Ga naar inhoud


Achteruit parkeren, ik erger me er dood aan.


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Heb je dan geen ramen in je auto?

Natuurlijk heb ik ramen in mijn auto, maar wanneer ik met de neus naar de stoep geparkeerd sta, en links en rechts van mij andere auto's geparkeerd staan, heb ik slecht zicht op het verkeer op de hoofdrijbaan.

Mijn wagen is 5 meter lang, er moet dus eerst 2 tot 3 meter auto op de weg staan, voordat ik vrij zicht heb.

Op de hoofdrijbaan achteruit inparkeren geeft mij zicht op wat er op dat moment voor verkeer rijdt.

Bij het vooruit uitrijden heb ik veel beter zicht op wat er dan op de hoofdrijbaan gebeurt.

 

En ter info, wanneer je achteruit rijdend de hoofdrijbaan op rijdt, en het komt tot een aanrijding met verkeer op de hoofdrijbaan, zal de rechter aangeven, dat je alleen met voldoende zicht uit had mogen parkeren.

De schade is voor jouw rekening.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Sjaak moet de bijdrage waar hij op reageert nog maar eens nalezen.

Er wordt alleen aangegeven dat drempels een negatieve invloed hebben op het verbruik en de uitstoot van je wagen, door het afremmen en weer optrekken wat de drempel veroorzaakt.

 

Dus net zoals een koude motor extra verbruik oplevert, zorgen verkeersdrempels ook voor extra uitstoot en fijnstof.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak je moet goed lezen wat ik bedoel. Net als schrijf ik. Vooruit inparkeren kost overal meer uitstoot en ook meer gevaar bij vertrekken van de plek. Dat suffe argument van ff parkeren gaat milieutechnisch gezin niet op inderdaad en ook praktisch niet. Tenzij je een Tesla Porsche of oude Skoda hebt bijvoorbeeld. Het feit dat je die uitzondering noemt zegt al dat je op gebied van milieu overstag bent van het andere parkeren?....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sjaak, lees alles nog eens rustig door, dan kom je er wel achter.

 

Wanneer ik met een koude motor wegrij in de rijrichting verbruik ik veel minder brandstof, dan wanneer ik met een koude motor eerst langzaam achteruit moet rijden, en daarna de wagen tot stilstand breng, de rijrichting verander en daarna vooruit wegrijd.

Een koude motor vervuilt het meest, en het verbruik is hoog, vooral op het moment dat je stilstaat.

 

Het is maar een beetje benzine, maar vele kleine beetjes vullen een tanker.

 

 

Wanneer ik bij het inparkeren achteruit inparkeer zal de motor warm zijn , minder verbruiken voor die handeling en minder ongewenste stoffen uitstoten.

 

Is het nu duidelijk voor je?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zeker niet bezig met het milieu. Zolang men in grote landen als China en India daar weinig aan doet met miljarden aan mensen dan heeft die paar miljoen hier geen enkel nut. Thuis maar braaf alles scheiden en bij bedrijfen alles op de grote hoop...jaja. Dan komt er de gestapo langs om de containers te checken en kan je een waarschuwing krijgen of een boete. Halleluja!

Cees legt precies uit hoe het zit. Ook de auto stationair laten draaien in de winter en eerst je ruiten krabben is zo'n voorbeeld. Gigantische slijtage is dat voor je motor. Start en stop systeem hetzelfde verhaal. Remmen voor drempels is het af laten nemen van opgewekte energie die weer opgewekt moet worden. Belasting voor je schokdempers, je banden, versnellingsbak enz. en als je pech hebt voor je rug (chauffeurs kom er maar in). Die onderdelen kosten allemaal energie om te maken. 

 

Een ander voorbeeld is ook allemaal de lampen aan overdag. Enorm slecht voor milieu allemaal. Zo kan je nog wel even doorgaan. Ben zelf absoluut geen milieufreak hoor maar heb zo me gedachten erover.

Je moet in deze groter denken, miljoenen keer x en dan heeft het wel effect. Miljoenen auto's die overdag verlichting voeren x 4 lampen maal zoveel uur enz. Die lampen moeten gefabriceerd worden, hebben beperkt aantal branduren enz. Gaan onnodig op aan branduren overdag bij zelfs mooi weer. Dat is hoe ik het zie natuurlijk. Zie je me niet overdag of beginnen mensen te seinen omdat ik ze niet aan heb dan is dat voor mij een teken dat het goed zit want ze hebben me zelfs zonder lampen gezien. Bovendien is het verstandig om tussen de witte lijnen te blijven rijden.

Is ook weer andere discussie trouwens.

 

Ik snap dr. Ijzerbout zijn redenering goed en uiteraard snap ik die ergernis bij hem. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

zo te zien kan mevrouw niet op de spiegels achteruit rijden.

daar zouden ze eens aandacht aan moeten geven

Zo is het mij destijds ook geleerd, achteruit rijden en over je schouder kijken. Nu hangt het van de situatie af of ik op de spiegels achteruit rijd of dat ik over mijn schouder kijk. En ja, als ik de gelegenheid heb parkeer ik bij voorkeur achteruit in.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toen bestonden er nog geen achteruit rij camera's en monitoren in het dashboard. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die van mij projecteert de sporen op de monitor hoe de wagen zal rollen, afhankelijk van de stuurstand.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik verkeerd ? De meeste moderne auto's die automatisch dus zonder handen aan het stuur parkeren doen dat gewoonlijk achteruit , dat heeft toch zijn reden ?

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De parkings van supermarkten zullen per land verschillen, hier parkeer je niet tegen een muur of iets dergelijks maar tegenover een andere auto, achteruit uitparkeren is daarom een extra risico. En wat een dom voorbeeld je geeft achterwaards de snelweg op te rijden wat al helemaal niets met parkeren te maken heeft.

 

Hier is trouwens de kans dat je naast een hoge bestel auto staat 70%, wil je er dan nog even achteruit af? Vragen om problemen want je ziet helemaal niets meer. Meeste aanrijdingen gebeuren dan ook bij het achteruit rijden dus veelal de parkeer plaats verlaten.

Er staat eigenlijk dat, als je achterwaarts een parking verlaat op een supermarkt, je toch niet een snelweg oprijdt. Hiermee bedoel ik dat iedereen op een supermarkt-parking traag rijdt...

 

Wel iets geleerd : in Spanje rijdt dus 70% van de bevolking met een bestelwagen :)

Ik kom ook wel eens aan de Costa Blanca hoor !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zei niet dat 70% in een bestel auto "rijd" dat maak jij ervan. Het zijn er wel veel maar niet zoveel waaronder ik zelf :) Bij parkeer plaatsen van supermarkten kom je veel eerder bestel auto´s tegen, altans tegenwoordig wel waardoor de kans erg groot is dat je er naast staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Op het terrein van mijn bedrijf (Nieuwegein)

staan gebodsborden om achteruit in te parkeren.

(vooruit wegrijden geeft minder chaos dan achteruit)

 

Voorts geldt als je achteruit rijdt je zicht houdt op

beide (achter)zijkanten van je auto met je spiegels

en zo strakker kunt parkeren.

Bij vooruit rijden heb je totaal geen zicht op de

beide (voor)zijkanten van je auto.

 

Daarnaast kun je sowieso achteruit gemakkelijker/

flexibeler manoeuvreren.

 

En als laatste argument (geldt voor mijn auto) dat

ik alleen sensoren heb aan de achterkant. Dus je

kunt je auto dieper in het parkeervak zetten.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...