Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei minplus:

Maak je beiden niet al te ongerust: wintersport gaat de komende 100 jaar echt nog wel kunnen op Antarctica om maar een plek te noemen. Voor jullie dus geen enkel probleem.🙂

 

4 uur geleden zei luisteraar:

Daar ben ik niet zo zeker van groenland wordt hoe langer hoe groener

 

Ja, Groenland is ook the place to be om te skiën.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Toevallig werkt nu een onderzoek bij een cyber commissie in duitsland over

valse berichten op internet.

Mbt weer geloof die ontspoorde deskundigen die de klimaat veranderingen als

onjuist verklaren niet maar geloof je eigen ogen , waarnemingen en nieuws berichten.

en het nieuws ook alleen maar uit vertrouwde bronnen

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk naar het verleden en daarin zie ik een constante van opwarmen en afkoelen.  Dit heeft tal van oorzaken,  onder andere vulkaanuitbarstingen, schommelingen van de aardas,  inslagen van meteorieten, de zon, maar ook de aanwezigheid van het leven op onze planeet. Dit alles samen geeft ons een heel complex beeld hoe het eraan toe gaat. Jammer genoeg zijn inderdaad veel valse berichten op internet en dat maakt het er niet gemakkelijker op om de klimaatsverandering onder een juist daglicht te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei astro iris:

onder andere vulkaanuitbarstingen, schommelingen van de aardas,  inslagen van meteorieten, de zon,

Vulkaanuitbarstingen zijn al eeuwen minimaal die geen of een hele korte tijd een uitwerking heeft

schommelingen aardas heeft geen invloed op de globale temperatuur

meteorieten uhhhh

de zon die heeft een cyclus van 7 jaar

De bevolking JA

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei luisteraar:

Vulkaanuitbarstingen zijn al eeuwen minimaal die geen of een hele korte tijd een uitwerking heeft

schommelingen aardas heeft geen invloed op de globale temperatuur

meteorieten uhhhh

de zon die heeft een cyclus van 7 jaar

De bevolking JA

 

Vulkaanuitbarstingen, inderdaad korte duur, maar in het verleden waren er veel meer vulkanen actief. Schommelingen aardas is ook over heel lange termijn en kan de klimaatgordels doen verschuiven. Meteorieten, heel zeker, denk maar aan het uitsterven van de dino's door de grote inslag in Yucatan.  De zon heeft op heel lange termijn een invloed, door uitzetting ervan, de cyclus inderdaad niet. En tot slot het leven op aarde. Dit kon in het verleden geen invloed hebben, door te dun bevolkt, maar eens boven de 10 miljard, heeft dat zeker een invloed, het uitputten van de watervoorraden is hiervan een voorbeeld, ook ontbossing.  Dit is zeker geen doemdenken maar realiteit. Wat kunnen we eraan doen?  Minder uitstoot van allerhande gassen en ik spreek hier niet van CO2 alleen, maar ook methaan en andere gassen. jammer genoeg is er nog onvoldoende bewustwording nu en grijpt men alles aan om het te ontkennen. Kunnen we het verhinderen?  Het antwoord is hierop  jammer genoeg ...nee... maar we kunnen het wel vertragen zodat de mensheid de tijd krijgt om andere horizonten op te zoeken.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uur geleden zei luisteraar:

Vulkaanuitbarstingen zijn al eeuwen minimaal die geen of een hele korte tijd een uitwerking heeft

 

de zon die heeft een cyclus van 7 jaar

 

 

Ik pik er maar even 2 uit.

 

Op 15 april 2010 zat ik vast in Gotenburg, omdat al het vliegverkeer boven Europa werd stilgelegd door een Vulkaan uitbarsting.

De water temperatuur van een rivier in het gebied steeg in enkele uren met 6 graden, de aardkost in IJsland was  4 cm verschoven.

 

De zon heeft een zonnevlekken cyclus van gemiddeld 11 jaar met schommelingen tussen 9 en 14 jaar.

 

Ik heb een dagtaak aan het corrigeren van je beweringen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden zei ceesv:

De water temperatuur van een rivier in het gebied steeg in enkele uren met 6 graden, de aardkost in IJsland was  4 cm verschoven.

Heeft dat reviertje de globale aard temperatuur beinvloed ?

 

48 minuten geleden zei ceesv:

De zon heeft een zonnevlekken cyclus van gemiddeld 11 jaar met schommelingen tussen 9 en 14 jaar.

7 9 14 of elf jaar dat maakt niet zo een verschil het is een cyclus binnen een korte tijd.

dacht dat zonnevlekken cyclus 7 jaar is

 

48 minuten geleden zei ceesv:

Ik heb een dagtaak aan het corrigeren van je beweringen.

Ieder zijn hobby

 

in wiki deze grafiek

daar zie ik geen zon cyclus in terug

https://nl.wikipedia.org/wiki/Opwarming_van_de_Aarde#/media/Bestand:Global_Temperature_Anomaly.svg

 

 

 

image.png.c0fd8d49c1ef880d50cd618af2b5a1e5.png

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tijd voor een bril?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoncyclus

 

Echt, ik lig hier soms dubbel van het lachen en soms met tranen in mijn ogen van verdriet vanwege, hoe zeg ik dat netjes, ..eh.. Mensen die alles domweg aannemen zonder de bron te verifiëren of alle beweringen na te zoeken.

Het lijkt wel de gemiddelde kroegpraat waarbij wereldproblemen dagelijks worden opgelost bij teveel drank later op de avond, alsof het een soort van volksvermaak is.

 

Natuurlijk veranderd het klimaat, natuurlijk veranderen luchtstromingen en natuurlijk kan de mens daar niets tegen doen.

Stel dat we met zijn allen morgen stoppen met uitstoten van " weet ik het wat voor gassen" en leven we allemaal duurzaam etc etc, dan nog zal de aarde zich er niets van aantrekken en eventueel pas reageren over 10.000 jaar!

 

Wat denken jullie nu zelf, dat wij mensen "even" het klimaat binnen een halve generatie gaan regelen?

Zijn dat dezelfde mensen die denken dat zij boven de natuur staan en denken dat er leven na de dood is mits we ons allemaal houden aan bepaalde rituelen en geboden, al dan niet beschreven in ogenschijnlijk oude geschriften?

 

Ach ach, te triest voor woorden!

 

"Geen mens is intelligent genoeg om zijn domheid te begrijpen"

"de domheid van de mens bestaat er in, dat hij zich in feiten baseert die hij zelf heeft verzonnen"

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker"

 

..om maar wat citaten aan te halen.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-8-2019 om 22:50 zei luisteraar:

20% van usa bevolking denkt ook dat ze nooit op de maan waren. 

Volgens mij is meer dan 99,99% van de bevolking van de USA nooit op de maan geweest ;)

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei luisteraar:

Wanneer je het artikel eens aandachtig bestudeert, van het begin tot het eind, staat er in het artikel een grafiek over de 11 jarige zoncyclus.

Wanneer je het artikel nog beter bestudeert, dan merk je dat het aan alle kanten rammelt en ook kunt merken dat het artikel is aangepast door een Amerika hater.

Bestudeer het "kyoto" gedeelte maar eens..

 

Als je het artikel had begrepen, dan kwam je er ook achter dat de uitstoot van de mens met betrekking tot o.a. oetdeeltjes etc, juist zorgen voor een afkoeling van de aarde vanwege het reflecterend effect in de atmosfeer.

 

..moet ik nog doorgaan of blijf je proberen je gelijk te halen door alle beweringen te vervalsen of jouw uitspraken met halve waarheden te bekrachtigen?

Ga je nu in het vervolg lezen en studeren, of blijf je milieu terroristen nablaten en blijf je jezelf laten beïnvloeden door achterlijke politici?

Kom op Luisteraar, schraap je resterende actieve hersencellen bij elkaar en ga studeren! Blijf in elk geval van de drugs af.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei drz:

Kom op Luisteraar, schraap je resterende actieve hersencellen bij elkaar en ga studeren! Blijf in elk geval van de drugs af.

kom op en denk verder. 

geloof die onzin verhaaltjes die velen als z. g. deskundigen op internet plaatsen. 

Ik plaatste alleen een grafiek met meetwaarden over aard temperatuur. 

In die grafiek zie ik geen temperatuur stijging of daling om de 11 jaar dus heeft zon cyclus geen uitwerking. 

Verder heb ik niets gezegd. 

wat mij wel opgevallen is dat tijdens de tweede wereld oorlog jaren de temperatuur hoger was, meer productie? 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

De 11 jarige cyclus van de zon betreft het zonnevlekken maximum en minimum, iets wat in de radio zendamateur wereld alleen gemerkt wordt.

Er bestaat, naar mijn inziens maar corrigeer mij als ik het mis heb, ook geen enkel verband tussen deze cyclus en de temperatuur op aarde.

Als dat zo was dan was het weer makkelijker te voorspellen.

 

Op dit moment van schrijven is er een één of andere fantast op BNR radio bezig allerlei fenomenen te koppelen aan de globale opwarming van de aarde..

Dat soort idioten moeten ze echt op het dorpsplein zetten aan de schandpaal..

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...