Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

41 minuten geleden, ceesv zei:

Sorry Eduard, appels en peren.

 

Quote

 

Maar geloven, dat de mens hier invloed op heeft, afgezien van het brandje stichten, is grootheidswaanzin.

(Mijn mening!)

 

Heb je de temperaturen in dit deel van Australië van alleen al de laatste maand gezien? Niks "natuurverschijnsel". Nog nooit vertoond, en duidelijk rechtstreeks te herleiden naar menselijk handelen. De ruime meerderheid van de wetenschappers ondersteunt die conclusie ook. Een nog nooit vertoond tempo in vernieling van de habitat kan alleen door de mens worden gedaan. De natuur wordt geamputeerd doordat al haar natuurlijke herstelmiddelen (Waar jij zo op rekent.) gelijk worden geëlimineerd. 

 

"Brandje stichten" lijkt me toch iets anders dan hele continenten in de hens. Zuid Amerika, Australië, de poolgebieden,alle grootschalig in de fik.  Bij de definitie van een "brandje" heb ik kennelijk een wezenlijk andere voorstelling dan jij. En dan hebben we het nog niet over die extreem langdurige hitte- en droogteperiodes die per seizoen erger worden en waar het eind niet in zicht lijkt te zijn. Nog hoger dan 50 graden Celsius in Nederland dan maar?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Nog een iets andere kijk op de bosbranden in Australië

https://www.telegraaf.nl/nieuws/979622948/australische-vuurzee-opgepookt-met-groen-beleid

 

Komt erop neer, dat er geen bosbouw beheer meer gedaan wordt, waardoor het bos extra brandbaar wordt.

Quote:

Zo uniek, aldus Underwood, is de droogte niet. Dat het nu uitloopt op massale bosbranden, is te wijten aan het groene veto op traditionele brandpreventie.

en

Underwood: „De groenen kregen steevast meer invloed op het beheer van onze bos- en natuurgebieden. Veel bossen zijn nu gesloten voor publiek en het preventief branden is vrijwel gestopt. Met één belangrijk effect: onze bossen liggen boordevol licht ontvlambaar materiaal.”

Het preventief en beheerst laten branden van de bossen in de koele periode zou volgens de natuurbeschermers de diversiteit van het bos aantasten.

 

Dhr. Underwood is een gelauwerde vuurbestrijder en voormalig directeur Conservation and Land Management, iemand met ervaring en die wet waarover hij het heeft.

 

De "groenen" in Australie stellen nu voor om als preventie de kolenmijnen te sluiten!

 

Ik heb maar een conclusie, laat het beheer over aan mensen die er verstand van hebben, al die zogenaamde natuurbeschermers bedenken regels die alleen maar averechts werken!

Mensen, nogmaals, ga zelf op onderzoek uit, lees de documentatie en laat je hersens zelf werken.

En doe niet elk geluid wat niet in je straatje past af als, ik citeer @luisteraar,

Jou mening kennen we na mij de zindvloed iedere wetenschapper heeft ongelijk behalve ceesv

 

Een eigen mening ontbreekt in bovenstaande tekst.

 

 

 

 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
14 minuten geleden, luisteraar zei:

Je vergeet wel 1 ding voeger bestond er geen bosbeheer en groenen en toen waren er geen

grote branden ,je zoekt een zondebok

 

Kijk Luisteraar, je bewijst wederom mijn punt.

Je roept weer iets zonder kennis of onderzoek!

 

Uit het door mij geciteerde artikel:

Aboriginals hadden al de gewoonte stukken bos preventief te blakeren in koele maanden. Zodat de hoeveelheid ’brandstof’ beperkt bleef en het vuur tijdens droge zomers niet uit de hand liep. Toen ontdekkingsreiziger kapitein Cook in 1770 langs de oostkust (waar Sydney ligt) voer, schreef hij in zijn logboek: ’We zagen rook overdag en vuur bij nacht.’

 

Denk eens na over het mechanisme van die branden, en hoe je de invloed kan beperken.

Zelfs in Nederland kent men in bossen het begrip brandgangen!

Eeuwenlang heeft met op verschillende manieren ervoor gezorgd dat bosbranden niet uit de hand liepen.

Underwood zegt daarover het volgende:

Tussen 1950 en 2000 deden wij als parkmanagers exact hetzelfde. Onze flora en fauna zijn goed berekend op regelmatige, beperkte brandjes.”

 

Na de eeuwwisseling zorgde de groene natuurbeschermers ervoor dat die werkwijze verboden werd, onder het mom van schade aan bio diversificatie.

een bewoner die 250 bomen rond zijn huis omhakte als buffer bij een eventuele brand werd veroordeeld tot een boete van $ 100.000,-

En nu geven diezelfde milieu beschermers de schuld voor het uit de hand lopen van die bosbranden aan de klimaat verandering?

Denk een goed na en trek je eigen conclusie!

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ceesv zei:

Kijk Luisteraar, je bewijst wederom mijn punt.

Je roept weer iets zonder kennis of onderzoek!

Ik doe geen onderzoek dat wordt door betere deskundigen gedaan ik

constateer alleen.

Neem midden europa door de gemiddelde temperatuur stijging voelen de

borkenkever zich hier lekkerder tot voor kort waren ze voornamelijk in de zuidelijke landen.

Door die kever sterven de bomen en wordt droog hout wat goed brand.

Als je een openhaard hebt weet je dat bij het aanmaken van vers vochtig hout het slecht aan het branden kan krijgen.

Dus meer brandgevaar door droge dode bomen veroorzaakt door klimaat verandering.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vroeger werd dood hout uit de bossen verwijderd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, catw zei:

En ook nog wat regen.

oude school kameraad in Brisbane wonende, had me ook al fijne kerst gewenst met een opluchting over de regen in zijn stem verborgen aan de telefoon

gelukkig voor hen

 

 

9 minuten geleden, luisteraar zei:

Borkenkaever is een bastkever

die zijn al eeuwen gast in de middel Europese bossen omdat er naaldhout aanplant is en ze zijn hun natuurlijke vijanden kwijt

insecteneters sterven in Europa

 

het weer is mooi grijs

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier, op mijn meer zuidelijk gelegen habitat (45. breedtegraad) schijnt de zon.

Bij zonsopgang was het 3 graden, op dit moment is de ochtend nevel opgetrokken en is het 8,3 graden.

Mijn 800 km noordelijk gelegen habitat meldt mijn weerstation voor afgelopen nacht een minimum temperatuur van 7,4 graden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...