Jump to content
ceesv

Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3

Recommended Posts

Vanochtend de dichtgevroren ruiten van de auto schoon gekrabt.

Het is mistig bij -3 graden vorst.

De barometer staat nu op 1042 hPa.

Barometer op het moment van schrijven 1017, dat zal in het echt rond de 1038 liggen gezien de afwijking.

Temperatuur vannacht -2.5, nu -1.5.

Witte zonnepanelen, witte autoruiten, gras wit en eigenlijk alles wit. :)

...ik mis alleen de sneeuw nog.

De barometer hier 1039 en deze morgen + 1.5°, nu  +2.3° en lichte mist, waar de zon nu probeert door te breken.

2 uren geleden, drz zei:

...ik mis alleen de sneeuw nog.

Ik vrees dat je daarop nog wat zal moeten wachten, want na weekend dubbele cijfers, boven nul wel te verstaan.

Hier nu 13° Veel regen en wind.

Storm Gloria kent er iets van.

Hier aan de Costa Calida is de storm Gloria voorbij. Gisteren in 24uur 43mm regen gehad, afgelopen 24 uur 47mm, samen dus 90mm in 48uur vooral in de nachten gevallen. Geen echte harde regen gehad dus al het water is in de grond getrokken. Goed voor van de zomer als er geen druppel meer valt.
Meer in het noorden van Spanje zijn ze er nog niet van af.
En nachtvorst? Nee, dat kennen we hier niet. De koudste temperatuur vannacht in de vroege ochtend was 8,5 graden.

Dat kan niet voller dan vol want dan loopt het water via de overflow weg en verdampen kan het ook niet met het winterzeil er op.

Inmiddels 14 graden en schijnt de zon.

2 uren geleden, astro iris zei:

De barometer hier 1039 en deze morgen + 1.5°, nu  +2.3° en lichte mist, waar de zon nu probeert door te breken.

Ik vrees dat je daarop nog wat zal moeten wachten, want na weekend dubbele cijfers, boven nul wel te verstaan.

Jammer, ik vind het winterweer wel wat.

Ondertussen heb ik mijn barometer op de juiste stand gezet. Deze geeft nu 1037 aan..

Hier nu ook zon in de uiterste ZW Hoek , wel nog nu en dan overtrekkende lage bewolking bij 4° en dalende barometer naar 1038. Heel zwakke Z wind en vochtigheid 90%.

Net even buiten geweest, het is hier schitterend winterweer.

Met deze verwachtingen, mogen deze winter de schaatsen aan de takken.

2020-01-21 (1).png

Ik denk hij bedoeld het is winter en we hebben weer en wat schitterend is hangt van je persoonlijk smaak af.

Winter uit mijn jeugd is sneeuw schaatsen met de slee dat vind ik schitterend.

In mijn tijd in Bayern was dat met de ski de berg af ,de laatste decennia is het daar in de winter groen daar

waar ik woonde

Edited by luisteraar

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By kiekiek
      Vanaf 1 april wordt de accijns op sigaretten verhoogd met 1 euro. Eerder dit jaar werd al een accijnsverhoging doorgevoerd van 14 eurocent. De prijs van shag gaat zelfs met 2,50 euro omhoog.

Het doel is om de prijs komende jaren verder te verhogen tot 10 euro per pakje in 2023.

https://www.tankpro.nl/ondernemen/2020/03/31/sigaretten-per-1-april-duurder-accijns-met-1-euro-omhoog/?gdpr=accept
    • By drz
      Velen hadden het nieuwsbericht al gezien en sinds vandaag is het zover!
      De brandweerauto's zijn voortaan groen van kleur ipv het bekende rood.

De motivatie is dat de auto's beter zichtbaar zijn wanneer er ergens brand is en mensen de brandweerauto's over het hoofd zien wanneer deze voor een uitslaande brand staat.
      Groen steekt namelijk veel beter af tegen het oranje, geel en rode gloed van ene brand.
    • By joker55
      De titel zegt eigenlijk al genoeg. Sinds de corona crisis wordt er veel thuis gewerkt, en fysieke afspraken op lokatie worden er eigenlijk niet meer gemaakt. MAW: het verkeer is een stuk rustiger.  Zelfs de filemeldingen zijn er niet meer, iig Hoevelaken hoor je niet meer.  VVN heeft nu wat cijfers naar buiten gebracht, en schrijft dat er de helft ongevallen waren tov dezelfde periode vorig jaar.  Tevens is de luchtverontreiniging ook een stuk minder.  Dan heeft de crisis nog iets goeds naar voren gebracht, en moeten wij er wat mee.    In plaats van de snelheid nbaar beneden naar 100 km, had Hr Rutte dit eerder moeten besluiten.   Maar misschien kunnen we wel deze trend doorzetten, en ons serieus gaan afvragen of we zo nodig zo veel langs de weg moeten gaan. Kan een afspraak ook anders, via mail, via video, thuiswerken?  Een beetje hierover nadenken ( investeren) kan mi geen kwaad.  Het scheelt ongevallen, milieu en ook tijd.     En elke dode  minder in een ongeval is gewoon pure winst.

Bron.
    • By Con
      Dal scheelt mij weer een "hoop" energie.

• By kaelem
      Hoi,
      Ik zou samen met mijn vrouw 3 juni voor 14 dagen naar egypte gaan.
      Gemakshalve ga ik er maar van uit dat dit niet doorgaat.
      Ik heb geen annuleringsverzekering,door omstandigheden vergeten.
      Reissom rond 1500 euro.
      500 aanbetaald in december,rest moet binnenkort.

Wat is nu wijsheid die 500 als verloren beschouwen of die 1000 nu betalen en afwachten op eventuele vouchers....
      Nu zit er voor 500 in en anders voor 1500.
      Reis via sunweb geboekt trouwens.
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy