Ga naar inhoud


Drs. IJzerbout, hoe is het daarmee ?


ronaldsl

Aanbevolen berichten


Beste Fred, wellicht uit een onverwachte hoek maar drs las ik bijna altijd.

Ik vond met name de luxe in jouw wereld altijd boeiend en sterk afwijkend.

 Dubai, ik weet het niet, lijkt mij leuk om er een keer heen te gaan, mede

door jouw verhalen die mij op een bepaalde manier verrijkt hebben.

 

Moderators, ach, dan moet ik gelijk denken aan die goeie ouwe Toxic,

weet je nog? Old memories. Daar had je ook grote voor- en tegenstanders

van. En heb ook tenenkrullende situaties meegemaakt. Maar Sat4all is

nu eenmaal afhankelijk van moderators en daar zitten verschillen tussen.

 

Kom op joh, laat je niet gek maken, sta boven alles en gedoog dat anderen

soms... Whats in the name. Alles is tijdelijk en vluchtig. Join the club.

En doe jezelf (maar ook anderen) niet tekort.

 

De spreuk "je bent oud en wijs genoeg" moet je lezen als "je bent oud genoeg

om wijs te zijn", toch?...

 

Welcome back... :grin:  :grin:  :grin:  :grin:  :grin:

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Beste mensen,

 

het klopt dat ik al weer een tijd off-line ben en dat heeft inderdaad een reden.

Ik ben het namelijk spuugzat.

 

Eigenlijk wilde ik gewoon ophouden, niet meer terug´komen en andere meer belangrijke dingen doen.

Het sat4all forum was voor mij altijd een afleiding, af en toe even wat lezen, een praatje houden...wat advies geven, een discussie, etc.

 

Nu is het zo dat er in het moderatoren team, één enkele moderator is die het voor mij duidelijk heeft gemaakt dat hij wat tegen me heeft. Ik heb niets tegen deze moderator, het probleem is één richting uit.

Ik heb het gevoel gehad, dat ik op de voet gevolgd werd en waar ik ook maar een minimaal beetje aan de rand van de regels kwam was het weer raak: boem...waarschuwing.

Ik heb deze moderator er al eens op aan gesproken via PM maar het werd een nutteloze discussie. Zonde van de tijd.

Komt nog bij dat ik zelf ook een tijd lang zelf moderator ben geweest en de beteffende moderator een "kollega" was.

 

Het probleem heb ik met Michel (de administrator) besproken die ervan op de hoogte is.

Een maand of wat geleden gebeurde het weer, in het off topic forum ging het over een lampje, weerstand, spanning en de wet van Ohm waar ik het leuk vond om even wat te vertellen.

Zo probeerde ik uit te leggen dat de electriciteitsbedrijven maar al te graag een hogere spanning aanleveren dan 230 volt om meer stroom te kunnen verkopen.

De betroffen moderator vond weer dat ik te ver ging en pats....het was weer raak: waarschuwing en mijn posting werd zelfs geheel weg gehaald. Reden:

 

Berichten die niet met het onderwerp te maken hebben worden verwijderd.

Waarschuwing afgegeven door xxxxxxxx voor 'Topic vervuiling (te veel off-topic)' in '12 volt lamp op 6 volt'.

Lees in het belang van jezelf en dat van de andere leden onze regels a.u.b. nog eens goed door.

 

Ik kreeg dus een waarschuwing voor te veel "off topic" gaan in nota bene....het Off Topic Forum !!

 

Dit was voor mij de bekende druppel, ik heb het met Michel besproken en die vond het ook wel erg vreemd en te ver gaan en heeft de waarschuwing weer terug gedraaid. De tekst van de posting kon hij niet meer terug zetten.

 

Desalniettemin had ik er op dat moment al helemaal mee afgesloten en heb besloten het forum de rug te keren. Dat heb ik Michel ook duidelijk gemaakt. Hij vond het ook jammer.

Had de betreffende moderator mij nu na het terugdraaien van de waarschuwing door Michel even een kort berichtje gestuurd met: "Fred, sorry was een foutje...zand erover..." dan had ik er helemaal geen probleem mee gehad.

 

Nu kun je zeggen...sjonge sjonge...Fred...waar wind je je over op...dan heb je volkomen gelijk. Het is eigenlijk het sop van de kool niet waard. Maar omdat dit ik al vaker, ik noem het maar --geschikaneerd-- wordt, heb ik geen zin meer om bij ieder woord dat ik schrijf op de vingers te worden gekeken en moet nadenken of het wel allemaal binnen de tolerantiegrenzen van deze moderator valt.

 

Dus daarom ben ik ermee opgehouden.

 

Ik vraag iedereen vriendelijk en dringend om hier geen eindeloze discussie van te maken. Het is niet mijn doel om na te trappen en onrust te zaaien.

Houdt het forum gezellig en schoon.

Voor mij zijn er genoeg andere leuke dingen in het leven. :)

 

Ik wil hier toch even kort op reageren, want nu ontstaat de indruk dat de fout volledig bij de moderator ligt en ik het geheel met je eens ben en dat is zeker niet zo.

 

Je hebt diverse keren in de clinch gelegen met betreffende moderator, maar het is eerlijker gewoon te zeggen dat jullie elkaar niet mogen en jullie dat over en weer duidelijk aan elkaar laten merken.

 

Daar vind ik dat jullie je beide niet correct hebben gedragen. Een moderator moet altijd proberen zo objectief en neutraal mogelijk conform de regels te modereren en leden moeten moderators niet steeds dwars liggen, op de tenen trappen, op het randje van de regels 'opereren' enz.

 

Ik was het ook zeker niet in alle gevallen met jou eens. Je hebt je zelf een paar keer niet aan onze regels gehouden en de waarschuwing die je vervolges kreeg was in die gevallen volledig terecht.

 

Ik vind het heel jammer dat je jezelf zo laat kennen en dan maar de gemakkelijkste weg kiest en wegblijft. Daaruit proef ik ongezonde bitterheid die zeker niet nodig is.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met alleen respect voor alles en iedereen zal alles gedoogbaar zijn.

 

Respect? Wat was dat ook alweer?

 

Jammer allemaal, want in de basis is dit een goed board waar velen

vertier en een gezond weerwoord krijgen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achja het is en zal nooit anders hier op dit forum zijn of geweest.

De moderators denken hier dat ze god en allemachtig zijn.

Gelukkig is dat de laatste jaren al wat minder, ook van de forum leiding.

Er straalde steeds een soort van arrogantie vanaf dit forum, omdat ze dachten/denken dat ze boven andere uitstaken.

Moet eerlijk zeggen, dat het gezien de hobby, nog een van de weinige forums zijn, die nog in de lucht zijn.

Nu is de sat hobby  niet meer zo interessant, gezien er via internet veel makkelijker andere middelen zijn, om bv films te kijken.

 

Vind wel, dat de mods en forum leiding eens een beetje met de tijd mee moeten gaan, en hun arrogantie moeten laten vallen.

 

Eventueel het mod team aanpassen, en de rotte appels er uit gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met Fred eens, het moet verder geen discussie worden. Er is nu hoor en wederhoor geweest, en welke bevoegdheid hebben de overige leden om hierover een oordeel te hebben?

 

Persoonlijk vind ik jouw vertrek jammer want ook ik heb veel gelezen en geleerd uit de bijdragen van "Drs. IJzerbout". En ook ik genoot van de verhalen uit Dubai. 

 

Inderdaad hoop ook ik dat het ooit nog eens anders wordt, en verder heb je gelijk, dit forum is maar een heel klein onderdeeltje van het leven, en soms moet je kiezen voor bepaalde onderdelen zodat je meer daarvan kunt genieten.

 

Ik wens je al het goede, en misschien tot weerziens.

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste dr ijzersbout, ik ken u nog van toeten en nog van blazen, maar hou u recht aan de gene die u missen en u steunen! u bent vast een heel goeie persoon met inzicht en respect zelfs voor de mensen die u het lastig maken blijf je zo mild!!! Hou contact met uw vrienden die u missen, en u kan toch nog altijd met de beste bedoelingen terugkeren naar het forum wanneer u dit even laat bezinken miss. Als een forum een zekere 'stress en spanning meebrengt' geef uzelf wat rust in uw hoofd bedenk wat voor uzelf en de vrienden het beste is. Natuurlijk kan ik niet weten wat er zich allemaal afspeelde, en dat is niet de bedoeling ook maar de persoon in questie is vast ook aan het nadenken over het dispuut. Wie weet volgt er ergens toch nog een verontschuldiging of iets anders. Bedenk wel goed vooraf wat uzelf nodig heeft om gewoon gelukkig te zijn, als u alsnog terug zou keren!! ( Ikzelf heb ooit iemand vergeven die mij heel erg veel verdriet deed, en ik werd er lichter door, kwam in het reine met mezelf, en kon er zo meer en beter mee leven. Ik gaf het een plaatje in mijn verleden in een lade in mijn hart, en ben opnieuw opgestaan en verdergegaan...) Uit fouten kan men leren, zo u het zelf nodig acht terug te keren, uw mildheid (als het oprecht is) zal ervoor zorgen dat dit: 'in de hoogste nood, de redding nabij is!'  mvg duizendpootje    nb. Aub mensen geef mekaar een beetje rust en accepteer dat iedereen anders is, Enkel slimme mensen zullen dit niet verkeerd interpreteren. ik wil het ook niet erger maken dan het al is.

1000pootje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil hier toch even kort op reageren, want nu ontstaat de indruk dat de fout volledig bij de moderator ligt en ik het geheel met je eens ben en dat is zeker niet zo.

 

Je hebt diverse keren in de clinch gelegen met betreffende moderator, maar het is eerlijker gewoon te zeggen dat jullie elkaar niet mogen en jullie dat over en weer duidelijk aan elkaar laten merken.

 

Daar vind ik dat jullie je beide niet correct hebben gedragen. Een moderator moet altijd proberen zo objectief en neutraal mogelijk conform de regels te modereren en leden moeten moderators niet steeds dwars liggen, op de tenen trappen, op het randje van de regels 'opereren' enz.

 

Ik was het ook zeker niet in alle gevallen met jou eens. Je hebt je zelf een paar keer niet aan onze regels gehouden en de waarschuwing die je vervolges kreeg was in die gevallen volledig terecht.

 

Ik vind het heel jammer dat je jezelf zo laat kennen en dan maar de gemakkelijkste weg kiest en wegblijft. Daaruit proef ik ongezonde bitterheid die zeker niet nodig is.

 

Mvg,

 

Michel

 

Ofschoon ik deze discussie niet wilde moet ik toch reageren. Dat zit hem in de aard van het beestje en ik wil naar aanleiding van jouw reactie toch even wat rechttrekken.

 

Dat de betreffende moderator en ik elkaar niet mogen, dat zeg jij...niet ik. Ik heb helemaal niks tegen hem. Maar ik mag toch wel eens een keer mijn beklag doen als er weer een voorval is waarvan ik het overdreven en niet nodig vind.

De betreffende moderator overtreedt zelf ook de board regels door dubbelzinnige, provocerende opmerkingen te plaatsen die gewoon niet in orde zijn.

Ik heb niet lang geleden een keer daarop gewezen en heb openlijk en letterlijk geschreven: Piet (naam veranderd), wil je dergelijke uitlatingen in het vervolg voor je laten, waarop ik in het daarop volgende antwoord gewoon uitgelachen werd. Een moderator moet zich ook aan de regels houden en objectief modereren wat niet het geval was.

Nu maakt iedereen fouten, jij, Piet en ik ook, waarop ik de ovetredingen van mij nog eens aanhaal.

Als je goed kijkt zijn het allemaal kleinere "vergrijpen" al ik het zo mag noemen en zonder uitzondering het plaatsen van een link waar jullie een webshop vonden die ik inderdaad na lang zoeken ook vond. Dat zijn dingen die doe ik zeker niet met opzet, dat zul je met me eens zijn en dan heb ik ook wel eens Amazon genoemd wat niet mag. Wat ik tot op de dag van vandaag niet begrijp is dat Amazon niet mag en Amazon Prime wel. Goed dus daarvoor kreeg ik ook een waarschuwing.

En omdat ik een keer grappig wilde zijn heb ik in plaats van Amazon gewezen op een grote rivieren Delta in Brazilie. Ik zag de humor er wel van in maar kreeg dus een waarschuwing. Van jou geloof ik.

 

Verder wil ik nog opmerken dat de problemen met deze moderator uitsluitend hem betreffen, met de andere moderatoren zijn er nog nooit woorden gevallen.

 

Dan zeg je "jammer dat ik me zo laat kennen". Daar heb ik toch even over moeten nadenken. Het is namelijk zo dat ik niet over me heen laat lopen. Door niemand. Dus geef me de vrijheid dat ik protest aanteken. Meer wil ik er niet over kwijt.

 

Verder zou het de moderator sieren ook zelf te reageren als ie ballen heeft. En zich niet achter jou te verstoppen. Dan kan hij hier doen maar ook via email. Voor een gezonde opbouwende discussie sta ik altijd open.

 

Ik hoop nogmaals dat deze discussie niet uit de hand loopt,ik zei al eerder dat dat absoluut niet mijn bedoeling is.

Ik heb mijn woorden zorgvuldig gekozen en wil zeker niet provoceren.

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Drs. Ijzerbout/Svetik

Ik zal je missen.

Trek het je niet zo aan allemaal; er zijn belangrijkere dingen in het leven.

 

@Michel

Ik heb diverse keren een ban gehad van Toxic terwijl mijn vragen totaal niet negatief waren; hij had gewoon de pest aan mij.

Ik heb ook nooit een hekel aan hem gehad, maar hij blijkbaar wel aan mij.

 

Ik ben nu "Proef lid" door dit geintje van Toxic, terwijl ik meer dan 1000 postings op dit board had gezet.

 

Ik trek het me niet meer zo aan, maar toendertijd knaagde het wel aan me.

 

Één ding wil ik nog wel ten gunste van Toxic vermelden: hij was wel zo goed om mij niet op de "Gouden Schopstoel" te plaatsen, daar dank ik hem voor.

 

Groetjes,

D-box

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

@Drs. Ijzerbout/Svetik

Ik zal je missen.

Trek het je niet zo aan allemaal; er zijn belangrijkere dingen in het leven.

 

@Michel

Ik heb diverse keren een ban gehad van Toxic terwijl mijn vragen totaal niet negatief waren; hij had gewoon de pest aan mij.

Ik heb ook nooit een hekel aan hem gehad, maar hij blijkbaar wel aan mij.

 

Ik ben nu "Proef lid" door dit geintje van Toxic, terwijl ik meer dan 1000 postings op dit board had gezet.

 

Ik trek het me niet meer zo aan, maar toendertijd knaagde het wel aan me.

 

Één ding wil ik nog wel ten gunste van Toxic vermelden: hij was wel zo goed om mij niet op de "Gouden Schopstoel" te plaatsen, daar dank ik hem voor.

 

Groetjes,

D-box

 

Op het oude forum heb ik jouw oude account terug gezocht en de notities onder jouw account gelezen én heb de berichten waarvoor je gewaarschuwd bent gelezen, maar die waren steeds gewoon volledig terecht en ik ben er 100% zeker van dat je die waarschuwingen van een ander ook gekregen had. De waarschuwingen kwamen overigens lang niet altijd van Ron, maar ook van andere moderators en je had er ook erg veel. Natuurlijk is het altijd de schuld van een ander ;)

 

Ik ga er nu een slotje op gooien. Ik stel voor dat de betreffende moderator contact zoekt met Fred en zij hun onderlinge geschillen oplossen.

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...