Ga naar inhoud


duo-LNB nodig voor o.a. fastscan na de verhuizing naar Astra 3?


waterpas

Aanbevolen berichten

Oh je bedoelt dat "gedoe" met zenderlijsten...  Ik gebruik geen zenderlijsten, en heb het nut er nooit van ingezien.  Ik stel altijd met zenderlijsten zelf samen, anders is de volgorde toch nooit zoals ik het zelf hebben wil.  sorry dus voor het misverstand...

Ik dacht dat je het uitsluitend over de functionaliteiten van de receiver had... en dan is op een bepaald moment geen update meer nodig, als het apparaat gewoon correct werkt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je begrijpt het nog steeds niet ...

De software heeft een update nodig om de zenderlijst van CanalDigitaal te kunnen downloaden via de Astra 23.5

Die update komt er niet dus zal ook de Astra 19.2 ontvangen moeten worden om hier de kanalenlijst te downloaden.

Ik begrijp wel dat het moeilijk voor je te begrijpen is omdat je de decoder niet kent maar zelf zender lijsten samenstellen is geen optie.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken de receiver inderdaad niet... en ik ging er vanuit dat je gewoon op iedere receiver zelf manueel zenders kon inladen en die dan in de volgorde kon zetten zoals je dat graag wilde.  Ik heb nog nooit gezien dat dit niet kon.....   weer wat geleerd dus...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenstaande berchten gelzen en ik voorzie problemen... Een Nederlandse vriend van mij woont net als ik in Noorwegen in het plaatsje Atna, ca. 25 km ten noorden van waar ik woon. Hij verloor steeds meer Nederlandse kanalen omdat hij met z'n 70 cm schotel geen Astra 3 naarbinnen kan Lepelen. Ik heb hem dus aangeraden een grotere schotel te kopen. Nu heeft hij een 110 cm schotel gekocht + een nieuwe Alps LNB.

 

Nu lees ik hier dus dat hij alsnog een LNB nodig heeft om via de Astra 1 de HD zenderlijst binnen te halen. Mooi kl*te dus. Hij heeft een oudere CD decoder van Philips (DSR 7122). Ik verwacht niet dat deze geschikt is om de HD zenderlijst via de Astra 3 binnen te halen.

 

Is het mogelijk om de schotel eerst in te stellen op de Astra 19.2 en daar de HD zenderlijst binnen te halen en vervolgens de schotel op Astra 3 in te stellen om HD zenders te kunnen kijken?

 

Daarnaast heeft hij een vrij nieuwe decoder van CD Noorwegen. Dit is een ADB s.a. (Advanced Digital Broadcast), type 2850-ST.

Wellicht is deze decoder te gebruiken voor de Nederlandse CD  HD zenderlijst?

 

Ik zie uit naar jullie reacties!

 

Groet!

Edward

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DSR 7122 haalt de zenderlijst van de Astra 19.2 en niet van de Astra 23.5

Je schotel op Astra 19.2 richten en de zenderlijst downloaden en vervolgens je schotel op Astra 23.5 richten is mogelijk.

Erg handig is het echter niet, de zenderlijst moet regelmatig aangepast worden.

 

Hij kan wel de 70 cm schotel gebruiken voor de ontvangst van Astra 19.2 en de 110 cm schotel voor de Astra 23.5

Met een DiseqC 2-1 switch worden de twee schotels dan gekoppeld.

 

De CD Noorwegen decoder zal geen lijst van CanalDigitaal kunnen downloaden.

Die lijst is specifiek voor de M7 decoders en de Linux decoders.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Philips DSR 7122 is een HD-ontvanger maar die kan de zenderlijst niet via de Astra 23,5 binnen halen.
Dus eerst uitrichten op de Astra 19,2 en dan de zenderlijst binnehalen is een goede optie maar niet voor permanent.
Misschien toch handiger om een duo-lnb te gebruiken.
Gaat het om een Triax 110 of om een andere schotel, zo ja welk merk is dat?

 

Een schotel van 110cm is in ieder geval in orde.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info Johan en Sprietje. De opstellingmet 2 schotels is inderdaad een oplossing. Zo'n switch kost ook geen reet. http://www.konigdirect.nl/100-W-DiSEqC-schakelaar-2/1-(SAT-SWITCH100W)

 

Het is een König ø110 cm. http://www.konigelectronic.com/nl_nl/televisie/dvb-s-satelliet/550579067

Misschien kan hier een LNB rails op waardoor ik 2 LNB's kan monteren met een switch?

 

Groet!

Edward

aangepast door Dward
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de ADB2850 receiver van canaldigital in scandinavie kan je in principe manueel zenders inlezen. Je moet dan bij de instellingen kiezen voor de manuele antenneconfiguratie met diseqc, en daar kies je dan de satellieten die je ontvangt...  alles werkt gewoon zoals bij een normale receiver, maar je hebt niet de voorgefabriceerde lijsten. Je beslist dan gewoon zelf de volgorde...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard heeft de receiver alleen conax aan boord...  mijn fout... ik was gefixeerd op het feit dat je er diverse satellieten mee kon ontvangen, en niet vastzat aan geprefabriceerde zenderlijsten...  een betaalpakket met een andere dan een conaxcodering zal uiteraard niet lukken.

 

De receiver is niet echt oud, Tonski... hij wordt nog steeds aangeboden bij o.m. CanalDigital Zweden voor 599 Kr (ca 64 euro).

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een oude met twee zijsteunen dus ik denk inderdaad dat de breedte zo'n 74 cm is, maar dat ga ik nog horen.

Is dus 74 cm breed.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Sprietje het is een Nokia met 3 schoren, ik heb er misschien nog een foto van, gemaakt tijdens het ophangen maar hem 'm niet paraat.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...