Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

In elk geval is de door mij voorspelde witte kerst, geheel uit mijn duim gezogen voorspelling zoals gezegd, niet uitgekomen.

...wat was te verwachten natuurlijk. :)

Waar ik overigens wel gelijk in heb gekregen, is grote hoeveelheid stof en andere ellende van natuurrampen wat in de atmosfeer is gekomen.

Dit uit zich in het zogenoemde 'ochtendrood' of 'avondrood' .

Vanmorgen was de lucht behoorlijk rood gekleurd, iets wat in de wintermaanden niet vaak voorkomt in europa.

 

Ik verwacht daardoor een frisse winter, of slechte zomer..

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, drz zei:

In Nederland schijnt het zo te zijn dat de hardst schreeuwende minderheid haar zin krijgt, terwijl de nuchtere meerderheid moet lijden onder dit soort lieden.

heb je der ook voorbeelden van?

ik wel als tegengestelde van jou bewering:

Een kleine groep die de rechters onze wetten laat toetsen, welke de meerderheid van de eerste kamer heeft besloten (de wetgeving) die door ons als kiezer in het zadel zijn geholpen, is 100% democratisch en ze hebben niet eens geschreeuwd; gewoon een rechtszaak begonnen met correcte argumenten en feiten. En gewonnen!

Ga maar lekker huilen in je kluizenaarsgrotto.

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden, drz zei:

In Nederland schijnt het zo te zijn dat de hardst schreeuwende minderheid haar zin krijgt, terwijl de nuchtere meerderheid moet lijden onder dit soort lieden.

 

31 minuten geleden, Tonskidutch zei:

heb je der ook voorbeelden van?

Eh, zwarte piet

Eh, voorjaarsvakantie i.p.v. paasvakantie

Eh, deze maand nog, feestbrood i.p.v. kerststol.

Eh, negerzoen.

Eh, die trein, geen beste dames en heren meer maar beste (iets gender neutraal)

Bestaat dat eigenlijk gender neutraal? Lijkt mij een zichzelf tegensprekende benaming.

 

Het sluipt langzaam, stapje voor stapje in onze samenleving.

 

Onder de kerstboom lag dit jaar een kettingzaag, gisteren meteen een boom omgezaagd.

Zou goed voor het klimaat zijn.

 

Zat er meteen vanochtend ijs op mijn voorruit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Tonskidutch zei:

heb je der ook voorbeelden van?

ik wel als tegengestelde van jou bewering:

Een kleine groep die de rechters onze wetten laat toetsen, welke de meerderheid van de eerste kamer heeft besloten (de wetgeving) die door ons als kiezer in het zadel zijn geholpen, is 100% democratisch en ze hebben niet eens geschreeuwd; gewoon een rechtszaak begonnen met correcte argumenten en feiten. En gewonnen!

Ga maar lekker huilen in je kluizenaarsgrotto.

Waar heb jij last van? 😂

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ceesv zei:

Eh, zwarte piet

Eh, voorjaarsvakantie i.p.v. paasvakantie

Eh, deze maand nog, feestbrood i.p.v. kerststol.

Eh, negerzoen.

Eh, die trein, geen beste dames en heren meer maar beste (iets genderneutraal)

Bestaat dat eigenlijk gendernetraal? Lijkt mij een zichzelf tegensprekende benaming.

 

Tja...

ik heb er zelf geen moeite mee om al die iets minder discutabele termen en woorden die we nu "moeten" gebruiken toe te passen.

Ben echter niet foutloos en dat zal ook niet foutloos worden zonder elektroshocks.

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo is het, Luisteraar.  Even een incident uit het verleden of een plek op aarde waar het even "normaal" lijkt, is geen basis voor losse gissingen of conclusies. Of om de ogen te sluiten en de andere kant op te kijken.

 

Canada gerust? Welnee.

https://www.cbc.ca/natureofthings/blog/how-climate-change-is-already-affecting-canada

 

Californië heeft zeer te leiden onder klimaatsverandering. Een incidenteel sneeuwbuitje verandert er niks aan:

https://en.wikipedia.org/wiki/Climate_change_in_California

 

En ook in Ijsland gaat het helemaal mis:

https://www.nytimes.com/2019/08/09/business/iceland-ice-melt-global-warming-climate-change.html

 

Als er iets duidelijk wordt, is dat het verschijnsel over de gehele wereld te zien is, en in een weergaloos tempo.

 

Maar we kunnen natuurlijk altijd de ogen sluiten en incidenten als bewijs aanvoeren tegen de algemene tendens in.

 

Verder zou ik niet weten hoe je de schuinstand van de aarde in verband kunt brengen met global warming. 

(Nog even los van een totale vernieling van de habitat en uitputting van de hulpbronnen door de mens.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Eduard, ik hoop niet dat je gaat doorslaan en net als je eventuele voorganger ook in een winkelcentrum in Alphen op onschuldige mensen gaat schieten!

Je begint een beetje een risico te worden voor je omgeving.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft te maken onder welke hoek de zon op de aarde schijnt en warmte reflecteert (land of zee) en van invloed is op de hogere luchtstromingen. 

 

Global warming is een complete HOAX. Geen mens die weet hoe warm het een paar honderd jaar terug was en al zeker niet elders op de wereld, nu wel door internet. Vroeger was het sprookje dat er meer kinderen geboren werden met volle maan......wat bleek, doordat iedereen daar op lette gingen we daarin mee, uiteindelijk weten we dat het niet zo is natuurlijk. Precies hetzelfde nu met dat weer enz. enz. 

 

Geen mens die weet hoe warm of koud het over 2 jaar zal zijn.

Bovendien: vele meetstations zijn erbij gekomen in meer stedelijk gebied, nogal wiedes dat die andere waarden geven gemiddeld icm landelijke meetstations...

 

Dat we de boel uitputten is wel aan de orde en gevolg van 24 uurs economie icm overbevolking, internet, dikker wordende bevolking enz. Daar is zeker wat aan te doen allemaal. 

 

Bovendien: jij haalt je berichten van gemanipuleerde fake nieuws propaganda media die ons allen eenzijdig de zaken laten geloven en manipuleren, net als dhr. Gore met zijn praatjes.

 

Jammer dat velen er met de ogen open intrappen.

 

aangepast door erwinnaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, erwinnaar zei:

Bovendien: jij haalt je berichten van gemanipuleerde fake nieuws propaganda media die ons allen eenzijdig de zaken laten geloven en manipuleren, net als dhr. Gore met zijn praatjes.

Kan je  een paar linkjes van wetenschappelijke sites posten zodat we

de juiste bronnen hebben ?

Ik ken maar 1 site klimaatgek.nl die ik niet vertrouw

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
9 minuten geleden, luisteraar zei:

Ik ken maar 1 site klimaatgek.nl die ik niet vertrouw

Niet vertrouwt of niet begrijpt?

 

Noor van Andel geeft een aardig onderbouwd model van de aard thermostaat, die kan je inderdaad terug vinden op een site als de klimaatgek.

Ook die bos beheerder in Australië geeft een met argumenten onderbouwde verklaring waarom er op dit moment grote bosbranden zijn.

 

Zelf monitor ik sinds 10 jaar de meteorologische waarden in mijn leefomgeving, dat geeft aardig wat informatie.

Ik kan maar een conclusie trekken, men loopt achter incidenten aan, maar niet achter feiten.

 

Lees zoveel mogelijk informatie, en trek met het gezonde verstand en een brede algemene ontwikkeling in je bagage je eigen conclusie.

 

Die brede algemene ontwikkeling is het grootste probleem, ouderwets degelijk onderwijs moet je zoeken met een kaarsje.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, ceesv zei:

Noor van Andel geeft een aardig onderbouwd model van de aard thermostaat, die kan je inderdaad terug vinden op een site als de klimaatgek.

Ja de aarde heeft een zelf regulerend systeem ,hij regelt het nu zo door de gemiddelde temperatuur te laten stijgen

om in balans te blijven.

 

17 minuten geleden, ceesv zei:

Ook die bos beheerder in Australië geeft een met argumenten onderbouwde verklaring waarom er op dit moment grote bosbranden zijn

Er zijn meer stemmen die zeggen dat door de langdurige droogte de bossen dor zijn en sneller kunnen gaan branden.

 

17 minuten geleden, ceesv zei:

Zelf monitor ik sinds 10 jaar de meteorologische waarden in mijn leefomgeving, dat geeft aardig wat informatie.

Ik kan maar een conclusie trekken, men loopt achter incidenten aan, maar niet achter feiten.

Jou meetstation is een zandkorrel in de aantal andere meetstations.

 

17 minuten geleden, ceesv zei:

Lees zoveel mogelijk informatie, en trek met het gezonde verstand en een brede algemene ontwikkeling in je bagage je eigen conclusie

Informatie en andere sites zijn welkom voor bijscholing ,ik luister niet naar 1 boek

 

17 minuten geleden, ceesv zei:

Die brede algemene ontwikkeling is het grootste probleem, ouderwets degelijk onderwijs moet je zoeken met een kaarsje.

 

Gelukking val ik nog onder de opleiding van het ouderwets degelijk onderwijs

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...