Ga naar inhoud


Achteruit parkeren, ik erger me er dood aan.


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


Een echte vent parkeert achteruit. Dit komt nog van de tijd  van het wilde westen, je parkeerde je paard toen ook achteruit bij de saloon. Zodat je in geval van ruzie er snel vantussen kan.

 

 

Dus een echte vent gaat er als een haas vandoor als er moeilijkheden komen? Ha Ha Ha,

 

Dat is waarom een ECHTE VENT dus gewoon zijn paard vooruit vast zet. Ten eerste zit er achteraan geen teugel, ten tweede kan hij een klein beetje problemen makkelijk de baas, en ten derde kan hij zo goed paardrijden dat het niet uitmaakt hoe hij zijn paard vastzet!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reed gisteren in een straat met éen richting verkeer waar de parkeerplaatsen niet haaks op de stoep stonden maar onder een schuine hoek van 45° in de rijrichting.

Er waren zelfs daar van die bijzondere slimmerikken die hun auto achteruit tegen het heil in parkeerden.

Ja...prachtig!! Het moet en zal om iedere prijs met barsten en breken achteruit erin. :D :D

Ze hadden ook allemaal een parkeerbon hiervoor. In de Emiraten moet je daarvoor op omgerekend €60 rekenen.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

het blijft gewoon een mode grill.

 

heen en weer rijden en ja hoor opeens staat de auto recht achteruit en de weg maar blokkeren ondertussen.

 

maar wat is het voordeel ervan? je kan toch ook je auto er gewoon in het parkeervak inrijden?

met mijn auto kan ik gewoon achteruitrijden, en heb spiegels aan de kanten en in cabine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei Amager95:

maar wat is het voordeel ervan? je kan toch ook je auto er gewoon in het parkeervak inrijden?

 

Zucht. Bijna 10 bladzijden met uitleg waarom je achteruit moet inparkeren.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het heeft te maken met verkeersveiligheid.

Achteruit inparkeren vanaf een straat waar je deelneemt aan het verkeer en weet wie er achter je zitten is veilig.

 

Vooruit uit het vak rijden geeft je een beter zicht op de verkeerssituatie op de weg als achteruit de weg op rijden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Imo 2 belangrijke zaken;

- het is veiliger om weg te rijden

- je hebt minder ruimte nodig.

 

Op mijn bedrijf zijn gebodsborden geplaatst

een jaar terug met achteruit in parkeren.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei luisteraar:

Indien mogelijk parkeer ik altijd achteruit in.

Twee keer mee gemaakt bij achteruit uitrijden dat  iemand mij (per ongelijk ?) aanrijd terwijl

ik een landrover en een hummer heb waar je geen zicht hebt bij achteruit rijden.

Mijn verzekering heeft de aanrijdende partij ook nooit betaald.

en zo een achter uit rij camera ?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is een hulpmiddel, maar het is moeilijk om op een 2D scherm afstand en snelheid te schatten.

Met een achteruit rij camera is het handiger om achteruit in te parkeren, dan dat je achteruit een rijbaan op rijdt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als er één koningsvoorbeeld is dat bewijst dat generaliseren ALTIJD FOUT is is het deze wel. Wat een mengsel van waarheden en onzin! 

Zou het niet zo zijn dat de meeste mensen zo parkeren zoals het op die plek het beste uitkomt? Om maar een paar voorbeelden te noemen:

- Bij een supermarkt parkeer je achteruit in wanneer er een stoep (naar de winkel) is zodat je met je karretje vol boodschappen niet de stoep af op de rijweg moet gaan staan maar als de parkeerplaats op een muur eindigt doe je dat uiteraard niet.

- Als je weet dat er een risico is dat je later bij het uitrijden onmogelijk zeker kunt weten of er misschien op het kritieke moment bij het uitrijden een kind langs komt lopen of fietsen dan parkeer je zeker achteruit in.

- Als je weet dat het donker zal zijn als je weer wegrijdt dan is het doorgaans ook slimmer om achteruit in te parkeren, vooral als er links en rechts van je ook auto's geparkeerd staan.

- Maar als je het verkeer enorm belemmert bij het achteruit parkeren dan schuif je vooruit in.

- Maar dat betekent meestal dat je toch nog een keertje op en neer moet omdat je zelden zo'n royale bocht kunt maken dat je meteen keurig recht staat. Iemand die net aan komt riden verwacht zoiets niet en dan maak je het feitelijk eerder gevaarlijker dan niet.

 

Nou ja, zo kun je nog wel een tijdje doorgaan. Waar ik me steeds weer over verbaas is de grote hoeveelheid mensen die het presteren om ook op zeer drukke wegen doodleuk even naar de linkerkant van de weg te zwerven om daar tegen het verkeer in te parkeren. Bloedlink als je dan weer weg moet en dan wel tegenliggers aan je eigen kant maar niet zo gemakkelijk wagens die dezelfde kant opgaan als jij wilt kunt zien. Toch wordt het enorm veel gedaan.

 

In veel landen krijg je daar trouwens een fikse bekeuring voor. In de VS heb ik er op een hele gekke manier een boete voor gekregen: een parkeerboete die onder de ruitenwisser was gestoken terwijl ik op de (brede) oprit van het huis van mijn schoonouders stond. Privé terrein dus. Op navraag bleek dat dat voldoende zou aantonen dat ik "tegen het verkeer in" had gereden bij het parkeren. Het doldwaze was dat de weg eigenlijk te smal was waardoor je feitelijk half van de weg af moest bij een tegenligger om die voorbij te laten gaan dus er feitelijk geen sprake was van een "rechtshouden". Maar goed, er hielp geen moedertjelief aan en de boete moest betaald ook al stond hij niet op gemeentegrond. Eerlijkheid gebiedt me overigens wel om toe te geven dat ik gezien de plek waar de oprit stond er inderdaad tegen de rijrichting in op was gereden. Maar of de manier van mijn schoonouders - het gewoon achteruit de weg oprijden - zo slim was? De weg maakte één huis verder een scherpe bocht naar links dus je kon nooit weten of er iemand ondanks de geringe wegbreedte toch ineens met forse snelheid de hoek om kwam. Het kwam voor...

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...