Ga naar inhoud


London naar Amsterdam na Brexit


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Zo is ons een taalstrijd bespaard gebleven.
De Friezen houden zich gelukkig ook sindsdien rustig.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


1) Heb ik ergens bestreden dat de Britse regering onder de uitkomst van het referendum uit kan? Ze (Cameron) is zelf zo dom geweest dit referendum op deze manier vorm te geven. En daarna liep hij weg en liet een politieke chaos achter.

Ik plaats kanttekeningen bij de kwaliteit van dit referendum. (Wat overigens Schotland, Noord  Ierland en Gibraltar

net zo hebben gedaan)  

Over Gibraltar is trouwens (door Cameron) niet eens nagedacht. .

 

2) De opkomst was laag, en de uitkomst bijna 50/50. Geen basis voor zo'n ingrijpend besluit. Dat was een grote fout van Cameron. Maar goed, hij dacht dat er geen Brexit zou komen. 

 

3) Gaat de EU ten onder?  Wanneer?

 

Tot nu toe heeft alleen het VK nipt voor een exit uit de EU gekozen. Andere Europese landen willen liever van binnenuit de EU hervormen:

Frankrijk, Griekenland, o.a.. Dat hebben verkiezingen uitgewezen. Waarom noem je die landen niet?

Het VK staat alleen en ligt politiek intern aan diggelen, waarschijnlijk jouw wensdroom ten spijt. 

 

omdat het heel helder is wat er gebeurd is herhaal ik dit bericht van Eduard07 nog eens voor enkele zwamjurken die zelfs Valéry Giscard d’Estaing nog uit het graf willen sleuren om te vragen hoe het koud Buffet in Maastricht was (en wat met het Bidet in Hotel Maastricht)

juist on topic graag

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) Heb ik ergens bestreden dat de Britse regering onder de uitkomst van het referendum uit kan? Ze (Cameron) is zelf zo dom geweest dit referendum op deze manier vorm te geven. En daarna liep hij weg en liet een politieke chaos achter.

Ik plaats kanttekeningen bij de kwaliteit van dit referendum. (Wat overigens Schotland, Noord  Ierland en Gibraltar

net zo hebben gedaan)  

Over Gibraltar is trouwens (door Cameron) niet eens nagedacht. .

 

2) De opkomst was laag, en de uitkomst bijna 50/50. Geen basis voor zo'n ingrijpend besluit. Dat was een grote fout van Cameron. Maar goed, hij dacht dat er geen Brexit zou komen. 

 

3) Gaat de EU ten onder?  Wanneer?

 

Tot nu toe heeft alleen het VK nipt voor een exit uit de EU gekozen. Andere Europese landen willen liever van binnenuit de EU hervormen:

Frankrijk, Griekenland, o.a.. Dat hebben verkiezingen uitgewezen. Waarom noem je die landen niet?

Het VK staat alleen en ligt politiek intern aan diggelen, waarschijnlijk jouw wensdroom ten spijt. 

 

Ik ben het op dit gebied volledig met je eens. Het kwam gisteren nog even op in Clairy Polak's filosofische debat, we kennen in Nederland de noodzaak voor een tweederde meerderheid, nieuwe verkiezingen en dan opnieuw een tweederde meerderheid voordat we de grondwet wijzigen. Dat is in ons systeem ingebouwd om impulsieve beslissingen die achteraf gezien volslagen ondoordacht waren zoveel mogelijk te voorkomen. Bij zaken van levensbelang is het normaal dat je bedenktijd ingelast om nog eens duidelijk te vragen "weet je wel zeker dat je dit zo wilt?" voordat de beslissing tot verandering daadwerkelijk genomen wordt.

 

De Britten hebben wat mij betreft uiteraard de vrijheid om uit te treden, ik denk zelfs dat dat voor een verdere eenwording van Europa noodzakelijk is. Dus ik ben zeer zeker niet iemand die hen dat uittreden zou willen belemmeren. Maar ik denk dat in de huidige situatie dat Brexit een soort overval is geweest, een combinatie van een hele hoop stennismakerij en leugens enerzijds en de overtuiging bij veel Britten dat dat "leave"-kamp geen schijn van kans had anderzijds waardoor ze uit gemakzucht niet zijn gaan stemmen.

 

Een dergelijke uitslag waarna de overwinnaars, je meldde het al, hun overwinning niet vierden maar zich met de staart tussen de benen zo onzichtbaar mogelijk maakten is geen democratische procesgang en zeker niet een procesgang waarbij de wens van de meerderheid van de bevolking wordt uitgevoerd. Zou men de moed hebben om een eerlijk en open verifiërend referendum te houden dan acht ik de kans enorm groot dat degenen die geen Brexit willen zouden winnen. Democratie kan en mag niet gebaseerd worden op een toevallige en niet-representatieve uitslag van één referendum.

 

Op zich wens ik de Britten alle goeds toe maar ik heb er heel erg weinig vertrouwen in dat ze een gouden toekomst tegemoet gaan. De tijd zal het leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Britten hebben wat mij betreft uiteraard de vrijheid om uit te treden, ik denk zelfs dat dat voor een verdere eenwording van Europa noodzakelijk is.

Dus ik ben zeer zeker niet iemand die hen dat uittreden zou willen belemmeren. 

 

Voor het referendum heb ik wel eens laten vallen dat mochten de Britten er niet voor kiezen uit de EU te treden

wij misschien maar eens een referendum zouden moeten houden ze er uit te zetten.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Frankrijk, Griekenland, o.a.. Dat hebben verkiezingen uitgewezen. Waarom noem je die landen niet?

 

Van Griekenland weet ik te weinig, ik volg het land totaal niet... Frankrijk... niet dat ik het land zo goed volg, ook mijn kennis van de taal is te beperkt om nauwkeurige informatie te verzamelen.

Maar wat wel zo is... ik had Marine Le Pen liever gehad dan Emanuelle Macron...

Volgens mij was een stem voor Marine , zeker in de 2e stemronde , gewoon een brug te ver voor een aantal franse burgers... als je interviews hoorde was er wel erg veel animo voor, maar mensen zijn uiteindelijk bang gemaakt voor wat dat zou betekenen... zowel door EU bonzen als door hun marionetten uit de gevestigde franse politiek.

De franse gevestigde partijen werden echter wel weggestemd...  deze Macron, die een toch behoorlijk onbekende beweging aanvoert, wil graag in de pas lopen... zeker nu de Britten uit het pact treden, ruiken de franse weer een soort van macht...

Maar ik heb te weinig informatie om daar iets zinnigs over te zeggen, wat hij nu wel of niet wil...  De verkiezingen waren geldig, dus is de uitslag ook daar zoals hij is... wat ik daar ook van vind, het is, net als in de UK, een geldige uitslag.

Wat echter wel opgemerkt moet worden, is dat er heel erg veel mensen ontevreden zijn met die politiek, en het liever anders hadden gezien... dat zie je aan de stemmen op Le Pen.  Dat mag ook gezegd worden, net als jij (en anderen) ook op het behoorlijk aantal stemmen op "Remain" de nadruk blijven leggen...  Er is beweging in de volgzaamheid van de bevolking...  ook in Nederland, Ook in Zweden, en in heel erg veel europese landen... Er is helemaal geen gesloten "pro EU" blok onder de bevolking... nergens meer.  

Veel hangt af van wat de EU zal doen de volgende jaren... stoten ze de burgers nog verder van zich af, of kunnen ze hun machtspositie verstevigen door ook aan de wensen van de mensen te denken, en er naar te handelen?  Het voortbestaan van het experiment "EU" hangt af van de spelers in die club.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent niet op de hoogte van Frankrijk, je hebt de Franse verkiezingen niet gevolgd en toch heb je een mening. Tsja, dat heb je inmiddels overduidelijk bewezen. Je hebt een anti-EU geloof en een geloof is ongevoelig voor feiten.

 

Marine Le Pen heeft de verkiezingen primair verloren op inhoud. Tijdens het debat met Macron zat ze zo overduidelijk uit haar nek te kletsen over de Euro, de ontstaansgeschiedenis, de nadelen voor Frankrijk en de voordelen van invoering van de Franse Franc naast de Euro dat ze als dom blondje door de mand is gevallen. Ze heeft zichzelf ontmaskert en de Franse bevolking heeft haar conclusie getrokken.

 

Franse bevolking heeft gewoon massaal pro-EU gestemd. Hoezo nergens een pro-EU blok onder de bevolking? Ook in Nederland hebben de pro-EU partijen overtuigend gewonnen en ook Duitsland zal volgen. 

 

Ondertussen heeft de grootste Japanse bank MUFG vandaag bekend gemaakt dat ze activiteiten van Londen naar Amsterdam gaan verplaatsen vanwege de Brexit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van Griekenland weet ik te weinig, ik volg het land totaal niet... Frankrijk... niet dat ik het land zo goed volg, ook mijn kennis van de taal is te beperkt om nauwkeurige informatie te verzamelen.

 

Ik vind het bijna schokkend dat je een rotsvast geloof hebt in een betere toekomst zonder EU, terwijl je je kennelijk totaal niet verdiept in een aantal belangrijke Europese landen.

Je slaat niet eerst na hoe het Britse pond zich door de jaren heen heeft ontwikkeld, je weet eigenlijk niets over de Roma's in andere Europese landen (je ziet 1 tv programma in Zweden uit 2015 en grijpt dit aan als een bevestiging van jouw wereldbeeld) en je hebt de Franse verkiezingen niet gevolgd, maar bent onvoorwaardelijk voor Marine LePen. De Griekse politiek volg jij ook niet. Je volgt de Duitse politiek en komende verkiezingen ook niet?  Dus jij weet niet hoe de bevolking in EU-landen over de EU denkt?

 

Eigenlijk volg je de hele EU politiek dus niet, maar je voorspelt wel zomaar de ondergang van de EU. Ongehinderd door het gebrek aan feitenkennis! En alle feiten die een andere richting op wijzen, doe je af als propaganda. Dat heb ik in de geschiedenis vaker zien gebeuren.

Demonstranten heten "terroristen", onwelgevallige feiten worden weersproken met "alternative facts" en de rest is fake news. Om zo te proberen echte feiten als "propaganda" af te kunnen doen. Ik voel me er onbehaaglijk bij.      

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je bent niet op de hoogte van Frankrijk, je hebt de Franse verkiezingen niet gevolgd en toch heb je een mening.

 

Franse bevolking heeft gewoon massaal pro-EU gestemd. Hoezo nergens een pro-EU blok onder de bevolking? Ook in Nederland hebben de pro-EU partijen overtuigend gewonnen en ook Duitsland zal volgen. 

 

 

De Fransen hebben een nieuwe president gekozen, de verkiezingen gingen niet over de EU.

 

De Fransen, evenals de Nederlanders hebben al wel een paar keer, toen het wel om de EU ging, tegen gestemd.

Denk aan de EU grondwet, of het Oekraïne referendum.

De negatieve sentimenten die er op dit moment heersen komen vooral voort uit hoe Brussel hiermee omgegaan is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, en dat gaat alleen maar sterker worden. De frustratie onder mensen neemt alleen maar toe. Veel mensen durven er alleen niet voor uit te komen, bang dat ze voor fascist worden uitgemaakt. Vooral de wat oudere Nederlander heeft morele bezwaren.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Fransen hebben een nieuwe president gekozen, de verkiezingen gingen niet over de EU.

 

Macron was/is uitgesproken pro-EU, LePen wou eruit.

Absoluut gingen de verkiezingen ook over de EU.  

 

Yep, en dat gaat alleen maar sterker worden. De frustratie onder mensen neemt alleen maar toe. Veel mensen durven er alleen niet voor uit te komen, bang dat ze voor fascist worden uitgemaakt. Vooral de wat oudere Nederlander heeft morele bezwaren.

Bron(nen)?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De stelling van Le Pen was de volgende:

 

Europese Unie moet vervangen worden door een Europa van natiestaten. Le Pen wil de klok in Europa snel terugdraaien, vredig en harmonieus, dat wel. Om vervolgens de nieuw-zelfstandige staten met elkaar te laten samenwerken.

 

Het Europa van de 6 of 9 had en heeft toekomst.

De ongebreidelde expansie is gedoemd te mislukken, niet omdat ik dat zeg, maar omdat de geschiedenis zich zal herhalen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke stelling van Le Pen?

 

Ze draait 3 keer per dag haar standpunten om. Vandaar dat ze ook niet in staat was om haar plannen met de Euro uit te leggen. Nadat uit peilingen bleek dat 70% van de Franse bevolking geen afscheid wil nemen van de Euro kwam ze met het idee om de Euro toch maar te behouden en daarnaast de Franc in te voeren. Hoe dat moest gaan werken, daar had ze geen idee van. 

 

Die ongebreidelde expansie was overigens geen EU beleid, maar Brits beleid.

 

De Fransen hebben de enige uitgesproken pro-EU president gekozen die zelfs op de noten van het EU volkslied naar het podium liep voor zijn overwinningstoespraak. Je kunt daarmee stellen dat de Fransen zowel voor de presidentsverkiezingen als later voor het parlement massaal pro-EU hebben gestemd. Marine Le Pen is ook in het Franse parlement helemaal niks, terwijl ze had aangekondigd de grootste oppositiepartij te zullen worden en Macron de absolute meerderheid heeft gekregen.

aangepast door zeeteefje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook in Nederland hebben de pro-EU partijen overtuigend gewonnen

 

Sorry???

 

Stemmen lijkt zinloos..

Denk aan het oekraine referendum en de verkiezingen in maart.

Uitslagen worden genegeerd als de zittende elite er niet mee uit de voeten kan.

Al is pietje nog zo geliefd op school...als op het schoolplein niemand met pietje wil spelen houdt t op.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry???

 

Stemmen lijkt zinloos..

Denk aan het oekraine referendum en de verkiezingen in maart.

Uitslagen worden genegeerd als de zittende elite er niet mee uit de voeten kan.

Tja, kort-door-de-bocht kun je altijd redeneren als je favoriete partij zich een beetje heeft verkeken op het politieke spel.

Feit is wel, dat de huidige peilingen aangeven dat er t.o.v. qua stemvoorkeur niet veel is verschoven sinds de verkiezingen van maart. 

En de opkomst in maart was best hoog.

 

Conclusie lijkt me gerechtvaardigd, dat Nederlanders best kritiek hebben op het functioneren van de EU, maar  absoluut geen voordeel zien in uittreding. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat dachten ze in Engeland ook bij de stemming rond de Brexit.

Dat dachten ze in Frankrijk en Nederland ook bij het stemmen voor de Europese grondwet.

Dat dachten ze in Nederland ook bij het Oekraien referendum.

 

Toch hadden ze het mis.

 

Dat daarna via een achterdeur de uitkomst van die stemmingen an de laars werden gelapt heeft ervoor gezorgd dat de negatieve gevoelens rond de EU zijn toegenomen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...