Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

Vanmiddag hierheen gereden. Morgen heb ik hier werkzaamheden dus moest wel. 


crap, vpn ligt er uit..😔

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier deze morgen in de Westhoek ook net onder het vriespunt (-0.5), maar het zonnetje warmde alles vlug op tot 10 graden. vanavond trekt de eerste bewolking binnen, de voorbode van onstuimiger weer.  ik hoop dat de schotel het houdt , want een ZW storm is hier het gevaarlijkst voor het schoteltje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het schijnt een pittige storm te worden, extra spandraadje monteren?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nog even rustig, gisteravond steiger geplaatst en straks rolluik monteren, kan de steiger mooi op tijd weer de loods in.

Het weer valt dus erg mee, volgens mij, en kan ik gewoon vandaag even wat werk afmaken en mag er morgen wel een redelijke luchtverplaatsing zijn.

Voordeel voor dit huis is dan dat de ramen niet vuil worden bij gesloten rolluik en ze vanaf vandaag, 12:00uur, een extra energie besparing hebben met dit weer.

 

weer.PNG

steiger.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, ceesv zei:

De inhoud is wel wetenschappelijk, maar misschien bevat je de informatie niet

Ik vond het volgende artikel minstens zo interessant:

https://en.wikipedia.org/wiki/ResearchGate

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op dit moment is het rustig weer, de luchtdruk is de laatste 5 uur constant, rond de 1019 hPa.

Nog 24 uur totdat de storm arriveert.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ceesv zei:

Nog 24 uur totdat de storm arriveert.

 

Herinner mij januari 1990.

Onderweg naar een geluids klus voor een reggae band brak er een tak van een boom en viel op de Volkswagen LT35.

Flinke schade en optreden ging uiteindelijk niet door.

Kreeg gratis eten en overnachting van de uitbater.

 

Ben benieuwd wat Ciara gaat brengen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het KMI voorspelt nog steeds voor zondag naar maandag nacht risicovol weer met rukwinden tussen 110 3n 130 m/uur.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, astro iris zei:

ik hoop dat de schotel het houdt , want een ZW storm is hier het gevaarlijkst voor het schoteltje.

Mijn ondertussen gedemonteerde Gibertini 150 tussen 2 schouwen !!

 

 

28 minuten geleden, ceesv zei:

Het KMI voorspelt nog steeds voor zondag naar maandag nacht risicovol weer met rukwinden tussen 110 3n 130 m/uur.

Fris windje , ramen openzetten voor verluchting ;)

WP_20200208_15_21_43_Pro.jpg

WP_20200208_15_31_47_Pro.jpg

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat ZW 6voor oost België klopt wel, maar... dat is een gewogen waarde.

Alleen laat je de rukwinden buiten beschouwing, die snelheden tussen de 100 en 120 km/uur kunnen bereiken tijdens buien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach mensen, we zullen wel zien hoeveel schotels er met de storm sneuvelen.
Hier zie je wat er kan gebeuren en hoe je dat weer oplost:

 

1 - de schotel kan vergaan zodat je geen ontvangst meer hebt.

 

2 - de schotel kan blijvend vervormd zijn.

 

1.jpg.3aa534132ab184caaab648bc3178cff0.jpg

 

stormschade.jpg.jpg.d00a1414b6317627bdf9779e30349eb9.jpg

 

3 - de schotel kan van het dak afvallen.

 

2108896370_SchotelvaltvanbalkoninGroningen.jpg.d3db448e43f08a69bb637d009c3f694c.jpg
 
4 - bij situatie 2 en 3 knap je de schotel weer op, zie dit filmpje

 

 

5 - waarschijnlijk is in de ergste situatie ook de lnb-arm gebroken. Daar neem je gewoon een stuk ijzerdraad voor en dan stel de de schotel (of pannendeksel) af zoals deze Rus het voor doet.

 

 

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...