Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

Voorspellingen, in de meeste gevallen zitten ze er flink naast, en die lui worden daar ook nog eens voor betaald, exacte toekomstvoorspellingen zijn ONMOGELIJK.

 

En ze spreken zichzelf dan ook nog eens tegen, die Wetenschappers.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uur geleden zei Tripleboy:

Fout, het weer is niet abnormaal, deze maand zelfs normaal voor de tijd van het jaar, als er een Elfstedentocht plaats vindt is het weer abnormaal (koud), anders hadden we die elk jaar gehad.

 

De Toekomst kan niemand voorspellen, enkel domme mensen pogen dit te doen, helaas Pindakaas.

Tripleboy, kijk eens verder dan je neus lang is, jij vindt dit dus normaal dat 12 van 20 laatste jaren de temperatuur gemiddeld hoger ligt?  Ik spreek hier niet van een maand of van een zomer, maar over geheel het jaar. Of kun je mijn grafiek niet begrijpen?

5 uur geleden zei Tripleboy:

Voorspellingen, in de meeste gevallen zitten ze er flink naast, en die lui worden daar ook nog eens voor betaald, exacte toekomstvoorspellingen zijn ONMOGELIJK.

 

En ze spreken zichzelf dan ook nog eens tegen, die Wetenschappers.

Dit zijn geen voorspellingen die ik postte, maar waarnemingen uit het verleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrt nieuws vandaag

 

In IJsland is nu een monument onthuld om de aandacht te vestigen op de problematiek van de smeltende gletsjers. Het is een brief aan de toekomst. “In de komende 200 jaar gaan al onze gletsjers dezelfde weg op,” staat op het herdenkingsteken. “Dit monument is een bevestiging dat we weten wat er aan het gebeuren is en wat er gedaan moet worden. Alleen jullie (in de toekomst, red.) weten of we het gedaan hebben.” De tekst is van de hand van Andri Snær Magnason, bekroond schrijver en in 2016 ook presidentskandidaat van IJsland.

 

 

Ja hoor, alweer toekomstvoorspellingen, Ijsland heeft nog nooit een hittegolf gehad, en wat een Emo gedoe alweer, en jij die alles maar slikt, en de opwarming is al eeuwen bezig aan zijn gezapig tempo, komt u alweer paniek zaaien over de laatste 20 jaar alsof het dan opeens zou begonnen zijn.

 

Absoluut niemand kan 200 jaar vooruit kijken, dit is je reinste onzin, wie met dergelijke verhalen afkomt zou gestraft moeten worden, een bekroond schrijver en Fantast die alweer het licht denkt gezien te hebben, en dan maar de Profeet gaat uitgangen en anderen denkt te gaan hersenspoelen, en u trapt daar natuurlijk in.

 

In de Wetenschap zijn zelfs de meningen/metingen verdeeld,

https://nl.wikipedia.org/wiki/Opwarming_van_de_Aarde

 

 

De gemiddelde luchttemperatuur van de atmosfeer van de Aarde op grondhoogte was in de periode van 2006 tot 2015 ongeveer 0,87 °C (0,75-0,99 °C) hoger dan in de periode van 1850 tot 1900

 

Voor de Zwart denkers/kijkers , er zijn ook positieve kanten aan o.a

 

Positieve gevolgen zullen er ook zijn, zoals een toename van de landbouwproductie door een verlengd groeiseizoen. Ook zal het aantal gunstige recreatiedagen toe kunnen nemen

 

 

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 "Als", met de nadruk op "als", de opwarming verder gaat zoals nu het geval is, dan zullen er over 200 jaar geen gletjers meer zijn. En inderdaad er is iets positief aan opwarming van klimaat, dan kunnen wij immigreren naar een plaats waar het koeler is. Tenminste als we daar welkom zullen zijn. En nog eens Tripleboy, al eens gekeken naar de grafiek die ik postte? Links zijn de warmste jaren en rechtst de koudste en ik zaai geen paniek over de laatste 20 jaar, maar een vaststelling van de gemiddelde temperatuur sinds 1833 en dat is langer dan 20 jaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je in de geschiedenis kijkt zijn er warme en koude periodes, variaties, die grotendeels met de zon(nevlekken) of met vulkaan uitbarstingen te maken hebben gehad.

Het weer of op de langere termijn het klimaat, verandert doorlopend, de aarde reageert daarop, in de afgelopen miljoenen jaren met enige vertraging in de regellus, binnen een paar graden.

 

Laat je niets aanpraten, veranderen eraan kan je 0,000017 graden in 100 jaar (zonder garantie) wanneer je daarvoor je huidige bestaan opgeeft.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand kan met zekerheid stellen dat de huidige klimaatverandering door de mens wordt veroorzaakt, ook wetenschappers niet. Wat we wel al lang weten is dat de samenstelling van de atmosfeer mede door toedoen van de mens tot stand is gekomen. Daar hoeven we geen voorspellingen aan te wagen, want daar is al lang zekerheid over.

 

In dat licht is het in mijn ogen onverantwoord de huidige klimaatverandering blindelings terzijde te schuiven, zoals bijvoorbeeld Tripleboy zo heel graag doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei johnno:

O ja, want recreatie kan natuurlijk alleen maar plaatsvinden als het warm is.

 

En jij verwijt mij een kortzichtige kijk op de wereld?

 

Men neemt de meeste Vakantiedagen op in de zomer periode, een historisch feit ook voor de kortzichtige personen, warmer klimaat kan een verschuiving met zich mee brengen, ofwel de drukte beter verspreiden.

 

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei astro iris:

 "Als", met de nadruk op "als", de opwarming verder gaat zoals nu het geval is, dan zullen er over 200 jaar geen gletjers meer zijn. En inderdaad er is iets positief aan opwarming van klimaat, dan kunnen wij immigreren naar een plaats waar het koeler is. Tenminste als we daar welkom zullen zijn. En nog eens Tripleboy, al eens gekeken naar de grafiek die ik postte? Links zijn de warmste jaren en rechtst de koudste en ik zaai geen paniek over de laatste 20 jaar, maar een vaststelling van de gemiddelde temperatuur sinds 1833 en dat is langer dan 20 jaar. 

Alleen zijn de meetmethodes ondertussen veranderd, dat heeft Frank Deboosere  https://frankdeboosere.be/klimaatukkel/klimaatalgemeen.php onlangs uitgelegd, indien men de nodige correcties hierop niet toepast zijn dergelijke grafieken waardeloos.

Kom dan maar eens met de geldige gecorrigeerde grafieken, verder is het klimaat al altijd aan wijzigingen onderhevig geweest door de vele eeuwen heen, laat nu eens dat kortzichtig denken varen.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei luisteraar:

geen garantie dus onzin

 

de thermometers van nu zeggen iets anders 

Nee, u zegt het anders, en zonder enige onderbouwing alweer, zo van ik denk iets, laat dat nu net hele waarheid wezen die iedereen gaat moeten slikken.

 

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei Tripleboy:

 

Men neemt de meeste Vakantiedagen op in de zomer periode, een historisch feit ook voor de kortzichtige personen, warmer klimaat kan een verschuiving met zich mee brengen, ofwel de drukte beter verspreiden.

 

Wat heerlijk toch, die geweldige onderbouwing van Tripleboy!

 

Wel eens van wintersportvakantie gehoord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...