Ga naar inhoud


London naar Amsterdam na Brexit


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

T90user, ik wil wel even rechtzetten dat ik helemaal niet neerkijk op Roemenen of welke oost europese mensen dan ook. Dat het hier over Roemenen gaat, is omdat dat nu eenmaal de nationaliteit van de vele bedelaars op de Zweedse straten is.

Dat die mensen massaal komen om te bedelen heeft rechtstreeks met de EU regels te maken. Vroeger, voor de EU, kon dit niet, omdat je dan niet zomaar binnen kon komen. Misschien erg kort door de bocht, maar de EU is schuld aan die misstanden.

Dat deze Roemenen graag gewoon betaald werk zouden willen doen, betwijfel ik niet... dat ze graag veel geld verdienen , evenmin...  maar dat je dan maar voor een winkelpui neer moet strijken en gaan bedelen, is totaal fout. Of dat nu Zweden zijn die in Duitsland gaan bedelen, Nederlanders die in Bulgarije bedelen, , het maakt mij niet uit... maar uit bedelen gaan in een ander land, is in mijn ogen fout.

Ben je afgunstig op anderen omdat die meer geld hebben of kunnen verdienen dan jij, is dat jouw probleem, maar daarvoor ga je niet bedelen. Ik hoop dat ook op een bedelverbod, waar in Zweden heel veel over gesproken wordt.

Dat er over de rug van de Roemenen (en andere staten) grof geld verdiend wordt, is ook de schuld van de EU, of beter gezegd, de toetreding van die landen tot de EU. Men dacht het paradijs binnen te treden, bakken met geld te gaan verdienen, en plots in het land van melk en honing te gaan belanden... Uiteraard is dat een misleiding geweest... die landen hadden ofwel beter zelfstandig gebleven, of zich verenigd in gelijkgestemden, voor economische doeleinden. Dat er een Pool of Bulaar goedkoper werk wil doen, in Nederland of in Zweden, of waar dan ook, maakt mij niet uit... dat is de wet van vraag en aanbod, en jij verkoopt je ziel aan een werkgever, voor een bepaald bedrag... dat doe je in je eigen land uiteindelijk ook.  Ikzelf heb heel vaak in een "ander land" dan waar ik woonde gewerkt... met en zonder de EU, dus ook dat maakt uiteindelijk totaal niets uit. Wil je dat graag, dan kan dat door je aan de geldende regels te houden. Niets mis mee... en ik heb diverse nationaliteiten altijd een verrijking op de werkvloer gevonden.

 

Eduard...  je bent wel erg halsstarrig...  het is niet omdat jij zelf niet op de hoogte van een probleem bent, dat het fake news is hoor.

Voordat je zoiets schrijft, zou je je beter echt eens informeren. Ga naar Stockholm, Göteborg, Borås etc etc, loop deer de winkelstraten en kijk uit je ogen... je ziet dan altijd grote aantallen bedelaars zitten... meestal Roma uit Roemenie...  Praat met mensen, gewone mensen als jij en ik, die in die steden lopen, en niemand zal het kunnen ontkennen dat ze er zitten... praat met eigenaars/medewerkers van de winkels in die straten, en vraag ernaar... zij hebben er dagelijks last van, dat mensen tegen hun etalage aan zitten te bedelen, zelfs in hun portiek als het regent of sneeuwt, zodat de klant die iets wil kopen, bijna niet meer de winkel in kan komen, of het niet durft.

Als je mij niet wil of kan geloven, praat dan met anderen. Het is gewoon zo, je zal het merken.

Het is heel zielig hoe jij reageert... een non-issue.... hoe diep kan je zakken?   

 

Kijk naar de documentaire, die zeker niet negatief gericht is naar de bedelaars... in mijn ogen soms wel een beetje te positief... maar ja, het is dan ook de public service die als opdracht heeft de gemoederen te sussen...

Maar de docu geeft echt wel een goed beeld van wat er speelt, en er worden ook achtergronden aangehaald waarom het zo is. Ze reizen zelfs mee in een busje naar Roemenie, als de bedelaars zo nu en dan even naar huis reizen om het geld al te leveren en hun familie/kinderen te zien... vreemd, maar waar... en een dondersgoede documentaire. Ik was niet echt van plan te blijven kijken, toen hij uitgezonden werd, maar na de eerste minuten bleef ik geinteresseerd kijken. Alexandra Pascalidou doet echt goed werk in deze documentaire.

 

https://www.svtplay.se/video/14222740/vi-kallas-tiggare-filmen/vi-kallas-tiggare-filmen-avsnitt-1?start=auto&tab=senaste

 

De film "Vi kallas Tiggare" (wij worden bedelaars genoemd) is in de hele wereld te bekijken, tot 22 december 2017.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eduard...  je bent wel erg halsstarrig...  het is niet omdat jij zelf niet op de hoogte van een probleem bent, dat het fake news is hoor.

Voordat je zoiets schrijft, zou je je beter echt eens informeren. Ga naar Stockholm, Göteborg, Borås etc etc, loop deer de winkelstraten en kijk uit je ogen... je ziet dan altijd grote aantallen bedelaars zitten... meestal Roma uit Roemenie...  Praat met mensen, gewone mensen als jij en ik, die in die steden lopen, en niemand zal het kunnen ontkennen dat ze er zitten... praat met eigenaars/medewerkers van de winkels in die straten, en vraag ernaar... zij hebben er dagelijks last van, dat mensen tegen hun etalage aan zitten te bedelen, zelfs in hun portiek als het regent of sneeuwt, zodat de klant die iets wil kopen, bijna niet meer de winkel in kan komen, of het niet durft.

Als je mij niet wil of kan geloven, praat dan met anderen. Het is gewoon zo, je zal het merken.

Het is heel zielig hoe jij reageert... een non-issue.... hoe diep kan je zakken?   

 

Kijk naar de documentaire, die zeker niet negatief gericht is naar de bedelaars... in mijn ogen soms wel een beetje te positief... maar ja, het is dan ook de public service die als opdracht heeft de gemoederen te sussen...

Maar de docu geeft echt wel een goed beeld van wat er speelt, en er worden ook achtergronden aangehaald waarom het zo is. Ze reizen zelfs mee in een busje naar Roemenie, als de bedelaars zo nu en dan even naar huis reizen om het geld al te leveren en hun familie/kinderen te zien... vreemd, maar waar... en een dondersgoede documentaire. Ik was niet echt van plan te blijven kijken, toen hij uitgezonden werd, maar na de eerste minuten bleef ik geinteresseerd kijken. Alexandra Pascalidou doet echt goed werk in deze documentaire.

 

https://www.svtplay.se/video/14222740/vi-kallas-tiggare-filmen/vi-kallas-tiggare-filmen-avsnitt-1?start=auto&tab=senaste

 

De film "Vi kallas Tiggare" (wij worden bedelaars genoemd) is in de hele wereld te bekijken, tot 22 december 2017.

 

Sverige, kijk s.v.p. eerst even in de spiegel voordat je een ander wat verwijt. En lees ook eerst eigen je eigen woordkeuze terug, want jij was degene die richting mij de woorden "EU-propaganda" en "non-items" liet vallen.

 

T90user heeft een sterk punt als hij jou wijst op het feit, dat jij alles ziet vanuit jouw, zeer beperkt wereldbeeld. En die is beslist niet gebaseerd op feiten.

 

Ik wil je wel een ander feit noemen: Italië - een relatief arm land - wordt onder de voet gelopen niet alleen door immigranten vanuit Noord Afrika, maar ook hele hordes Roma's. Al jaren. Je ziet ze in alle grote steden daar. Ze bedelen terwijl het lang niet altijd nodig is. Noord Afrikaanse jongeren lopen steden en stranden af om paraplu's, zonnebrillen, parasols, speelgoed, gekoeld water enz. te verkopen om echt te overleven. Velen van hen slapen buiten.  

 

Ga ook eens kijken in de grote steden van Duitsland.

 

Het "Roma-probleem" in Zweden stelt eigenlijk niks voor. En daar wil jij - vanuit de luwte - een anti-EU hetze op baseren? Je bent net Trump: je zit op tv iets wat in je straatje past, rukt het uit zijn verband en gaat ermee propaganda bedrijven. Roma's  zijn geen probleem in het rijke Zweden. Dan ken ik wel andere landen in Europa.   

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sverge: Volkomen onzin.

 

Volgens EU regels moet elke burger uit een andere lidstaat die na 3 maanden verblijf geen werk heeft kunnen aantonen dat hij over voldoende middelen beschikt om niet ten laste te komen van het land waar hij verblijft. Zweden kan die bedelaars dus gewoon veroordelen, vastzetten en/of uitzetten naar het land van herkomst en de toegang tot Zweden voor x jaar verbieden op last van dwangsom of andere straf. De straffen zijn ook invorderbaar in het land van herkomst.

 

Doet Zweden dat niet->klagen bij de Zweedse politici, niet bij de EU.

Het is Zweden en het Zweedse beleid van Zweedse politici die het de bedelaars mogelijk maakt, niet de EU. 

 

Het is voor lokale politici gemakkelijk om zich te verschuilen achter 'Europa' en dat wordt dan ook veel gedaan. Gaat iets goed, dan kloppen de lokale politici zich op de borst, vooral als ze daar zelf niets voor gedaan hebben. Als iets fout gaat, dan wordt de schuld naar de EU geschoven. Da's lekker makkelijk, want die reageren niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil helemaal geen hetze...  ik haal gewoon negatieve punten aan, die rechtstreeks met de EU te maken hebben.

 

Jullie krijgen je gelijk hoor...  ik heb geen zin om de waarheid aan niet-horenden te blijven verkondigen. Dat is me de energie niet waard.

Dwepen jullie maar met de EU zijn zijn doctrines...  ik weet echt wel beter.  Er zijn uiteraard voordelen, maar de nadelen overwegen. In ieder geval voor mij, en voor vele anderen....  maar dat mag blijkbaar niet gezegd worden.

 

De bedelaars waren slechts een voorbeeld, Eduard, je schrijft nu zelf dat er massa's in Italie en duitsland zitten...  ben ik even blij dat ik dit niet schreef, anders bestonden die waarschijnlijk ook niet eens.  Mij maakt het niet meer uit hoor.  Het maakt niet uit welke voorbeelden er aangehaald worden, de EU lobby hier overdondert toch alles en doet argumenten af als onzin... Eerst was het onzin, fake news en uit mijn duim gezogen... nu je er niet meer omheen kan, is het volgens jou geen probleem voor het rijke Zweden...   zeg dat tegen Löfven, de premier, waarschijnlijk is hij zich er nog niet van bewust dat hij zich geen zorgen hoeft te maken. Weer wat geleerd dus.

Discussies zijn alleen mogelijk met mensen die kunnen en willen praten op een volwassen manier. En, dat is al eerder gebleken, een grote bek wint het in Nederland altijd, ongeacht waarover het gaat... vrijheid van mening en respect voor ieders mening is erg ver te zoeken.

 

 

Om terug naar de Brexit te gaan...  ik wens de Britten erg veel succes, en hoop dat ze de arrogante EU niet te veel tegemoet komen, en er zoveel mogelijk proberen uit te slepen wat voor de Britten belangrijk is. De tijd zal leren hoe het zal gaan...  ik ben helemaal zeker van een positieve afloop voor de UK.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie krijgen je gelijk hoor...  ik heb geen zin om de waarheid aan niet-horenden te blijven verkondigen. Dat is me de energie niet waard.

 

 

 

In tegendeel. Net als de Brexiteers heb je je mening al gevormd op grond van leugens en onwaarheden en sta je niet open voor de overvloedige bewijzen van het tegendeel. Ik zou zeggen: organiseer een Zwexit. en verhuis ondertussen naar het VK, wellicht krijg je nog net toestemming om daar als 2e rangs burger te mogen blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om terug naar de Brexit te gaan...  ik wens de Britten erg veel succes, en hoop dat ze de arrogante EU niet te veel tegemoet komen, en er zoveel mogelijk proberen uit te slepen wat voor de Britten belangrijk is. De tijd zal leren hoe het zal gaan...  ik ben helemaal zeker van een positieve afloop voor de UK.

Om je nog even moed in te spreken: de eveneens arrogante Boris Johnson, Michael Farage en Theresa May en hun opportunistische discipelen weten momenteel niet hoe ze zich uit hun benarde politieke posities moeten draaien, want na de onderbuik komen nu namelijk de harde feiten. Struikelblok 1: verblijfsvergunningen en werkvergunningen, struikelblok 2: de grens tussen Noord Ierland en de Republiek Ierland. Grootste probleem: de Brexiteers roepen eerst, en gaan dan pas nadenken over hoe je een klok en een ondeelbaar lidmaatschap van 45 jaar terugdraait in 2 jaar. En welke consequenties dat heeft. Lid zijn van een politieke unie is iets anders dan lid zijn van een politieke partij waar je binnen een minuut zo kunt opzeggen en weglopen. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zoals wel vaker gebezigd in een ontslag gesprek.

"We kunnen ons niet voorstellen hoe we zonder je verder moeten, maar we gaan het toch proberen."

 

 

Ik snap jullie punt niet, het Engelse volk heeft net als elk ander lid van de EU het recht wel of niet onderdeel te zijn van de EU.

En de geschiedenis heeft geleerd dat elk verbond op een gegeven moment beëindig is.

De Engelsen zijn slechts de eersten in wat in de toekomstige geschiedenis nog staat te  gebeuren.

De zuidelijke Nederlanden hebben zich in de 19e eeuw ook los gemaakt van de Noordelijke Nederlanden, en kijk eens wat daar voor moois uit voortgekomen is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals wel vaker gebezigd in een ontslag gesprek.

"We kunnen ons niet voorstellen hoe we zonder je verder moeten, maar we gaan het toch proberen."

 

 

Ik snap jullie punt niet, het Engelse volk heeft net als elk ander lid van de EU het recht wel of niet onderdeel te zijn van de EU.

En de geschiedenis heeft geleerd dat elk verbond op een gegeven moment beëindig is.

De Engelsen zijn slechts de eersten in wat in de toekomstige geschiedenis nog staat te  gebeuren.

De zuidelijke Nederlanden hebben zich in de 19e eeuw ook los gemaakt van de Noordelijke Nederlanden, en kijk eens wat daar voor moois uit voortgekomen is.

 

De vergelijking met de zuidelijke Nederlanden - en ook nog uit de 19e eeuw - gaat natuurlijk mank.

We hebben het hier over een lidmaatschap, niet over een revolte met een afsplitsing.

Zo gemakkelijk gaat het Schotland ook niet af binnen de UK.

 

Verder gaat de vergelijk mank door de valse voorstellingen die door Britse politici zijn gegeven tijdens de campagne, al dan niet bewust.

 

En dan is er het feit, dat de opkomst bij het referendum laag was. En daar de helft van heeft voorgestemd, en heeft de politiek voor het blok gezet.

 

Tenslotte heeft het VK al jarenlang tegen de EU aangeschopt maar ook geprofiteerd. Ze gaan nu merken wat er gebeurt als de voordelen wegvallen. Waarschijnlijk komen er nog vele onvoorziene verassingen bij de boedelscheiding.

 

Ze hadden beter kunnen blijven en van binnenuit de EU opschudden. Ik denk dat het VK daar zelf ook beter af mee was geweest, en wellicht de gehele unie. 

 

De 51,5 procent Brexiteers van de opkomst wilden waarschijnlijk terug in de tijd, toen er nog geen globalisering bestond. Maar revisionisme heeft nog nooit gewerkt. 

 

Wat je nu in ieder geval ziet, is dat oude tegenstellingen en vooroordelen in het VK weer de kop op steken. En daar wilden we in Europa na 45 nou juist definitief vanaf.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ze zullen zeker de nadelen niet missen.

Engeland heeft gekozen, respecteer dat!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt het bijna goed.

Engeland (niet het VK) heeft "gekozen".

Een "referendum" als dit moge voor menig land (inclusief het VK) een les zijn voor de toekomst. Moge het een schoolvoorbeeld zijn van wat de consequenties kunnen zijn als je het ongericht/ondeskundig  inzet of anderszins politiek wilt misbruiken. (Voorbeelden te over momenteel, helaas.).

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zullen zeker de nadelen niet missen.

 

Maar geen voordelen zonder nadelen, daar komen de Britten nog wel achter.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar Eduard, wie is hier nu star? ceesv heeft gelijk, dat er gestemd en gekozen is. De Britse politiek was helemaal correct om daar dan ook gehoor aan te geven. Een "lage" opkomst?  de verkiezingen waren gewoon geldig...   ik zal het dan maar niet over Nederlandse verkiezingen hebben... daar is de opkomst ook niet altijd overweldigend, en als de mensen dan al eens massaal ergens voor of tegen stemmen, wordt er door de politiek in dat land altijd een draai aan gegeven zodat ze net het tegenovergestelde kunnen doen.  Wordt er voor de 2e kamer gestemd, wordt zomaar de 2e partij aan de kant geschoven... lekker makkelijk dit soort "demokratie". 

 

Alle verbonden brokkelen uiteindelijk af, en gaan ten onder...  Of het nu het Romeinse rijk was, de USSR, ergens een lokale dartsvereniging of de EU...  macht corrumpeert altijd, en dat is ook al 1 van de oorzaken van verval...  en dan heb je ook een steeds mondiger wordende bevolking, die zich niet tot in de oneindigheid laat dwingen.

 

Luister alleen al naar de smekende woorden van sommige EU vertegenwoordigers die al meermaals zeiden, dat de deur steeds open blijft staan, en dat ze toch graag zouden willen dat de UK blijft.... bla-bla-bla.  Die woorden zijn meer om hun eigen huid te redden dan die van de Britten.

Het toetreden tot een vereniging kost overigens ook veel geld, tijd en moeite... Dat het uittreden ook geld tijd en moeite kost, is duidelijk. Maar de motivatie is groot... of "alles" beter zal worden?... nee uiteraard niet... maar als het algehele gevoel beter is, wat het ongetwijfeld zal zijn, is het de moeite waard geweest.  Ben je ongelukkig in een verbond, moet je er gewoon uit... anders heb je eeuwige frustratie.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1)wie is hier nu star? ceesv heeft gelijk, dat er gestemd en gekozen is. De Britse politiek was helemaal correct om daar dan ook gehoor aan te geven.

 

2)Een "lage" opkomst?  de verkiezingen waren gewoon geldig...  

 

3)Alle verbonden brokkelen uiteindelijk af, en gaan ten onder...  Of het nu het Romeinse rijk was, de USSR, ergens een lokale dartsvereniging of de EU...  macht corrumpeert altijd, en dat is ook al 1 van de oorzaken van verval...  en dan heb je ook een steeds mondiger wordende bevolking, die zich niet tot in de oneindigheid laat dwingen.

 

 

1) Heb ik ergens bestreden dat de Britse regering onder de uitkomst van het referendum uit kan? Ze (Cameron) is zelf zo dom geweest dit referendum op deze manier vorm te geven. En daarna liep hij weg en liet een politieke chaos achter.

Ik plaats kanttekeningen bij de kwaliteit van dit referendum. (Wat overigens Schotland, Noord  Ierland en Gibraltar

net zo hebben gedaan)  

Over Gibraltar is trouwens (door Cameron) niet eens nagedacht. .

 

2) De opkomst was laag, en de uitkomst bijna 50/50. Geen basis voor zo'n ingrijpend besluit. Dat was een grote fout van Cameron. Maar goed, hij dacht dat er geen Brexit zou komen. 

 

3) Gaat de EU ten onder?  Wanneer?

 

Tot nu toe heeft alleen het VK nipt voor een exit uit de EU gekozen. Andere Europese landen willen liever van binnenuit de EU hervormen:

Frankrijk, Griekenland, o.a.. Dat hebben verkiezingen uitgewezen. Waarom noem je die landen niet?

Het VK staat alleen en ligt politiek intern aan diggelen, waarschijnlijk jouw wensdroom ten spijt. 

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...