Ga naar inhoud


Zin en onzin van dagrijverlichting


Checkin

Aanbevolen berichten


neen over desbetreffende knelpunten zijn ervaringswaarden bekend

die ons erop bedacht maken maar die onwetende automobilist die uit zierikzee (o.i.d.) komt en op de autoweg Maastricht naar Heerlen afslag Bocholts de bocht neemt STEKENBLIND maakt en deze automobilist mag blij zijn dat hij het er levend doorheen brengt, die Bocht, in de Ochtend met die weerkaatsing van de opkomende zon welke reflecteert op het wegdek

 

en geluid scherm (in dit geval licht scherm) op de berm van de uitrit zou dat voorkomen

 

202 doden sinds 1989 rondom 7:30 zonder medeweggebruikers als deelnemers aan het dodelijk ongeluk

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

De zogenoemde dagrijverlichting bij personenauto’s leidt tot gevaarlijke situaties op de weg.

 

Dat blijkt ook uit diverse reacties van weggebruikers.

 

Ik denk dat bestuurders zich niet realiseren dat zij zélf het dimlicht aan moeten zetten bij slecht zicht of voordat zij een tunnel in gaan.

 

Pas dan branden ook de achterlichten van de auto.

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, maar omdat het mannetje of vrouwtje achter het stuur zich niet aan de regels houdt (als het donker wordt, licht aan), is plots dagrijverlichting slecht???  Ik blijf erbij dat een auto met dagrijverlichting veel beter te zien is... ook op de snelweg, als je wil inhalen... dan zie je de achterliggende auto veel makkelijker dan dat die geen (dag)licht aanheeft.  In Scandinavie is het al tientallen jaren volledig geaccepteerd...  en als de mensen daar het besef hebben om hun licht te ontsteken als het donker wordt, moeten ze dat in Nederland toch ook kunnen aanleren... dat moest "vroeger" overigens ook, en heeft niets met dagrijlicht te maken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kortom, standaard dimlicht aan en iedereen ziet iedereen en tig doden en voor het leven gehandicapten minder. Overduidelijk.

Wie is daar nu op tegen behalve de aso's die 180 rijden in Nederland, met 86 een 85 rijdende vrachtauto inhalen op een 130km weg, rechts inhalen en/of zelden richting aangeven?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer iedereen licht aandoet valt het niet meer op en ben je weer terug bij af.

Op de snelweg dagverlichting is complete verspilling.

Op een polderweg met af en toe zijwegen kan het zinvol zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Weet je, zelf gezond verstand gebruiken lost alles op.

Iets wat steeds minder voorkomt, er wordt steeds meer voor ons gedacht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Op de snelweg dagverlichting is complete verspilling.

 

Daar ben ik het niet helemaal mee eens...  je ziet een auto met verlichting aan, veel beter in je spiegel, als je veilig wil inhalen. Nu weet ik dat in Nederland blijkbaar niemand in zijn spiegels kijkt, want ik zie auto's zich naar een linker rijvak bewegen tussen 2 auto's die eigenlijk al behoorlijk dicht op elkaar rijden...  ik ben altijd verbaasd dat er niet meer ongelukken gebeuren... 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kortom, standaard dimlicht aan en iedereen ziet iedereen en tig doden en voor het leven gehandicapten minder. Overduidelijk.

Wie is daar nu op tegen behalve de aso's die 180 rijden in Nederland, met 86 een 85 rijdende vrachtauto inhalen op een 130km weg, rechts inhalen en/of zelden richting aangeven?

 

Nou zoals eerder gezegd, iedere motorrijder is daar op tegen. Ik val nu minder op!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou zoals eerder gezegd, iedere motorrijder is daar op tegen. Ik val nu minder op!

Blijft een kromme redenering: Alle grauw-grijze auto's op het grijs-grauwe asfalt moeten minder opvallen en daardoor meer ongelukken veroorzaken en krijgen omdat motorrijders anders minder opvallen, enz.

 

Ik anticipeer zoveel mogelijk als ik rij, heeft me een paar keer het leven gered, en ben altijd blij als ik overdag mensen al van ver zie aankomen, motor 1 lichtpunt, auto 2 lichtpunten (of vrachtwagens af en toe tig :crazy::cool: ).

Daar zou elke motorrijder toch in principe ook blij mee moeten zijn, dat hij elke verkeersdeelnemer met zekerheid ziet en tegelijk zelf net als alle anderen goed gezien wordt.

Ook in een woonwijk is het vooral op onoverzichtelijke punten uiterst plezierig, nu omdat je in een flits ziet dat je met een rijdende auto te maken hebt naast de reeksen geparkeerde.

 

Ik ga er bij dit alles vanzelfsprekend vanuit dat je beslist niet 1 van die 180 of 86 km aso's zult zijn en fatsoenlijk rijdt net als het merendeel van de andere motor- en auto-rijders.

Sommige van die 180 km motor- en auto-aso's zie je trouwens goed aankomen. Die scheuren als geschifte macho-egotrippers met groot licht rond, zo van zie mij hier eens aankomen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is geen kromme redenering. Voordat auto's overdag met verlichting gingen rijden reden alleen motorrijders met licht. Doordat nu iedereen met licht rijdt valt een motorrijder minder op want maar 1 lichtje. Jij draait de feiten om.

 

Jij hebt overduidelijk nooit op een motor gezeten. Het maakt mij echt niet uit of auto's met licht rijden. Ik zie ze evengoed wel. De grote vraag is ziet die automobilist mij wel?

 

Ondanks dat ik dubbele koplampen heb is het antwoord toch heel vaak nee.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...