Ga naar inhoud


Achteruit parkeren, ik erger me er dood aan.


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

 

Voor de liefhebbers hier nog een mening en een leuke uitleg.

---------------------------------------------------------------------------------

 

Werknemers moeten achteruit inparkeren
11 maart 2015 om 06:00 door Tjerk de Vries
134a44a18393555f5f3b18226c11302b-1425996

Nederlandse ondernemingen moeten hun personeel verplichten achteruit in te parkeren op bedrijfsparkeerplaatsen, om zo de veiligheid en een goede doorstroom bij incidenten te garanderen. Dit stelt leasemaatschappij Athlon. ”Bedrijven zoals BP en Shell doen dit al, maar andere bedrijven doen er goed aan dit ook verplicht te stellen”, zegt Folkert Ruiter van Athlon.

Nog altijd kiezen werknemers massaal voor de auto als vervoersmiddel voor woon-werkverkeer”. Ondanks de opkomst van alternatieve vervoersmiddelen zijn overvolle parkeerplaatsen bij bedrijfspanden aan de orde van de dag”, zegt Ruiter.

Paniek en chaos

Aanslagen en calamiteiten kunnen dan voor een enorme chaos en paniek zorgen. ”Bij een incident als brand moeten panden en terreinen snel ontruimd kunnen worden. Brandweer en andere hulpdiensten moeten de ruimte hebben en het personeel moet gewoon zo snel mogelijk weg zijn.”

En dat gaat veel minder snel wanneer werknemers ’s ochtends in alle rust hun auto vooruit hebben ingeparkeerd. ”Als automobilisten dan later in haast of paniek snel weg moeten rijden, zorgt dit voor meer risico in een toch al gevaarlijke situatie. Organisaties moeten actief toezien op het feit dat elke auto achteruit wordt ingeparkeerd. Dit bevordert niet alleen de doorstroom in geval van brand of andere noodincidenten, het zorgt ook voor een algeheel veiligere parkeerplaats én minder kosten voor schadereparaties aan bedrijfswagens.”

Het klinkt heel simpel en dat zou het volgens Ruiter ook moeten zijn. Toch denkt lang niet iedereen op deze manier na bij het inparkeren. Velen vinden het ook lastig om achteruit in te parkeren.

Ineens minder ruimte

”Maar het is toch echt veel beter. De ruimte om je auto heen verandert gedurende de dag. Dus als je ’s ochtends je auto hebt neergezet, weet je niet hoeveel ruimte je ’s avonds hebt om weg te komen. De ruimte om te draaien kan wel eens heel erg krap zijn geworden en vooruit rijdend heb je een kleinere draaicirkel. Achteruit wegrijdend heb je te maken met een dode hoek en mis je wel eens een paaltje of een fietser. Of een andere auto.”

 

 

Er zijn al bedrijven die het personeel dwingen de auto ’met de kont naar voren’ in te parkeren. ”Vooral tot de petrochemische industrie is het doorgedrongen. Bij bedrijven met een verhoogd risicoprofiel gebeurt het over het algemeen al, maar iedereen zou het moeten doen”, aldus Ruiter.

 

 

De meest grote onzin die ik gelezen heb.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Want u bent niet bekend met de veiligheidscultuur in de petrochemie?

 

Zonder VCA kom je niet eens het terrein op.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achteruit inparkeren is een macho aangelegenheid. Vooral van medeburgers met een immigratie achtergrond.

Ik lach me rot als ik zie hoe in sommige winkelstraten waar je soms haakse parkeerplaatsen op de straat hebt en sommige slimmeriken willen laten zien hoe cool ze zijn en dan de winkels met openstaande deuren of straat buitencafé´s met hun uitlaatgassen vol blazen.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kijk wel eens uit het raam op 1 hoog bij een familielid, die aan een doorgaande straat woont, waar de parkeervakken haaks op de rijbaan aangelegd zijn.

 

Ik ga er van uit dat dit is gesponsord door de Nederlandse vereniging van schroothandelaren.

 

Wanneer je dan achteruit de hoofdrijbaan oprijdt, is dat letterlijk op de tast.

Je hebt geen enkele mogelijkheid het aanstormende verkeer te zien, wanneer je met de neus van de auto hebt ingeparkeerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heeft parkeren nu weer te maken met macho gedrag? Of is dat enkel in het oosten het geval? Ik ziet hier in iedergeval nergens macho parkeer gedrag, en een beetje nadenkend mens parkeert hier achteruit in want je ziet anders geen hol als je weg wil met hachelijke maar ook gevaarlijke situaties als gevolg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooruit inparkeren lijkt mij logisch, vooral op de parkings van supermarkten. Het gaat veel vlotter om vooruit een haaks parkeervak in te rijden. Je kan vlot bij de koffer bij het inladen, en als je achteruit weer wegrijdt, heb je de vrije ruimte. Welke idioot is bereid om zijn eigen wagen in de prak te rijden omdat je hem even het  - stapvoets - rijden belemmert ? Er zijn nog hoffelijke mensen... Je rijdt toch niet achterwaarts de snelweg op en de meesten zijn blij met het plaatsje dat je vrijmaakt. Bovendien heb je bij je achterwaartse beweging meestal een redelijk zicht op de situatie, tenzij je natuurlijk naast een hoge bestelwagen staat. En hoe vaak gebeurt dit ?

Je kunt evengoed iemand op de zenuwen werken door plotseling te stoppen voorbij de vrije parkingplaats, om dan achteruit in te draaien. In tegenstelling tot het achterwaarts vertrekken uit een parkingplaats, wordt dergelijke intentie vaak niet of te laat begrepen door de achterligger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De parkings van supermarkten zullen per land verschillen, hier parkeer je niet tegen een muur of iets dergelijks maar tegenover een andere auto, achteruit uitparkeren is daarom een extra risico. En wat een dom voorbeeld je geeft achterwaards de snelweg op te rijden wat al helemaal niets met parkeren te maken heeft.

 

Hier is trouwens de kans dat je naast een hoge bestel auto staat 70%, wil je er dan nog even achteruit af? Vragen om problemen want je ziet helemaal niets meer. Meeste aanrijdingen gebeuren dan ook bij het achteruit rijden dus veelal de parkeer plaats verlaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meest grote onzin die ik gelezen heb.

Je doet ons weer versteld staan met je vlijmscherpe analyses :-)

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het gaat ook niet om de parkings van supermarkten.

Ieder weldenkend mens zal voor zichzelf uit kunnen maken waar het verstandig is om achteruit in te parkeren.

Een parking van een supermarkt is niet zo een plek.

 

Een parkeerplaats gelegen aan een drukke verkeersweg is dat wel.

Goed nadenken en je snapt waarom.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo te zien kan mevrouw niet op de spiegels achteruit rijden.

daar zouden ze eens aandacht aan moeten geven

Die Mevrouw is toch niet verplicht gebruik te maken van haar zijspiegels zolang zij maar deftig geparkeerd geraakt is toch alles prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een warme auto stoot minder uit en bij een koude start wegrijden vanuit achteruit inparkeren scheelt het minimaal 1 handeling van afremmen optrekken. Een koude motor onnodig belasten kost slijtage en uitstoot. Net als die talloze drempels veel effect op milieu hebben alsmede rotondes. Electrische wagens is dat nadeel weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...