Ga naar inhoud


RTBF 621 radio stopt AM uitzendingen


astro iris

Aanbevolen berichten


  • 8 maanden later...

Off-topic: in Brugge kan je de RTBF zelfs nog ontvangen op FM. Een groot probleem zal het wel niet zijn dat die middengolfzender eruit gaan. Er wordt weer vanalles op een hoop gegooid en de bron van dat voorstel tot "capaciteitsruil" komt van een vereniging die Frans promoot in Vlaanderen... redelijk schimmig, me dunkt.

 

Voor de rest: ik vraag me nog af wie er nog veel naar die middengolfzenders luisterde... Op 621 zat vaak zeer veel storing waardoor het signaal in zuidelijk West-Vlaanderen alleszins vaak onbeluisterbaar was.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei astro iris:

En nu beschuldigt RTBF de VRT op hun multiplex geen ruil te willen doen zodat overal in België beide zenders nog te horen zouden zijn, moddergooien is begonnen.https://radiovisie.eu/francofonen-in-vlaanderen-treuren-om-verdwijnen-rtbf-op-am/

Luisterdichtheid is dus kennelijk bij RTBF geen factor van gewicht.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt het dat er s'avonds alleen een draaggolf te horen is op die frequentie?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geniet nog maar even van de 621 kHz, dan, want eind dit jaar is die draaggolf ook weg. 

Hebben ze trouwens geen draaggolven in de Golfstaten? 😁

image.gif.154206a23b5239ccfe2c1b108563dc38.gif

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik luister soms even via de utwente websdr, niet echt voor het programma zelf maar meer om te kijken wat er allemaal te ontvangen is. Thuis is AM ontvangst dramatisch door storingen.  Ik zie het nut niet van alleen een draaggolf uitzenden ipv het programma, zet de zender dan gewoon uit.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Drs. IJzerbout:

Als ik 5 minuten naar Radio 538 luister, dan moet ik altijd daarna naar de draaggolf van RTBF 621 luisteren om mijn gehoor weer tot rust te brengen.

LOL

3 uur geleden zei Codx:

Ik luister soms even via de utwente websdr, niet echt voor het programma zelf maar meer om te kijken wat er allemaal te ontvangen is. Thuis is AM ontvangst dramatisch door storingen.  Ik zie het nut niet van alleen een draaggolf uitzenden ipv het programma, zet de zender dan gewoon uit.  

Moet je tegen de Fransen zeggen met hun 162 kilohertz!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar die was toch om klokken te syncen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, een tijdzender, met ongeveer 200.000 gebruikers, zoals de Franse Spoorwegen, energie maatschappijen, verkeer en transport ondernemingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...