Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

51 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Moet je wel weten dat er pre-industrieel nagenoeg geen metingen waren die men als nationaal en/of internationaal dekkend kan karakteriseren en de gegevens pas via morse ruim na 1875 werd doorgegeven. (Buys Ballot)

En als ze het nu toch fout hebben die klimaat wetenschappers (dat is vele hun stelling "tekst onderstreept" ) kan het ook nog veel slechter uitpakken dan voorspeld!

 

 

 

Er is ook genoeg informatie over het klimaat te halen uit het " geheugen" van onze planeet: de aardkorst

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 minuten geleden, Eduard07 zei:

uit het " geheugen" van onze planeet

dat is bekend, maar of de joernalisten en klimaat hobbyisten hun nieuwsfijten baseren op een internationaal gecoördineerde database van meetwaarden en statistiek blijkt niet uit dergelijke pop-up nieuwsberichten (hetgeen ook geen nieuws is maar een reeds gebeurde toestand beschrijft)

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, erwinnaar zei:

zou daar genoeg aan te herleiden zijn dan als 70 procent aardoppervlak water is en nog heel veel procenten nooit zijn bezocht door mensen en misschien wel andere inzichten geven? vragen vragen vragen ;-)..

Jij denkt dat al dat water altijd water is geweest? Daar vergis je je dan in. En bovendien verbaast me die stelligheid. Je betwijfelt wel de waarde van alle huidige harde feiten maar gaat er zonder bewijs redelijk stellig van uit dat de aardkost en land/waterverdeling altijd zo geweest is als nu. Dat strookt niet met elkaar. Het klimaat laat altijd interessante sporen na, ook al zijn die soms miljoenen jaren oud.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Tonskidutch zei:

dat is bekend, maar of de joernalisten en klimaat hobbyisten hun nieuwsfijten baseren op een internationaal gecoördineerde database van meetwaarden en statistiek blijkt niet uit dergelijke pop-up nieuwsberichten (hetgeen ook geen nieuws is maar een reeds gebeurde toestand beschrijft)

Ik weet niet of het zinvol is om de integriteit van de klimaatwetenschappers hier opnieuw helemaal te wegen. Ik ga ervan uit dat de bezorgdheid over alle huidige constateringen mede gebaseerd is op een klimaatsgeschiedenis die redelijk ver terug gaat en niet herkenbaar is uit eerdere tijden in de breedste zin des woords.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Eduard07 zei:

Jij denkt dat al dat water altijd water is geweest? Daar vergis je je dan in. En bovendien verbaast me die stelligheid. Je betwijfelt wel de waarde van alle huidige harde feiten maar gaat er zonder bewijs redelijk stellig van uit dat de aardkost en land/waterverdeling altijd zo geweest is als nu. Dat strookt niet met elkaar. Het klimaat laat altijd interessante sporen na, ook al zijn die soms miljoenen jaren oud.

Ik vind dat jij mij met belerend toontje aanspreekt weer jammer. Wederom pak je mij op me woorden en denk je dat ik achterlijk ben of zo? Als er 1 hier stellig is dan bij jij dat met dit soort discussies..

 

Nog GEEN mens heeft ooit de bodem op grote dieptes fatsoenlijk onderzocht en kunnen bekijken hoe of wat in de door jouw aangehaalde aardkorsten, sinds men wat metingen kan doen was de Noordzee of welke oceaan dan ook echt niet droog, dus al die grote vlakten zijn nooit fatsoenlijk onderzocht. Dat bedoel ik ermee te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan mag jij me uitleggen hoe er overal ter wereld olie- en gasvoorraden in de bodem terechtkomen. Onderzoek naar de samensteliing van de aardkorst is er al heel lang en we weten er ook al heel veel over.v

(Die belerende toon beluister ik trouwens net zo sterk van de klimaatontkenners. We hebben hier aardig wat linkjes voorbij zien komen waarin mensen die zich zorgen maken bij voorbaat worden weggezet als blinde volgelingen van "mainstream media".)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

..het is alsof ik mezelf hoorde praten. De man heeft waarschijnlijk mijn postings gelezen op sat4all! 😂🤪

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ben jij dan één van de weinige die kijken ;)

 

Zoals eerder gepost in andere woorden, het is een veel groter geheel waarvan wij nog maar bar weinig weten.

Wie niet voor voortschrijdend inzicht gaat zal in allerlei vruchteloze discussies belanden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, erwinnaar zei:

Ik vind dat woord ooit niet zo prettig. Dat is duidelijk geval van hersenspoelen.

 

Sinds de bestaande metingen is januari 2020 warmste maand gebleken.  Dat zou beter passen.

 

Naar mijn idee veel neutraler en minder van beïnvloedend en stemmingmakerij. Of aanvullen: we weten niet precies hoe het 1000 jaar terug hier was...

In het journaal sprak men van, " sinds de waarnemingen,de warmste maand ooit."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...