Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten


2 uren geleden, johnno zei:

Het ligt er natuurlijk maar aan van wie die afkomstig is.

Zou een moderator niet wat meer objectief moeten zijn?

 

Een moderator plaatst dingen met en zonder pet.

Met pet bij het zo objectief mogelijk beoordelen of iemand zich misdraagt.

Zonder pet op grond van kennis en mening als mens over een onderwerp en dat kan subjectief zijn.

 

Verwarring kan voorkomen worden als je wanneer je als mod optreedt het bericht ondertekent met "mod-....".

2 uren geleden, johnno zei:

 

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, daar vraag je mij iets.

Ik heb overwogen op 1 januari een nieuw draad te openen, maar ik wilde de lopende discussies niet onderbreken.

nog 16 pagina's dan komt deel 4.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, ceesv zei:

Tja, daar vraag je mij iets.

Ik heb overwogen op 1 januari een nieuw draad te openen, maar ik wilde de lopende discussies niet onderbreken.

nog 16 pagina's dan komt deel 4.

 

😁

 

Ik las trouwens dat we weer een nieuwe warmte-record hebben gehad.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Records zijn er om gebroken te worden.  Over twee weken kan het koude record gebroken worden..

..dat hoop ik niet overigens want ik heb de buitenunit nog niet ingegraven. 😁

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie op mijn weerstation, dat de hoogste temperatuur vandaag 13,0 graden was, gemeten op 17:00 uur.

Het KNMI in de Bilt kwam niet verder als 11,5 Graden.

 

Het record voor 2 februari in De Bilt staat op 2 februari geregistreerd in 2002, 18 jaar geleden was het 15,5 Graden.

 

https://www.wetterzentrale.de/extremes_day.php?station=260&maand=2&dag=2&country=3&order=1&extreem=X_TX

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, ceesv zei:

Tja, daar vraag je mij iets.

Ik heb overwogen op 1 januari een nieuw draad te openen, maar ik wilde de lopende discussies niet onderbreken.

nog 16 pagina's dan komt deel 4.

 

/kan dan iemand een korte samenvatting met conclusies over het klimaat maken? Bedankt.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
56 minuten geleden, Eduard07 zei:

Het is de hele maand januari al veel te warm geweest. Dus niet slechts 1 uitschietertje zoals in 2002.

Het zal je verrassen, maar januari 1921, 99 jaar geleden was 0,1 graden warmer, gemiddelde maandtemperatuur was toen 6,3 graden.

Januari 2020 was gemiddeld 6,2 graden.

 

Op dit moment zijn de winters warmer als wat de ouderen onder ons gewend zijn, maar zulke warmere winters zijn in het verleden vaker voorgekomen.

Ze werden vanzelf in de loop van de tijd weer koeler.

Bron:

https://www.wetterzentrale.de/extremes_mon.php?station=260&maand=1&country=3&order=1&extreem=TG

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, moonchild zei:

/kan dan iemand een korte samenvatting met conclusies over het klimaat maken? Bedankt.

Jazeker.

 

ik als notoire klimaatontkenner, alias een doorsnee nuchter persoon met gevoel voor wetenschap en grafieken, zal een samenvatting schrijven...

...een korte.

 

Sommige angsthazen aka paniekzaaiers, overjarige hippies en andere klimaatdramatici, schreeuwen en drammen moord en brand dat de aarde in brand staat en dat het alleen maar goed komt als we allemaal de belastingpot spekken...die niet besteed gaat worden aan innovatie tbv het milieu.

...een enkele wil zelfs de mens uitroeien om de bloemetjes en de bijtjes te redden en heeft waarschijnlijk een boom in de huiskamer om te knuffelen....laten we hopen dat het geen kerstboom is.

 

Verreweg de meeste personen in dit topic, Goed uitgerust met een vol verstand en Hoogstwaarschijnlijk  met een degelijke opleiding, zien echter geen gevaar en concluderen dat het gewoon de zoveelste cyclus van moeder aarde is... deze hebben de klimaatgeschiedenis bestudeerd.


dit in het kort..

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Het zal je verrassen, maar januari 1921, 99 jaar geleden was 0,1 graden warmer, gemiddelde maandtemperatuur was toen 6,3 graden.

Januari 2020 was gemiddeld 6,2 graden.

 

Op dit moment zijn de winters warmer als wat de ouderen onder ons gewend zijn, maar zulke warmere winters zijn in het verleden vaker voorgekomen.

Ze werden vanzelf in de loop van de tijd weer koeler.

Bron:

https://www.wetterzentrale.de/extremes_mon.php?station=260&maand=1&country=3&order=1&extreem=TG

Vertel er dan ook even bij dat de gemiddelde temperatuur in juli van 1921 17,5 graad was. En in 1922 14,5. Zomers van boven de 30 graden of zelfs 40 zijn zonder weerga in Nederland. Die vallen buiten die natuurlijke golfbewegingen.Daar draait het om.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...