Ga naar inhoud


Achteruit parkeren, ik erger me er dood aan.


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Mensen ik moet weer even wat gal spugen...stoom afblazen.

 

Vandaag na het boodschappen doen met de familie rijdt er zo´n witte jurk voor me in een dikke bak en stopt plotseling. Ik vol in de pedalen en sta vlak achter hem stil. Gaat er ineens de garage deur langzaam open rechts van me. Ik begreep toen de bedoeling: die l*l wilde er achteruit in en ik stond dus in de weg.

Die witte jurk uit de auto om me duidelijk te maken dat ik achteruit moest rijden om plaats te maken zodat hij achteruit zijn garage in kon.

Dat vond ik dus helemaal geen goed idee en er ontstond een verbale discussie op Drs.IJzerbout niveau.

Uiteindelijk is die lul een paar meter naar voren gereden zodat ik er langs kon en er hadden zich al weer heel wat auto´s achter mij opgesteld die begonnen te toeteren etc.

 

Wat mij totaal irreteert, zijn automobilisten die het voor geweldig slim vinden om achteruit in te parkeren in bijvoorbeeld een parkeergarage of op een parkeerplaats.

Ik vind dit gewoon oerdom want je blokkeert er onnodig andere automobilisten mee totdat jij -slimme gozer- eindelijk die wagen achteruit in een parkeerplaats gefrunnikt hebt.

Hier in de Emiraten schijnt het zo te zijn dat vooral de Arabieren dat cool vinden.

Maar als ik in D of NL ben dan valt mij op dat de Turken er ook een handje van hebben. (sorry...niet mijn bedoeling om de Turkse lezers hier te beledigen).

 

Wat vinden jullie van deze in mijn ogen onhebbelijkheid...dat achteruit parkeren.

 

  • Like 3

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


wanneer ik de kans heb hem achteruit in te parkeren doe ik dat altijd omdat het met het wegrijden veel veiliger is, je ziet voor je wat er gebeurd. Wanneer er veel verkeer achter me zit op de openbare weg parkeer ik voorruit in. Op een parkeer terrein altijd achteruit in parkeren want dan moeten ze achter me maar even wachten.

  • Like 1

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achteruit parkeren wordt gezien als stoer mannelijk. Ik kijk wat het meest praktisch is op het moment en parkeer dus vrijwel altijd vooruit in. Kost bij het wegrijden iets meer tijd, maar spullen in de achterbak inladen gaat meestal weer veel makkelijker.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daarom sta jij dus altijd scheef in de parkeervakken. Je hoort altijd achteruit in te parkeren. Zo heb je het ook geleerd.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met achteruit parkeren bedoel ik niet parkeren evenwijdig aan de weg. File pareren dus.

Ik bedoel dus haaks op de weg een parkeerhaven in.

Er staan vaak in Duitsland waarschuwingsborden om niet achteruit te parkeren vanwege de vlekken van uitlaatgassen op de muur, voor de planten en struiken (uitlaatgassen).

Ook zie je vaak dat de putz kapot is gereden door de slimme uiteruitrij parkeerders die tegen de muur gereden hebben.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik parkeer altijd achteruit waar het mogelijk is en dat maakt het terug vertrekken een stuk makkelijker en veiliger.

PS als je achter iemand plots moet stoppen wil dat in de meeste gevallen zeggen dat je niet genoeg afstand hebt gehouden.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was meer dan voldoende afstand. Maar normaal gesproken geef je richting aan of laat je alarmlichten aan en uit gaan.

Plotsklaps stoppen is not done. Daarvoor heb je indicators.

Mij ergert dat een achteruit parkeerder de doorgang loopt te blokkeren voor andere deelnemers. En uit de parkeerhaven kom je achteruitrijdend net zo goed. Ik zal de laatste zijn die dan niet stopt en je de ruimte geeft mocht ik er toevallig aankomen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achteruit inparkeren is gewoon goed, je rijd natuurlijk sneller weg en als je er achteruit weer uit moet, de mensen die slecht inparkeren, hebben dan een dubbel probleem.

Als ik in de stad rij, reed, met een aanhanger zet ik die ook altijd achteruit weg en daarna de auto (of bus), maar ja je hebt er natuurlijk wel personen bij waarvan je denkt dat die maar beter in een weiland kan gaan parkeren.

Nu wil ik natuurlijk niet al te veel afgeven op de slechte rijders maar soms is het niet anders, en het leuke is dat er ook parkeerplaatsen "bezet" worden gehouden.

 

post-51681-0-92399100-1498843503.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Drs Ijzerbout , je schrijft : Gaat er ineens de garage deur langzaam open rechts van me.

Veronderstel dat die "dikke bak" daar vooruit in gereden was , hoe makkelijk denk je dat eruit rijden de volgende keer is ?

De chauffeur heeft dan weinig zicht op wat er op de weg aankomt , waarschijnlijk is dat de reden om er achteruit in te parkeren .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je komt aanrijden heb je overzicht over het verkeersbeeld, en kan je op dat moment beter achteruit inparkeren.

Bij het wegrijden loopt er niemand eerst een rondje om de wagen om te zien of er geen obstakels in blinde hoeken aanwezig zijn.

 

Daarom kan je beter vooruit wegrijden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van mijn rij instructeur geleerd dat achteruit parkeren veel veiliger is en door de jaren heen heb ik ook gemerkt dat gelijk kunnen wegrijden in plaats van achteruit steken veel veiliger is. Je moet echter wel op tijd richting aan geven als je achteruit parkeert en daar ontbreekt het nogal eens aan.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij ergert dat een achteruit parkeerder de doorgang loopt te blokkeren voor andere deelnemers.

En uit de parkeerhaven kom je achteruitrijdend net zo goed. Ik zal de laatste zijn die dan niet stopt en je de ruimte geeft mocht ik er toevallig aankomen.

 

Dan kun je net zo goed even blijven wachten als diezelfde auto achteruit  inparkeert.

 

Hinderen mag namelijk in het verkeer, in gevaar brengen niet.

Los daarvan hoort de bestuurder (Arabier, Griek of niet) de bedoeling wel duidelijk kenbaar te maken. Al is dat wat lastig als de auto achter hem (of haar) dat niet meteen kan snappen.

Dit lijkt het mij duidelijker als iemand achteruit een open parkeerplek in wil dan wanneer deze plotseling stopt en stil staat na een nog dicht hek of garagedeur. Inzicht noemen we dat.

 

Je moet echter wel op tijd richting aan geven als je achteruit parkeert en daar ontbreekt het nogal eens aan.

 

Richting aangeven is in het algemeen iets dat bij nogal wat automobilisten in de vergetelheid is geraakt.

Ik zal Belgen niet speciaal noemen want Nederlanders kunnen er ook wat (= weinig) van.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook zie je vaak dat de putz kapot is gereden door de slimme uiteruitrij parkeerders die tegen de muur gereden hebben.

De putz?

  • Like 2

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

putz -> muurbekleding. In DE hebben gebouwen meestal een soort van stuc laag aan de buitenkant.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...