Ga naar inhoud


duo-LNB nodig voor o.a. fastscan na de verhuizing naar Astra 3?


waterpas

Aanbevolen berichten

Vandaag even kontakt gehad met CD i.v.m. een nieuw abonnement voor fam. in het buitenland. Die mensen willen enkel kijken naar Nederlandse zenders ergo, een enkele LNB voor Astra 3 leek mij toereikend. Niet dus, althans de meneer die mij te  woord stond vertelde dat er een duo-LNB nodig is omdat de fastscan en eventuele firmware-update's alsnog via Astra 1 worden verzorgd. Ik wil die man wel geloven maar is dat bij jullie ook bekend?

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hangt er van af welke decoder je familie in gebruik heeft.

De M7 sat801 kan de zenderlijst van de Astra 19.2 en de Astra 23.5 downloaden.

Software updaten gaat via een USB stick.

Oudere types decoders halen de lijst en software alleen van de Astra 19.2

 

De helpdesk zal geen risico willen lopen en daarom een Duo lnb aanraden.

 

De CanalDigitaal duo lnb en sat801 worden overigens aangeboden voor een speciale prijs als er nieuwe apparatuur aangeschaft moet worden in verband met de uitschakeling van de SD zenders op Astra 19.3

De M7 sat801 gaat weg voor € 59,-- i.p.v € 149,-- en de duo lnb voor € 9,95 i.p.v. € 49,95

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beiden dank voor jullie antwoorden en ik hoop dat ik jullie verder kan helpen wat betreft de installatie. Ze hebben een Philips DSR 7141 met oranje kaart, hadden ooit een tweejarig abonnement op een adres in NL en keken via Astra 1. Met de komende aanpassingen moet er dus wat gewijzigd worden.  De familie woont in Zweden,  Venenäs met de volgende geographische  positie    56.791463 NB 16.456593 OL 

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je een dubbele kop nodig om via de Astra 19.2 de zenderlijst te kunnen downloaden.

Een software update zal er voor deze decoder niet meer komen nu er een vervangend model is.

 

Kan je achterhalen hoe groot de huidige schotel is hoogte en breedte zonder buitenrand.

Dan kan Sprietje je wel vertellen of de Duo lnb geschikt is voor de schotel.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je een dubbele kop nodig om via de Astra 19.2 de zenderlijst te kunnen downloaden.

Een software update zal er voor deze decoder niet meer komen nu er een vervangend model is.

 

Kan je achterhalen hoe groot de huidige schotel is hoogte en breedte zonder buitenrand.

Dan kan Sprietje je wel vertellen of de Duo lnb geschikt is voor de schotel.

De grootte van de schotel is gissen, het is een oude Nokia van meer dan 64 cm breed meer weet ik niet. Ik kan eventueel vragen of ze de juiste maten kunnen opmeten en doorgeven, dat duurt dus even.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kun je nog gewoon met een 60cm schotel en een duo-lnb af. De standaard duo-lnb voor een 60cm schotel wijkt daar maar 0,6mm af en dat is echt te verwaarlozen.

De duo-lnb moet daar slechts 3 graden schuin gezet worden dus dat is bijna niets.
Liefst de kop van de Astra 23,5 in de klem en de schotel daar op uitrichten maar eventueel de kop van de Astra 19,2 in de klem zodat je de schotel kunt laten staan.
Zit de kop van de Astra 23,5 in de klem, dan moet de kop van de Astra 19,2 lager staan, zit de kop van de Astra 19,2 in de klem, dan moet de kop van de Astra 23,5 hoger staan.

Hebben ze een andere schotel dan de standaard schotel die CanalDigitaal heeft geleverd (60x65cm), dan moet ik het even opnieuw uitrekenen welke duo-lnb het beste past.

 

Laat ze de hoogte van de schotel even opmeten zonder de rand.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Sprietje, ik zal vragen of ze beide maten, breedte en hoogte willen opmeten, ik denk dat de schotel groter is. Dat opmeten duurt nog even, op z'n vroegst morgen als het weer het toelaat, maar ik kom er op terug. Beide meedenkers, hartelijk dank!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Een software update zal er voor deze decoder niet meer komen nu er een vervangend model is

 

Dit is nou 1 van mijn grote ergenissen van canaldigitaal.

Een hd decoder waar geen software update meer voor komt.

Gewoon belachelijk.

Heb als abonnee altijd voor mij decoders betaald.

Steeds met iets nieuws komen, terwijl de oude ook nog functioneert en vervolgens het "oude" niet meer bijwerken, kan er bij mij niet in.

 

Als men wil hebben dat wij abonnees de nieuwste decoders moeten gebruiken, prima, dan moet je ze gewoon kunnen omruilen.

aangepast door di-on-air

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Van Canaldigitaal< van de hedendaagse wereld zal je bedoelen.

 

GSM telefoons worden tegenwoordig nog maar een jaar ondersteund.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

updates heb je volgens mij alleen nodig om de fouten er uit te halen... als die eenmaal goed lopen is er geen nut meer om software updates aan te gaan bieden... wat ga je dan wijzigen?

Mijn Technisat werd ook de eerste 4 jaar voorzien van nieuwe software... maar nu niet meer, de fouten zijn er blijkbaar uitgehaald... ik merk overigens ook geen problemen...

 

Als het zo een oude parabol is die vroeger bij het "Nokia Norden paket" geleverd werd, zal hij waarschijnlijk 72 (of 74) cm breed zijn herinner ik me. Dat waren de pakketten met Nokia 93XX/98XX een  met 2 LNB's omdat beide providers toen nog met hun zenders verdeeld zaten over 1 west en 5 oost.  Nu is dat gelukkig wat eenvoudiger geworden.

Is het een nieuwere Nokia, is hij wat kleiner 68 breed en 55 cm hoog, dat zijn dezelfde schotels die canaldigital in Zweden levert

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is die nieuwere. Daarvan vallen de signaalbundels 31mm van elkaar en dat is behoorlijk ongunstig want dat is 7mm minder dan de duo-lnb.
7mm verder uit elkaar zou nog kunnen maar dichter bij elkaar niet.
Bovendien geeft die schotel ook minder versterking dan een Triax 64.
 

post-60869-0-56678600-1458860630.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een beetje geluk is het dus een 'oude' zoals waterpas schrijft...  misschien dat het dan wel goed is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een oude met twee zijsteunen dus ik denk inderdaad dat de breedte zo'n 74 cm is, maar dat ga ik nog horen.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

updates heb je volgens mij alleen nodig om de fouten er uit te halen... als die eenmaal goed lopen is er geen nut meer om software updates aan te gaan bieden... wat ga je dan wijzigen?

Mijn Technisat werd ook de eerste 4 jaar voorzien van nieuwe software... maar nu niet meer, de fouten zijn er blijkbaar uitgehaald... ik merk overigens ook geen problemen...

 

Als het zo een oude parabol is die vroeger bij het "Nokia Norden paket" geleverd werd, zal hij waarschijnlijk 72 (of 74) cm breed zijn herinner ik me. Dat waren de pakketten met Nokia 93XX/98XX een  met 2 LNB's omdat beide providers toen nog met hun zenders verdeeld zaten over 1 west en 5 oost.  Nu is dat gelukkig wat eenvoudiger geworden.

Is het een nieuwere Nokia, is hij wat kleiner 68 breed en 55 cm hoog, dat zijn dezelfde schotels die canaldigital in Zweden levert

 

Je begrijpt het niet.

Een update zodat de zenderlijst niet alleen via Astra 19.2 maar ook via de Astra 23.5 binnen te hengelen is betreft geen bug in de firmware maar verouderde firmware.

Dat er nog steeds de nodige bugs in de firmware zitten doet daar niets aan af...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...