Ga naar inhoud


Krijgt Duitsland spijt dat het de middengolf in de cruncher heeft gegooid?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

I.v.m. de toestand in Turkije hebben politici het idee opgevat om burgers in Turkije met ongekleurde informatie te verzorgen die niet door Erdogan onderschept kan worden.

Critische journalisten worden in Turkije de mond gesnoerd en opgesloten.

Het www is hiertoe niet geschikt omdat het geblokkeerd of gecensureerd kan worden.

Middengolf op hogere frequenties in de avond en nachturen zouden hiervoor uitermate geschikt zijn geweest. Helaas zijn de zendertorens en zenders van de meeste middengolfzenders vernietigd en dus niet meer te gebruiken.

Misschien komt er toch nog een omdenken en opleving van middengolffrequenties in de toekomst?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Özdemir will Radioprogamm Richtung Türkei - Rächt sich die Verschrottung von Mittelwellensendeanlagen in Deutschland?
Cem Özdemir, Bundesvorsitzender Bündnis 90/Die Grünen spricht sich für ein türkischsprachiges Hörfunkprogramm aus, das von Deutschland aus Richtung Türkei gesendet wird: "Ich finde, wir müssen schauen, was können wir aus Deutschland, was können wir aus Europa tun, um Berichterstattung in türkischer Sprache für die Türkei zu verbreiten. Das haben wir ja früher auch gemacht Richtung Osten. Das halte ich für sehr wichtig, damit die Menschen in der Türkei eine Möglichkeit haben, aus anderen Informationsquellen sich zu informieren, sagte Özdemir im Deutschlandfunk.

Früher wurden für solche Ausstrahlungen in erster Linie Mittelwellensendeanlagen genutzt. Vor allem auf hohen Frequenzen wären solche Rundfunk-Ausstrahlungen abends und nachts auch in der Türkei zu hören. Allerdings sind fast alle für solche Zwecke geeignete Mittelwellen-Sendeanlagen in Deutschland inzwischen verschrottet und die Sendetürme gesprengt worden. Das Internet fällt wegen der Möglichkeit einer Zensur als Alternative aus, denkbar wäre maximal noch eine Satelliten- oder Kurzwellenverbreitung.


Mon, 07. Nov 2016

 

Bron: satellifax

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Politici en ongekleurde informatie. Yeah right.

 

En waarom zouden we dat doen? Laat ze het daar lekker zelf uitzoeken!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat die Turken hun eigen bonen doppen. Gaan we nu elkaar met communicatie bestoken?

Waarom toch, is een democratisch en soeverein land waar de bevolking recent nog op de bres gesprongen is om de zittende regering en kopstuk Erdogan te steunen. Wat we er hier ook van vinden het gaat ons niet aan om ons druk te maken over hun binnenlandse aangelegenheden.

 

We doen er verstandiger aan om meer energie / middelen in de diverse geschilpunten in Europa zelf te steken.

 

P.S.

 

Visumvrij reisen in Schengen landen en toetreding tot de EU kunnen ze wat mij persoonlijk betreft met de huidige koers volledig vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In onze westerse democratie is iedereen gelijk en mag iedereen, god zij dank, zijn mening hebben zonder daardoor in de gevangenis te belanden. Zijn we al zo vlug vergeten wat dictatuur is? WOII waren onze grootouders maar al te blij om stiekem naar de Engelse radio te luisteren om een ander nieuws te horen dan wat de Duitse media machine dagelijks hen in lepelde? Hadden de Engelsen toen gezegd , los het maar op, hoe zou de geschiedenis toen gelopen hebben? Ik hou hier geen pleidooi voor de Turken, maar alleen dat iedere bevolkingsgroep eender waar ter wereld recht heeft op de juiste en niet eenzijdige informatie en inderdaad dat kan niet meer met de oude techniek van AM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Turkije is men vooral op de satelliet aangewezen. Men gaat vast niet dx-en op de AM voor nieuwsgaring uit Duitland.

Daar hebben de Turken familie in Duitsland wel voor. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

I.v.m. de toestand in Turkije hebben politici het idee opgevat om burgers in Turkije met ongekleurde informatie te verzorgen die niet door Erdogan onderschept kan worden.

Critische journalisten worden in Turkije de mond gesnoerd en opgesloten.

Het www is hiertoe niet geschikt omdat het geblokkeerd of gecensureerd kan worden.

Middengolf op hogere frequenties in de avond en nachturen zouden hiervoor uitermate geschikt zijn geweest. Helaas zijn de zendertorens en zenders van de meeste middengolfzenders vernietigd en dus niet meer te gebruiken.

Misschien komt er toch nog een omdenken en opleving van middengolffrequenties in de toekomst?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Özdemir will Radioprogamm Richtung Türkei - Rächt sich die Verschrottung von Mittelwellensendeanlagen in Deutschland?

Cem Özdemir, Bundesvorsitzender Bündnis 90/Die Grünen spricht sich für ein türkischsprachiges Hörfunkprogramm aus, das von Deutschland aus Richtung Türkei gesendet wird: "Ich finde, wir müssen schauen, was können wir aus Deutschland, was können wir aus Europa tun, um Berichterstattung in türkischer Sprache für die Türkei zu verbreiten. Das haben wir ja früher auch gemacht Richtung Osten. Das halte ich für sehr wichtig, damit die Menschen in der Türkei eine Möglichkeit haben, aus anderen Informationsquellen sich zu informieren, sagte Özdemir im Deutschlandfunk.

 

Früher wurden für solche Ausstrahlungen in erster Linie Mittelwellensendeanlagen genutzt. Vor allem auf hohen Frequenzen wären solche Rundfunk-Ausstrahlungen abends und nachts auch in der Türkei zu hören. Allerdings sind fast alle für solche Zwecke geeignete Mittelwellen-Sendeanlagen in Deutschland inzwischen verschrottet und die Sendetürme gesprengt worden. Das Internet fällt wegen der Möglichkeit einer Zensur als Alternative aus, denkbar wäre maximal noch eine Satelliten- oder Kurzwellenverbreitung.

 

 

Mon, 07. Nov 2016

 

Bron: satellifax

 

Hier in Turkije wordt hooguit in de auto nog sporadisch naar radio geluisterd en alleen via FM.

Meestal gaat er een USB stick in.

 

Thuis en in restaurants en kleine supermarktjes staat de TV de gehele dag aan op een van de vele muziekzenders, dat je met je

sat ontvanger ook radio kan ontvangen, interesseert ze niet.

"Muziek moet bewegen", dus beeld er bij, dat wil niet zeggen dat ze er ook constant naar kijken.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Turkije is men vooral op de satelliet aangewezen. Men gaat vast niet dx-en op de AM voor nieuwsgaring uit Duitland.

Daar hebben de Turken familie in Duitsland wel voor. 

 

Niet iedere Turk heeft familie in Duitsland.

Als de toestand nog verder verslecht (en dat ziet er naar uit) dan zullen de Turken misschien toch wel wat op de radio willen horen wat er zoals over despoot Erdogan gezegd wordt.

De volgende stap van die diktator kan zijn: -Satelliet schotel verbod-

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hier een schotelverbod zou komen, dan breekt er een opstand uit.

 

Zoals eerder gezegd, 99% van de mensen hier heeft 1 of 2 schotels, naar terrestrische zenders wordt niet gekeken, want slechte ontvangst en geen HD, de kabel in grote steden is zo slecht dat mensen ook daar via de schotel kijken.

Verder, in heel mijn kennissen kring en dat zijn aardig wat mensen,  ken ik niemand met een radio.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er vrij zeker van dat de partij van meneer Özdemir alleen instemde met de verdere uitbouw van het Duitse DAB+ net indien daarvoor alle midden- en langegolf zenders afgeschaft zouden worden. Zonder dat mocht het DAB+ net niet verder. Tja soms denken mensen niet echt goed na. Propaganda of niet, ik luisterde voorheen graag naar zenders als de Deutschlandfunk op de middengolf in Nederland en naar de Deutsche Welle als ik in Oost Europa was. Het kennis nemen van wat er in andere landen speelt verrijkt je altijd. Ik weet het, met telefoontjes met internet kan ook wel iets gedaan worden, maar het aantal mensen dat die moeite daadwerkelijk neemt is verwaarloosbaar. Ik moest wat lachen nu ik de reclame voor NPO Radio 5 op TV zag. "Tja, Radio 5, wat was dat ook alweer?"

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toen ze nog op 747 AM zaten, was het leuk in België, onderweg met de auto, om naar arbeidsvitaminen te luisteren.

 

Ik luisterde er 's avonds en 's nachts zelfs onderweg in landen als Hongarije en Roemenië naar, vooral ook toen het nog geen muziek zender maar een gesproken woord zenfder was. En naar Radio 1 op 1008, naar "met het oog op morgen" bijvoorbeeld. Heerlijk, zo ver weg zijn en je via de autoradio toch een beetje thuis voelen als je dat wilt. Later werd dat 9895 kHz op de 31 meter, ook overdag, en nu..... nixNL in de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Visumvrij reizen in Schengen landen en

toetreding tot de EU kunnen ze wat mij persoonlijk betreft met de huidige koers volledig vergeten.

 

Toetreding tot de EU staat voor Turkije al sinds de jaren 80 van de vorige eeuw op een heel laag pitje. Onderhandelingen daarover (voor zover aanwezig) waren vooral pappen en nathouden en een fopspeen om door EU gewenste ontwikkelingen voor elkaar te krijgen..

 

Visumvrij reizen is heel wat anders. Uitstel daarvan treft vooral gewone burgers en niet een zittende regering.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...