Ga naar inhoud


Zin en onzin van dagrijverlichting


Checkin

Aanbevolen berichten

Ik zag net de aflevering van Kassa van afgelopen week. Daar waren ook de nodige bedenkingen bij dagrijlichten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog even en je moet ook op de fiets een helmpje op en verlichting voeren aan voor- en achter- zijde.

 

 

In Zweden moeten je een helm dragen op de fiets als je jonger dan 15 bent...   En dat is goed zo. Er gebeuren erg veel ongelukken met fietsers, en een (kinder)hoofd is erg kwetsbaar.

Ook in Finland is het verplicht met helm te fietsen.

Helaas worden er geen bekeuringen uitgedeeld, je krijgt altijd gewoon een waarschuwing.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n hekel aan die bemoeizucht!

 

Straks kan helemaal niets meer omdat het gevaarlijk is. Ik snap best dat mensen die regel dwang ontvluchten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, ik heb voor mijn ogen mensen doodgereden zien worden in Delhi.

En de enige regel in India is dat je zodra je de auto hebt gestart begint met toeteren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in Vietnam 6 man op een scooter tegen een telefoonpaal zien rijden, maar die gaan echt niet jengelen over helmpjes hoor.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n hekel aan die bemoeizucht!

 

Straks kan helemaal niets meer omdat het gevaarlijk is. Ik snap best dat mensen die regel dwang ontvluchten.

 

Ik ook... waar regels en wetten worden ingevoerd verdwijnt het gezond verstand.

Zelf nadenken en risico inschatten is er niet meer bij.

Het valt mij de laatste jaren op, of dat is mijn onjuiste waarneming: als er geen regel of wet voor is klaagt men alles en iedereen aan behalve zichzelf. Immers als er een risico/gevaar gelopen kan worden moet dat gemeld worden.

 

BV slecht wegdek: dat zie je dus daar ga je als verstandiger bestuurder voorzichtig gebruik van maken.

Niks hoor, daar moeten tegenwoordig waarschuwingsborden bij staan en snelheidsbeperking van bv 60 of 30.

Is dat niet het geval dan klaag je de wegbeheerder aan.

 

BV financiële constructies waar je zogenaamd slapend rijk van wordt of enorme rendementen mee kunt halen.

Hoppa: verplicht bijsluitertje want het is natuurlijk niet de bedoeling dat mensen zonder gezond verstand daar de dupe van worden.

En heb je al ingelaten met zulke gouden bergen constructies maar geen waarschuwing gehad dan kun compensatie eisen.

 

BV Staatsloterij. Je zit elke maand grof te gokken en je wint geen drol nou dan haal je een gedeelte van je inleg geld terug want de staatsloterij heeft nl een paar jaar gejokt over de win kansen.  Overigens als je wel wat gewonnen hebt kun je ook geld proberen terug te vangen ;)

 

Pech en risico kopen en procederen we af.

 

Nu nog garantie op mooi weer en een gezond en lang welvarend leven voor alles en iedereen..... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, het is maar hoe je het bekijkt. We zijn altijd onderworpen (misschien een vervelend woord, maar wel een feit) aan allerlei wetten. Neem de natuurwetten, je bent een idioot als je de zwaartekracht negeert. En je bouwt je huis niet op drijfzand. Het is ook wel prettig dat er regels zijn over rechts rijden in het verkeer, alleen is die in Engeland net effe anders, maar dat is ook bij wet geregeld. 

 

Toegegeven, er zijn ook veel regels en wetten waarin doorgeslagen wordt. Maar dat komt vrijwel altijd doordat er individuen zijn die proberen zichzelf zwaar te bevoordelen ten koste van anderen, en de mazen van de wet proberen op te zoeken. En dan moet je proberen daar evenwicht in te krijgen en dat gaat weer ten koste van de leefbaarheid.

 

De gulden regel: "Behandel anderen steeds zo, zoals je wilt dat ze jou behandelen" is allang vergeten. Maar het toepassen ervan zou wel een hele hoop wetten en regels overbodig maken.

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je bemoeizucht niet prettig vindt kan het voorkomen dat je zo iets als daglicht of iets anders bespreekbaar wilt stellen

voorbeeld: moet dat nu en zo gesprekken { of zin en onzin }

 

Als men verplicht wordt een zesde vinger aan de hand te moeten hebben of een zevende zintuig ergens in ons brein is een automaatje die logisch kiest toch wel veel handiger gezien het 40 jaar bekende advies de autoverlichting ook overdag te gebruiken

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knipperen doe ik echt nooit want spiegels gebruiken alleen goede bestuurders.

 

Vorige week voor eerst in mijn leven claxon in de auto heel bewust gebruikt "ter afwending van dreigend gevaar":

Een mercedes voor me waar iemand duidelijk met ander dingen bezig was ging langzaam maar zeker richting de linker weghelft met intentie de bocht af te snijden terwijl er tegemoet komend verkeer op frontale ramkoers aan kwam.

 

Bekende ruk aan het stuur en ging allemaal  nog net goed...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...