Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten


Het is dat menigeen zich steeds in een smal straatje bevinden, en dat heeft betrekking op hun denkwijze en beredenering, en op vroege leeftijd gebrainwasht zijn geweest, dat leidt natuurlijk tot een kortzichtige kijk op de wereld, triest maar de realiteit.

 

O ja, Tonski uw postings zijn voor het grootse deel inhoudloos, maar dat wisten we al een poosje enkel het aantal is belang.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is hoor en wederhoor geweest, nu weer aardig voor elkaar zijn en over het weer berichten!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook helemaal geen reden om onaardig te doen, want ik ben Tripleboy hardstikke dankbaar.

Dankzij hem weet ik nu dat ik al op jonge leeftijd ben gebrainwasht.

En het komt dus helemaal niet door de alcohol dat ik me steeds in van die smalle straatjes bevind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-8-2019 om 13:13 zei Tripleboy:

Alweer sterk overdreven, er was een korte maar intense hittegolf met hoge max temperaturen, maar je moet de gemiddelde dag temperaturen nemen als wetenschappelijk bewijs.

 

KMI: https://www.meteo.be/nl/klimaat/klimatologisch-overzicht/2019/juillet

 

Piek temperaturen kan men nooit als maatstaf aannemen, en het was geen hele week trouwens maar 4 dagen, denk dat u vergeet de weerrapporten  in te kijken en maar vertelt wat je aanvoelt, dit is echter geen wetenschap.

 

KMI Juli 2019

 

Wanneer we naar de gemiddelde temperatuur over heel de maand kijken, was juli uiteindelijk iets warmer dan gemiddeld (19,5°C, normaal: 18,4°C).

 

Juli was zeer droog, augustus daar komt eind van de maand het verslag van uit, dus niet op de feiten vooruit gaan lopen, deze maand is nog volop bezig.

 

 

 

Klimatologisch overzicht van juli 2019, weerstation van Ukkel.

(bron : KMI)

Waarden

juli 2019

Normalen 1981-2010*

Gemiddelde Temperaturen
gem. maximum temperatuur
gem. minimum temperatuur
minimum van de maand
maximum van de maand

19.5°C
24.2°C
14.7°C
10.2°C
39.7°C

18.4°C
23.0°C
14.0°C
9.3°C
30.7°C

Vriesdagen
winterdagen
dagen > 20°
zomerdagen
hittedagen

0 d.
0 d.
27 d.
9 d.
4 d.

0.0 d.
0.0 d.
22.6 d.
9.7 d.
1.8 d.

Neerslag : hoevelheden
neerslagdagen
onweersdagen (in het land)
sneeuwdagen

52.8 mm
7 d.
9 d.
0 d.

73.5 mm
14.3 d.
13.2 d.
0.0 d.

Relatieve vochtigheid
gemiddelde dampdruk

68 %
14.8 hpa

74.0 %
15.5 hpa

Luchtdruk

1015.8 hPa

1016.3 hPa

Wind

2.9 m/s

2.9 m/s

Zonneschijnduur

237.3 u.

200.7 u.

 

 

 

 

Punt 1 Hittedagen (boven 30°) meer dan het dubbele dan normaal, punt 2 Gemiddelde temp. 1° hoger dan normaal. punt 3 dagen boven de 20° 27 op 31 dagen, vijf meer dan normaal,Punt 4 Neerslag  (Ukkel) 20 liter lager dan normaal. Volgens mijn mening was dit verre van een normale maand, trouwens op één maand na dit jaar waren alle maanden warmer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was ook geen abnormale maand hoor, er zat een korte piek in (hitte) verder zijn de gemiddelden voor een zomermaand nergens buitensporig dit heeft al eerder meermaals plaatsgevonden, ik heb geen enkele toerist horen klagen, in de streek van Ieper zijn er wel zwartkijkers gesignaleerd maar ook niet meer dan normale gemiddelde 😀.

 

Augustus is tot op heden merkelijk frisser, en de zomer bestaat uit 3 maanden, het overzicht volgt later.

 

Dagen in juli boven de 20 graden, gelukkig maar anders zaten al in de herfst vanaf juli.

 

En nee, het was niet verre van normaal, 4 hittedagen ( ooit al langer geweest hoor), en 1 graadje hoger gemiddelde temperatuur( niets speciaal dus), het was droger maar dat is al vele keren gebeurd enkele zomers was het nog droger, er moet dan ook eens rationeler met water worden omgesprongen i.p.v in het voorjaar mega grote voorraden te gaan verkwisten.

 

Onderbouwing:

 

https://www.accuweather.com/nl/be/diksmuide/31817/month/31817?monyr=6/01/2019

 

https://www.accuweather.com/nl/be/diksmuide/31817/month/31817?monyr=7/01/2019

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan altijd naar Ijsland gaan wonen, daar is het in de zomer echt fris.

 

De linken zijn bij AccuWeather, iedereen krijgt dit open, is een zeer veel geraadpleegde meteo site.  https://www.accuweather.com/nl/is/iceland-weather

 

https://www.meteo.be/nl/klimaat/klimatologisch-overzicht/2019/juillet#numbers

 

2019 in detail volgen

 

https://www.meteo.be/nl/klimaat/klimatologisch-overzicht/2019/juillet#numbers

 

 

Februari 2019: zeer zachte en zonnige maand voor Ukkel

 

Maart 2019 : Zachte maand voor Ukkel

 

April 2019 : Eerder zachte, droge en zonnige maand voor Ukkel

 

Mei 2019 : Eerder koude, droge en kalme maand voor Ukkel

 

juni 2019 : Zeer warme en zonnige maand

 

Juli 2019 : Even meer dan 40°C in ons land tijdens een korte, maar zeer intense hittegolf

 

 

Klimaat en weer

België heeft een gematigd zeeklimaat.

Temperatuur

De gemiddelde temperatuur in België is 11,2 °C, maar er zijn verschillen op te tekenen per regio. Die temperatuur komt, doordat de warme Golfstroom in de Atlantische Oceaan ook de Noordzee verwarmt. Daardoor wordt het in de winter gemiddeld niet kouder dan 5 °C. De laagste temperatuur wordt laat in de winter bereikt, omdat dan het water is afgekoeld. Verder heeft het weer een sterk wisselvallig karakter. Zo is de laagste temperatuur ooit gemeten in België −30,1 °C, terwijl de hoogste temperatuur ooit 40,6 °C was.

Gemiddelde temperaturen in België (1951-2018)

 

Decennium Temperatuur
1951-1959(*) 8,92
1960-1969 8,76
1970-1979 8,94
1980-1989 9,07
1990-1999 9,69
2000-2009 10,26
2010-2018(*)

10,28

 

 

1,36° graad erbij in 67 jaar,

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als ik het goed zie is die temperatuur stijging de afgelopen 10 jaar bijna tot stilstand gekomen.

0,02 graden stijging als ik mij niet vergis, tussen 2010 en 2018.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...