Ga naar inhoud


Formule 1 volgend jaar niet meer bij RTL Television?


Sprietje

Aanbevolen berichten

In Totaal TV is het volgende te lezen:

 

De Formule 1 is voor veel kijkers een reden om de televisie in te schakelen. Satellietontvangst is daarvoor geliefd, maar gratis ontvangst op de Astra 1 kan volgend jaar voorbij zijn.

 

Voor het volgen van de Formule 1-wedstrijden zijn via de satelliet over het algemeen drie mogelijkheden. Ziggo Sport Select, aangeboden in het aanvullend betaalpakket van  CanalDigitaal brengt alle wedstrijden met voor- en nabeschouwingen en trainingen uitgebreid in beeld. Veel satellietkijkers gebruiken liever het gratis signaal dat RTL Television uit Duitsland biedt en een kleiner aantal valt terug op Channel 4 - voor zover die zender de wedstrijden live of integraal mag uitzenden. Het bereik van Channel 4 is in Europa via satelliet een stuk kleiner dan van RTL en Ziggo Sport.

 

RTL onderzoekt bod op rechten

 

RTL Television is voorlopig nog free to air te ontvangen via de Astra-1 satelliet. De zender trok afgelopen weekeinde in Duitsland vier miljoen kijkers met de Formule 1, maar desondanks is het maar de vraag of RTL hier in 2018 mee doorgaat. De vraagprijs voor de nieuwe rechten is veel hoger dan voorheen en RTL twijfelt momenteel of dat het nog waard is. Wel is het zo dat RTL bij de laatste deal ook pas heel kort voordat het seizoen begon tot een deal kwam.

 

Channel 4 heeft in 2018 deel rechten

 

Wie Engels commentaar wil, heeft ook in 2018 nog een optie om free to air de Formule 1-races te bekijken. Maar net als dit jaar geldt dat de Britse zender niet álle races mag uitzenden en sommige ook niet live. Bovendien is voor Channel 4 een meer geavanceerde schotelinstallatie nodig met Astra-2 ontvangst. De race in Monaco van 28 mei is dit jaar in elk geval live op Channel 4 te zien. In 2019 heeft Sky Sports de rechten volledig exclusief in handen.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, als de rechten te veel geld gaan kosten, is het verstandig om ze niet te kopen vind ik. Je mag het budget van de zender niet overmatig belasten om zogenaamde "sport" uitzendingen mee aan te kopen.

Bij het runnen van een commercieel bedrijf weeg je de kosten en de baten af, en neem je een beslissing.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Totaal TV is het volgende te lezen:

 

RTL onderzoekt bod op rechten

 De vraagprijs voor de nieuwe rechten is veel hoger dan voorheen en RTL twijfelt momenteel of dat het nog waard is.

Ook hier zie je de invloed van Ziggo baas John Malone die wil de F1 aantrekkelijker maken voor het publiek,

 

Die invloed van Malone is heel duidelijk, alles wat hij aanraakt wordt onbetaalbaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De betalende HD+ kijker betaald ni

 

RTL zou natuurlijk ook alleen de F1 SD versies uit kunnen zetten (hoeven ze minder te betalen voor doorgifte), want nu duperen ze de betalende RTL HD kijkers.

 

De betalende HD+ kijker betaald niet voor de programma inhoud maar voor de programma kwaliteit. En is zodoende niet gedupeerd. Hij ziet niet meer programma dan de niet-betalende SD kijker.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

ik kijk zonder kaart naar de F1

 

Ik kijk al jaren zonder kaart , op 7°E of 10°E. ;)

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen kaart nodig..kan de World Feed van het F1 zien in onze Ingest Room.. :D Dan patch ik het door naar mijn kantoor en daar kan ik lekker relaxed kijken. In broadcast kwaliteit natuurlijk. Op een klasse 1 monitor.

Of ik ga naar Abu Dhabi en kan het life zien. Aan het einde van het seizoen.  :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb geen kaart nodig..kan de World Feed van het F1 zien in onze Ingest Room.. :D Dan patch ik het door naar mijn kantoor en daar kan ik lekker relaxed kijken. In broadcast kwaliteit natuurlijk. Op een klasse 1 monitor.

 

Hmm.... is dit nu een vorm van intern of extern sharing ? :grin:

 

 

Of ik ga naar Abu Dhabi en kan het life zien. Aan het einde van het seizoen.

 

Wij kunnen op 27 augustus ook live gaan kijken op het mooiste circuit van de reeks , maar zal wel betalend zijn. :)

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee Ton, als je een Ziggo aansluiting hebt is Ziggo Sport HD ftv voor al hun klanten, en zonder kaart te bekijken net als alle regionalen en NPO 1,2,3. HD

 

 

aha, free to view

Nee, je zal eerst je Ziggo abonnement moeten betalen, dus niets FTV/FTA

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...