Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Ik zit hier deze maand op 67 liter, gemiddelde van de afgelopen 10 jaar voor augustus is 85 liter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei ceesv:

Ik zit hier deze maand op 67 liter, gemiddelde van de afgelopen 10 jaar voor augustus is 85 liter.

Hier is het jammer genoeg anders en het trieste is dat de voorgaande zomers ook al zo droog waren. In 40 jaar voor eerste keer hier moeten overschakelen op leidingwater en ik heb een voorraad van 21.000 liter. De landbouwers rijden hier af en aan naar zuiveringsstation om water te....kopen. , maar is een druppel op hete plaat. dat er op sommige plaatsen meer neerslag is dan hier komt alleen door onweersbuien, niet door een regenzone. Zoals ik al eerder schreef krijgen we die ook nog zelden. Doe daarbij het ontbreken van een pak sneeuw in de winter en het grondwaterniveau zakt alarmerend. Ceesv, je weet ook maar al te goed dat ook in Nederland streken zijn waar ze smeken om water? kijk eens verder dan je eigen waterput.

2 uur geleden zei luisteraar:

80 meter voor mijn voordeur loopt een beek(je) die heeft nog altijd het zelfde

water nivo.

Als het zo droog is zou het water toch in de grond verdwijnen ?

Hoe dan ook mooi weer

 

Daarom dat de landbouwers hier geen water mogen oppompen uit dat....beekje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Situatie dus nog slechter dan hier in de Westhoek. Het erge is dat die onweersbuien soms wel het nodige water geven, maar door betonnering en heel droge ondergrond, sijpelt het water niet in de grond en wordt direct afgevoerd. Daardoor zeer lage grondwaterstand en gezien wij hier in de nabijheid van de zee liggen, een verzilting van het grondwater.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei astro iris:

Situatie dus nog slechter dan hier in de Westhoek. Het erge is dat die onweersbuien soms wel het nodige water geven, maar door betonnering en heel droge ondergrond, sijpelt het water niet in de grond en wordt direct afgevoerd. Daardoor zeer lage grondwaterstand en gezien wij hier in de nabijheid van de zee liggen, een verzilting van het grondwater.

Dan heb je een groot probleem.

Hebben niet de Romeinen de grond bij Carthago met zout voor alle eeuwigheid ontvruchtbaar gemaakt. Dat wil je niet.

 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zoutwinning hebben de Romeinen inderdaad hier gedaan, De Noordzeekust van Frans Vlaanderen over Vlaanderen naar Walcheren zag er toen uit als de Wadden nu. Er werd grootscheepse zoutwinning gedaan. Maar in tegenstelling tot Carthago, was er hier een gematigd zee klimaat, met vaak regen, waardoor de gevolgen nooit zo erg zijn geworden. Echter nu met de laatste droge zomers en de zeer lage grondwaterstand, beginnen we  problemen te krijgen. verzilting van land en verschraling ervan. een probleem die we sinds de Romeinen in die mate niet hebben gehad. net de voorspellingen op lange termijn gezien en in de eerste veertien dagen, geen regen van betekenis, alleen onweersbuien. Maar dat willen we niet, we willen een ouderwetse regenzone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil geen regenzone.. Dit klimaat vind ik best en wat mij betreft mag het nog wel wat warmer worden.😁

Wanneer het regent stop ik de putten van het riool wel dicht. :D:D

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...