Ga naar inhoud


Achteruit parkeren, ik erger me er dood aan.


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Calimiteiten?

 

Wij oefenen 1 x per maand een noodtoestand door het brandalarm in werking te zetten. In de liften op de monitoren (Elevideo) is daarvoor een text te zien hoe laat dat is.

Dan wordt van iedereen verwacht snel en zonder paniek naar buiten te gaan, de liften niet te gebruiken en op het meeting point te verzamelen zodat de security weet wie er nog in het gebouw is en wie niet.

Wij hebben parkeermogelijkheid in de garage onder het gebouw en buiten maar iedereen wordt eraan herinnerd niet naar de auto te gaan.

 

Over de Engelse veiligheidsnormen hoeven we het niet meer te hebben na de brand in de London Grenfell Tower.

De Euro 6 norm heeft lang niet iedereen en je moet eens zien wat er voor een rotzooi uit je uitlaat komt, zelfs op een meter afstand bij diesels maar ook benzine wagens.

In de gewassen zitten ook insecten en weet ik veel. Gezond is het in ieder geval niet.

 

Ik kan me aan geen enkele calmiteit herinneren of voorstellen die mensenlevens heeft gered door achteruit in te parkeren op de parkeerplaats.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik neem even een paar voorbeelden hier in de omgeving.

Een Lidl: parkeerplaatsen tegen een muur met coniferen; achteruit en je moet in de coniferen klimmen om in te laden

               parkeerplaatsen met 2 tegenover elkaar; achteruit erin en je kunt niet met je kar bij de achterklep komen als iemand op de 2e plek gaat staan.

Een Aldi: parkeerplaatsen tegen een gaas-keienmuurtje; achteruit erin en je zult je kar op het muurtje moeten hijsen. Wel eerst om het muurtje heen lopen om er van de andere kant op te klimmen.

               Parkeerplaatsen tegen een border met stekelstruiken........

Een Appie: Zie Lidl 1 en Aldi 2

Een Kaufland: Zie Lidl 2

Een Marktkauf: Zie Lidl 2

 

Tenslotte een parkeergarage bij Utrecht waar ik eergisteren was in een spitsmoment: Voor me ging iemand uit een plek, achter me 3 andere auto's en ik zag een 4e om de hoek komen. Kon natuurlijk de anderen ophouden en achteruit hem erin zetten, maar heb gekozen voor snel vooruit zonder de anderen te hinderen.

 

En soms als er alle tijd en ruimte is parkeer ik hem achteruit in. Of als de rijruimte dermate klein is dat vooruit met veel moeite pas kan.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenslotte een parkeergarage bij Utrecht waar ik eergisteren was in een spitsmoment: Voor me ging iemand uit een plek, achter me 3 andere auto's en ik zag een 4e om de hoek komen. Kon natuurlijk de anderen ophouden en achteruit hem erin zetten, maar heb gekozen voor snel vooruit zonder de anderen te hinderen.

 

En behalve dat: je rijdt er voorbij om daarna achteruit erin te gaan draaien en verrassing nummer twee achter je is ondertussen al bezig om er vooruit in te draaien... dus dan maar weer gedwongen doorrijden om een ander plekje te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem even een paar voorbeelden hier in de omgeving.

Een Lidl: parkeerplaatsen tegen een muur met coniferen; achteruit en je moet in de coniferen klimmen om in te laden

               parkeerplaatsen met 2 tegenover elkaar; achteruit erin en je kunt niet met je kar bij de achterklep komen als iemand op de 2e plek gaat

 

En mocht het me toch lukken om achter mijn achteruit ingeparkeerde wagen te staan om in te laden dan wil ik dat in geen geval want wie wil daar staan als de achteruit geparkeerde tegenoverliggende wagen gaat starten met alle troep die tegen mijn broek aanblaast en het risico dat de bestuurder de wagen per ongeluk in zijn achteruit heeft laten staan of zet, start en mij te pletter rijdt tussen de beide auto´s.  

 

Verder zie ik niet graag dat mensen met alle geweld hun winkelkarren langs mijn auto lopen te frunniken om bij de kofferbak te komen. Dat is vragen om krassen.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

En behalve dat: je rijdt er voorbij om daarna achteruit erin te gaan draaien en verrassing nummer twee achter je is ondertussen al bezig om er vooruit in te draaien... dus dan maar weer gedwongen doorrijden om een ander plekje te zoeken.

 

Juist, zo iemand zou ik dus zijn en ga geen enkele discussie aan.

Wel bij het file parkeren en geef de automobilist voor me de ruimte om acheruit in te parkeren.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

In zo'n geval blijf ik rustig voor de open plek staan totdat bij de wachtende(n) achter het kwartje is gevallen en ze op enig moment bedenken dat ze beter door kunnen rijden.
Mijn vrouw stapt ondertussen uit en kan vast aan de boodschappen beginnen. Geen tijdverlies.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doorrijden kan dus niet zolang jij er staat om je vrouw uit te laten en het snel je plek pakken ken ik.

Is me al vaker opgevallen dat sommige rijders van bepaalde Duitse automerken die tactieken toepassen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doorrijden kan dus niet zolang jij er staat om je vrouw uit te laten ...

 

Regelmatig is er wel genoeg plek om er omheen te rijden.

Dan zal zich niet snel een probleem voordoen.

Mensen die vlak achter je gaan staan zodat jij niet meer achteruit kunt rijden hebben vaak niet het geduld langer te  wachten en kiezen dan wel eieren voor hun geld.

Jij bent niet verplicht door te rijden en mag niet achteruit rijden als dat de auto achter je in gevaar brengt.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij je de vrouw laat uitstappen, in parkeervak gaat staan en vervolgens laat gidsen om de auto er achteruit in te krijgen.

 

Jij bent toch niet degene die bij een voetgangersoversteekplaats eerst de (klein)kinderwagen op straat duwt en er dan pas zelf achteraan loopt?

 

Want dat moet er niet bedoelde Duitse merkenrijder aankomen.

 

Dat ... snel je plek (of vrouw) pakken ken ik.

Is me al vaker opgevallen dat sommige rijders van bepaalde Duitse automerken die tactieken toepassen.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij bent toch niet degene die bij een voetgangersoversteekplaats eerst de (klein)kinderwagen op straat duwt en er dan pas zelf achteraan loopt?

 

Nog nooit meegemaakt dat iemand eerst zelf de zebra opgaat en vervolgens achterwaarts de kinderwagen de zebra over trekt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wel, en niet ene keer. In Spanje hebben ze namelijk de nare gewoonte gewoon door te rijden bij een zebra, dus wachten de voetgangers hier in plaats van de autos bij een zebra.

 

Daarnaast kun je hier overal keurig achteruit parkeren en staat vrijwel nooit een muur of iets in de weg, vooruit parkeren wil je niet anders zit er een haastige idioot tegen je aan als je achteruit rijd. Verkeer in Spanje is heel erg gestressed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...