Ga naar inhoud


Zin en onzin van dagrijverlichting


Checkin

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Jullie komen zeker nooit op de rondweg in Parijs, de Boulevard Périphérique?

Daar rijden motoren met 160 tussen rijen stilstaande auto's.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jullie komen zeker nooit op de rondweg in Parijs, de Boulevard Périphérique?

Daar rijden motoren met 160 tussen rijen stilstaande auto's.

Nee, ik blijf in Nederland. En met 160km/uur lijkt mij dat een kamikaze rijder.

Ik denk dat je het een beetje overtrekt... blijkbaar heb je meetapperatuur

aan boord.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

en we hebben beeld....

 

 

Je begrijpt dat dagrijverlichting overbodig is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen stilstaande auto gezien maar... wel belachelijk uiteraard.

Laat daar geen vergissing over bestaan.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt natuurlijk altijd idioten op de weg. De meeste motorrijders willen 's avonds gewoon in 1 stuk aan de warme prak zitten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als motorrijders stapvoets langs de file zouden gaan, zoals het ook in de regelgeving voorzien is, gaat het wel, maar dat doen ze dus niet... met 50 km of sneller is niet stapvoets.

Aan een kant willen motorrijders als "volwaardige" en "gelijkwaardige" verkeersdeelnemers gezien worden, en dat kan ik begrijpen... dingen als evenveel ruimte op de weg als een auto etc etc, maar aan de andere kant denken ze dat ze beter zijn, en dan maar tussen de filerijders door kunnen racen. Sorry, maar dat ergert me ontzettend. Niet uit afgunst hoor, want mij maakt het niet uit om ergens een half uurtje langer over te rijden als het echt niet anders kan... maar hun gedrag zorgt bepaald niet voor Goodwill.

Zoals ook al eerder geschreven werd, de ontzettende herrie die ze menen te moeten maken, en de vaak veel te hoge snelheid waarmee ze rijden, en dus niet alleen tussen de file door.

 

Wat het probleem met het minder zien van remlichten zou zijn als de achterlichten ook zouden branden bij dagrijlicht, begrijp ik niet goed. Ik dacht dat daarvoor al jaren het verplichte zgn. 3e remlicht, wat meestal bovenaan de achterruit van de auto gemonteerd is, diende. Ook branden remlichten veel feller dan achterlichten.  Wat dan weer wel belachelijk is, in mijn ogen, is al die "moderne fratsen" die ze nu uithalen met die led-achterlichten, door ze in diverse vormen uit te tekenen achterop je auto...  dat hoeft wat mij betreft totaal niet.

Ik heb normale gloeilampen als achter en remlichten, en de tijd dat die nodig hebben om op te gloeien, is echt heel erg snel hoor... of een LED significant sneller oplicht voor het menselijk ook, vraag ik me af.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die is gewoon compleet gestoord en naar dat-ie levensmoe is nog erger een gevaar voor anderen.

Maar, alhoewel in veel mindere mate, op de Boulevard Périférique rijden genoeg van die gekken en vinden er ook zat daardoor de dood. Je schrikt je wezenloos als er weer één veel te plotseling, vanwege het grote snelheinsverschil, ineens in je dode hoek zit.

Mijn ervaring was dat de meest rechtse rijbaan het veiligst was en ook nog eens het beste doorreed. Deze baan wordt nl. vooral gebruikt door in- en uitvoegers. De invoegers gingen allemaal z.s.m. weer verder links rijden, dus baan weer vrij.

 

Ondanks dat ik ook voorstander ben van de autolampen aan in tunnels, is dat eigenlijk wel verplicht in Nederland?

 

En waar denken jullie dan van dagrijverlichting die eruitzien als mistlampen? En/of dat er dan van deze lampen aan/uit gaan bij afslaan?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die is gewoon compleet gestoord en naar dat-ie levensmoe is nog erger een gevaar voor anderen.

Maar, alhoewel in veel mindere mate, op de Boulevard Périférique rijden genoeg van die gekken en vinden er ook zat daardoor de dood. Je schrikt je wezenloos als er weer één veel te plotseling, vanwege het grote snelheinsverschil, ineens in je dode hoek zit.

Mijn ervaring was dat de meest rechtse rijbaan het veiligst was en ook nog eens het beste doorreed. Deze baan wordt nl. vooral gebruikt door in- en uitvoegers. De invoegers gingen allemaal z.s.m. weer verder links rijden, dus baan weer vrij.

 

 

Denk eraan, dat invoegers op de BP voorrang hebben!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als motorrijders stapvoets langs de file zouden gaan, zoals het ook in de regelgeving voorzien is, gaat het wel, maar dat doen ze dus niet... met 50 km of sneller is niet stapvoets.

 

Nou je bent duidelijk niet op de hoogte.

 

https://www.anwb.nl/verkeer/nieuws/nederland/2011/maart/vijf-vragen-over-motoren-in-de-file

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk eraan, dat invoegers op de BP voorrang hebben!

Klopt en als dat er heel veel zijn is het ook niet te doen, maar als het nog enigszins "rustig" is en er zijn dus weinig invoegers, dan kan je juist goed doorrijden op de rechterbaan.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar niet, ze mogen dus maximaal 55 km/u rijden begrijp ik in NL, omdat de file minimaal 45 km/u moet rijden, wil het toegestaan zijn, en dan max 10 km harder. Maar als de file stilstaat, en dat is dus wat ik zeker wist, is het wel gewoon stapvoets, want 10 km per uur is niet echt snel.... en dat doen ze dus niet, vaak stuiven ze tussen een stilstaande file door.

Dan vind ik de Duitse regel een stuk beter... daar mag het dus niet!

En hun voorstel om te bekijken of ze dan over de pechstrook mogen is in ieder geval stukken veiliger dan tussen de auto's door.

 

 

 En/of dat er dan van deze lampen aan/uit gaan bij afslaan?

Dat vind ik compleet gestoord. Gelukkig doet mijn auto dat niet... en als ik ooit een koop die dat zou doen, vraag ik of ze dat kunnen uitschakelen.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sverige

 

Nee, je hebt het nog niet door. Het enige wat geregeld is, is dat het niet verboden is. Alles wat er verder staat is een soort van gentleman's agreement. Bij file houden automobilisten voldoende ruimte voor motorrijders en motorrijders rijden met een verschil van maximaal 10 km/uur er tussendoor.

 

Maar in de wet staat niets. Dus als ik wat sneller er tussendoor ga dan mag dat gewoon.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is het vrij simpel: overdag en 's nachts standaard dimlicht aan, dan zie je genoeg en wordt je goed gezien. En zonder tegenliggers (ook bij 4-baans) 's nachts soms groot licht tot er in de verte iemand opdoemt.

Regelmatig kom ik in regen, schemering en mist (voor mij) mafketels tegen met zo'n vaag 2-tal lampjes voor die je nauwelijks ziet. Levensgevaarlijk.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...