareontwikkelaars) dat het in en uitschakelen van de ontvanger absoluut geen schade aan de ontvanger tot gevolg heeft.

 

Dan hebben die software ontwikkelaars tegen je gelogen.  Een dreambox of soortgelijk is een computer met besturingsysteem, ook je windows pc knal je niet zomaar uit zonder deze eerst netjes af te sluiten.  Doe je dat wel dat vraag je er om dat het bestanden corrupt raken en de software niet meer goed werkt of niet meer opstart.  En electronica is ook niet gemaakt om continue in en uit te schakelt te worden, daar slijten componenten met meeste mee. Meestal gaat de voeding als eerste stuk.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet eens op NL1, netwerk kabel er uit, en wacht een uur of twee.

Kijk eens of dat het probleem verhelpt.

Telkens je de kaart in/uit haalt loopt de teller ook verder op.

Klinkt als een kaart in strafmode.

 

Mocht je na 2 uur terug beeld hebben, laat dan zo een hele nacht staan.

Een oplopende teller? Kaart in de strafmode?

Wat bedoel je daarmee?

 

Ik heb mijn kaart le laatste weken vaak uit de lezer gehaald. Geen idee, maar kan dat problemen geven?

En dan straf, van wie?

aangepast door wgm50

Vu+ Ultimo 4K, DVB-S2 dual, DVB-C/T2 dual, Vti, Oscam.

CI+ module, Oranje Ziggo Irdeto kaart, Ziggo kabel, Horizon.

Astra 1-2-3 FTA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 'straf-mode' is en geprogrammeerde 'feature' in de Seca3 smartcard. In de laatste ROM update 4A is het aantal ECM's dat per periode mag worden opgevraagd vastgelegd op 4. Vraag je er meer aan dan wordt geen CW (of een fake) teruggegeven. Resultaat: geen beeld. Deze 'straf-mode' telt weer terug als je stopt met zappen en de ontvanger op 1 kanaal laat staan. De 'straf' wordt dus opgelegd door de Seca3 kaart (feitelijk veroorzaakt door jezelf). Deze 'feature' is in het leven geroepen om Card-Sharing tegen te gaan. Nano 01 is de tweede treiterij om softcams buitenspel te zetten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die uitleg klopt.

De teller loopt op bij kaart resetten (in/uit de reader) of indien er meer CW's gevraagd worden dan wat je normaal gezien kan verbruiken bij kijken/opnemen zonder sharen.

Als normaal wordt gezien kijken naar één zender en drie simultane opnames. (of 4 opnames)

Dan wordt er max 1x per 10 sec een CW gevraagd aan de kaart, per zender.

Bij cardshare is het ritme van het opvragen van CW's anders/hoger, want de clients kunnen al eens gaan zappen en dus bijgevolg binnen die 10sec al een nieuw CW opvragen. Dat wordt door de kaart gezien als potentiëel cardshare gedrag. Omdat je niet direct zomaar op zwart zou gaan wanneer je zelf flink gaat zitten zappen loopt er een teller op. Gaat die teller over de treshhold, dan gaat de kaart op zwart. Enkel door het aantal CW's laag genoeg te houden kan de teller naar beneden. Naar beneden teller gaat niet aan het zelfde ritme als naar boven tellen.

Op een bepaald moment krijg je een knipperlicht kaart waarbij je wanneer je gaat zappen telkens opnieuw over die drempel heengaat.

Bij cardshare met meer dan 4 clients zal dat na een kwartiertje al zijn.

 

De enige oplossing is dus om de kaart eens een nachtje te laten afkoelen en op één zender af te stemmen (met ECM,'s want anders wordt er niet geteld) en niet te zappen. Dan gaat de teller terug naar nul en kan je weer normaal verder kijken.

Ik zeg een nachtje, maar dat is figuurlijk. Indien je niet aan sharing doet, dan kan je meestal na een uurtje al gewoon verder tv kijken. De teller loopt dan rustig verder af.

Begin je na dat uur al terug te sharen dan gaat de teller vrij snel terug de hoogte in en duurt het nog langer eer de kaart terug zal werken.

Enz ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie uitleg redneck, maar ik dacht, dat die ratelimiet in cccam 2.3.0 en in oscam bedoeld is, om strafmode tegen te gaan.

Het is gekend, dat bepaalde zenders ook sneller aan een srafmode kan komen.

Als ik bvb kijk, opneem, en mijn ouders kijken (3 sids), dan komt er via de webif bij livelog met regelmaat cooldown op.

Volgens mij, is dit iets, om tegen te gaan, dat de kaart in strafmode gaat. tot op heden, nog geen strafmode gekregen.

Maar als t.s., die maar gebruikt in één ontvanger, kan je het bijna theoretisch niet hebben.

Gelukkig, zijn de stroomonderbrekingen miniem, maar mocht dit meer en meer voorvallen, dan zou ik toch overwegen, om voor mijn linuxje en andere gevoelige multimedia toestellen, een UPS te plaatsen.

Vooral stroomonderbrekingen van +/- 1 sec zijn moordend, voor deze en je pc's.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

redneck eyeball schreef op 30 Okt 2015 - 20:17:

Die uitleg klopt.

De teller loopt op bij kaart resetten (in/uit de reader) of indien er meer CW's gevraagd worden dan wat je normaal gezien kan verbruiken bij kijken/opnemen zonder sharen.

Als normaal wordt gezien kijken naar één zender en drie simultane opnames. (of 4 opnames)

Dan wordt er max 1x per 10 sec een CW gevraagd aan de kaart, per zender.

Bij cardshare is het ritme van het opvragen van CW's anders/hoger, want de clients kunnen al eens gaan zappen en dus bijgevolg binnen die 10sec al een nieuw CW opvragen. Dat wordt door de kaart gezien als potentiëel cardshare gedrag. Omdat je niet direct zomaar op zwart zou gaan wanneer je zelf flink gaat zitten zappen loopt er een teller op. Gaat die teller over de treshhold, dan gaat de kaart op zwart. Enkel door het aantal CW's laag genoeg te houden kan de teller naar beneden. Naar beneden teller gaat niet aan het zelfde ritme als naar boven tellen.

Op een bepaald moment krijg je een knipperlicht kaart waarbij je wanneer je gaat zappen telkens opnieuw over die drempel heengaat.

Bij cardshare met meer dan 4 clients zal dat na een kwartiertje al zijn.

 

De enige oplossing is dus om de kaart eens een nachtje te laten afkoelen en op één zender af te stemmen (met ECM,'s want anders wordt er niet geteld) en niet te zappen. Dan gaat de teller terug naar nul en kan je weer normaal verder kijken.

Ik zeg een nachtje, maar dat is figuurlijk. Indien je niet aan sharing doet, dan kan je meestal na een uurtje al gewoon verder tv kijken. De teller loopt dan rustig verder af.

Begin je na dat uur al terug te sharen dan gaat de teller vrij snel terug de hoogte in en duurt het nog langer eer de kaart terug zal werken.

Enz ...

 

Verhaal klopt redelijk alleen hij telt het aantal ecm's per ecm cycle en dat is niet altijd 10 sec maar afhankelijk van de zender waar die opstaat. Dus welllicht is er een timestamp in de ecm gecodeerd. En de teller kun je resetten door 20-30 minuten op 1 zender te blijven staan, dat hoeft niet een nacht te duren.  En anti-cs wordt bij een kaart activatie (emm-u) aan gezet.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het is gekend, dat bepaalde zenders ook sneller aan een srafmode kan komen.

 

 

Dat klopt er zijn nog een aantal zenders die puur seca 3 uitzenden en niet de 1817 ident. Die kanalen kunnen maar 2 ecm's per ecm cycle.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...